کولر آبی انرژی

کولر آبی انرژی؛ انواع و کاربردها

252 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

در صنعت تأسیسات و سیستم تهویه مطبوع، برندها و شرکت‌های متعددی در زمینه تولید و عرضه گسترده کولر آبی در حال فعالیت هستند. کولر آبی انرژی کی از برترین تجهیزات سرمایشی بوده که می‌توان با کمک آن در محیط خانه هوایی مطبوع، لطیف و خنک را تجربه کرد. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با شرکت انرژی، به معرفی انواع کولرهای آبی این شرکت نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نگاهی بر کولر آبی انرژی و انواع مختلف آن

کولر آبی انرژی

آشنایی با شرکت انرژی

کمپانی‌هایی که در حوزه طراحی و تولید سیستم‌ها و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در ایران در حال فعالیت بوده، چندان زیاد نیستند. در گذشته نه چندان دور اکثر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی صنعتی و خانگی اعم از کولر و تهویه‌های مطبوع از سایر کشورهای اروپایی به ایران وارد می‌شد،

اما خوشبختانه امروزه با توجه به رشد صنعت در کشور عزیزمان، طراحان و تولیدکنندگان ایرانی توانستند محصولاتی باکیفیت عالی و هم‌رده با محصولات خارجی تولید نمایند. شرکت انرژي نیز از جمله کارخانه‌های داخلی مذکور بوده که با ارائه محصولاتی با درجه کیفی عالی توانسته در صنعت ایران جایگاه مهمی برای خود کسب نماید.

کولر آبی انرژی

کولر آبی این کارخانه از نوع المان تبخیر سلولزی بوده و دارای ظرفیت هوادهی 4420 الی 25000 متر مکعب بر ساعت است. از این محصول می‌توان در فضاهای 200 متر مکعب الی 1250 متر مکعب بهره‌گیری نمود. قابل ذکر بوده که راندمان سرمایشی این محصول برابر با 83 درصد بوده و به طور تقریبی عمر پدهای سلولزی آن در شرایط سختی آب نرمال 3 الی 5 سال است. خریداران می‌توانند این محصول را در انواع مختلف بالازن، بغل‌زن، بهارساز دو فصلی، صنعتی و هوشمند تهیه کنند.

بدنه کولر آبی انرژي از جنس گالوانیزه به همراه رنگ پودری با دوام بالا و ضخامت عالی تهیه شده و از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به طول عمر بالا، پوشش محافظ، صرفه‌جویی در مصرف برق، کیفیت بالا و افزایش راندمان خنک‌کنندگی اشاره داشت. ناگفته نماند که کولرهای آبی این شرکت در دو سری EC و VC طراحی و عرضه می‌شود.

انواع کولر آبی انرژی بر حسب کاربرد

کولر آبی انرژی

کولر آبی بالکنی یا بالازن

اگر در بالکن منزل خود تأسیسات مورد نیاز برای نصب کولر آبی را داشته باشید، کولرهای آبی بالکنی یا بالا زن برای شما گزینه مناسبی خواهند بود. این محصول با خروجی هوا از سمت بالا برای نصب در بالکن ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود. کولر آبی انرژی بالکنی در ظرفیت‌های مختلف 4420، 6460 و 7140 متر مکعب بر ساعت قادر به هوادهی است. در اثر خروجی از سمت بالا و حذف یک زانو از مسیر کانال، افت فشار در این کولر به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است؛ چرا که بیش‌ترین افت فشار به زانو و اتصالات بعد از فن کولر مربوط است.

از جمله مزیت‌های این محصول می‌توان به استفاده از پد سلولزی برای سرمایش و راندمان بالای 80 درصد آن اشاره داشت. ناگفته نماند که امکان نصب اینورتر و تبدیل برق تک فاز به سه فاز به صورت سفارشی و همچنین کنترل سرعت فن نیز در این کولر آبی سلولزی فراهم است. ویژگی دیگری که در رابطه با این کولر باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به حداکثر طول کانال قابل اتصال به کولر آبی بوده که مقدار آن 20 متر است.

کولر آبی صنعتی

مدل بعدی کولر آبی انرژی بر حسب کاربرد، کولر صنعتی است که مصارف صنعتی دارد. این دستگاه با قدرت گردش هوا در ظرفیت‌های متنوع 11000، 18000 و 25000 مترمکعب در ساعت تولید و عرضه شده و می‌توان از آن برای تهویه مطبوع و سرمایش سالن‌های بزرگ، خوابگاه‌ها، کارگاه‌های صنعتی و… بهره‌گیری نمود. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل انتخاب این کولر می‌توان به عمر مفید پد سلولزی و سرمایش ایده‌آل آن نسبت به ایرواشر اشاره داشت. قابل ذکر بوده که امکان کانال‌کشی تا 20 متر برای این کولر فراهم است.

کولر آبی صنعتی انرژی در ظرفیت 11000 در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید شده و ظرفیت‌های بالاتر این محصول تنها در نوع سه فاز قابل خرید هستند. راندمان هوادهی این کولر 83 درصد بوده و از نوع 11000 آن می‌توان در دو مدل بالازن و بغل‌زن بهره‌گیری کرد.

کولر آبی بغل‌زن

مدل بعدی کولر آبی سلولزی، کولر بغل‌زن بوده که می‌تواند در مقایسه با سایر کولرهای آبی پوشالی، 30 درصد خنکی بیش‌تری را فراهم کند. این محصول در ظرفیت‌های مختلف 4420، 6460، 7990 مترمکعب بر ساعت قادر به هوادهی بوده که می‌توان از آن در فضاهایی که دارای متراژ 70 مترمربع الی 140 مترمربع با ارتفاع سقف 3 متر هستند،

بهره‌گیری کرد. راندمان سرمایشی کولرهای مذکور برابر با 83 درصد بوده و کلیه آن‌ها از نوع تک فاز هستند. قابل ذکر بوده که کنترل ترموستاتیک و کنترل ایمنی RCCB در این محصول سبب شده که میزان ایمنی این کولر افزایش پیدا کرده و مصرف انرژی آن کاهش پیدا کند.

کولر آبی پالا

این محصول در دو ظرفیت مختلف 6460 و 7990 متر مکعب بر ساعت طراحی و عرضه شده و می‌توان از آن در فضاهای 100 متر مربع الی 140 متر مربع با ارتفاع 3 متر بهره‌گیری کرد. برق مصرفی این مدل از نوع تک فاز است.

بهارساز انرژی

آخرین مدل کولر آبی انرژی، بهارساز انرژی بوده که با سیستم سرمایشی تبخیری و سیستم گرمایشی با سوخت گاز کار می‌کند. از این نوع کولر می‌توان در ساختمان‌هایی که کاربری مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و… داشته استفاده کرد. درجه هوادهی این کولر برابر با 6800 متر مکعب در ساعت بوده و در سیستم سرمایشی آن از پدهای سلولزی با راندمان بالای 80 درصد بهره‌گیری شده است.

سخن پایانی

کولر آبی انرژی از جمله باکیفیت‌ترین کولرهای آبی موجود در بازار بوده که با تکیه بر اعتبار تولیدکننده آن؛ یعنی شرکت انرژی، می‌توان با خاطری آسوده اقدام به خرید کرد. شما تجربه خرید کولرهای آبی انرژی را دارید؟ به نظر شما این دستگاه سرمادهی خوبی دارد یا خیر؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون ویژگی‌های کولرهای آبی انرژی با ما و کاربران عزیز تکه کابل در میان بگذارید.

252 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط