کولر آبی برفاب

کولر آبی برفاب؛ معرفی مدل پرتابل

290 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

برند برفاب را می‌شناسید؟ تاکنون از کولر آبی برفاب مدل پرتابل استفاده کرده‌اید؟ کولرهای آبی پرتابل برفاب از جمله دستگاه‌های پرکاربرد سرمایشی بوده که میزان مصرف انرژی آن‌ها بسیار بهینه و مقرون به صرفه است. از این کولرها می‌توان در روزهای گرم تابستانی در اتاق و دفاتر کار استفاده کرد. در ادامه این راهنما با کولرهای آبی برفاب مدل پرتابل بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

عملکرد کولر آبی برفاب مدل پرتابل

کولر آبی برفاب

کولرهای آبی پرتابل دارای مدل‌های متنوعی هستند که هر یک از آن‌ها حجم باددهی و ابعاد مختص به خود را دارند، اما تمامی دستگاه‌های مذکور جزو مدل‌های کولر تبخیری محسوب شده و با تبخیر آب و دریافت حرارت موجود در هوا، هوای خنک را تولید کرده و در محیط به گردش در می‌آورند. این محصول دارای یک مخزن آب بوده که از ظرفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند برای مدت زمان طولانی آب را در خود حفظ کند.

برخی از مدل‌های کولر آبی پرتابل برفاب مجهز به یک صفحه نمایش دیجیتال هستند و یک پنل لمسی نیز بر روی آن‌ها تعبیه می‌شود. مدل‌هایی که دارای چنین صفحه نمایشی هستند امکان تنظیم کردن راحت‌تر دستگاه را فراهم می‌سازند.

معرفی دکمه‌های موجود بر روی کولر آبی برفاب پرتابل

کولر آبی برفاب

کمپانی برفاب همواره در تلاش است با تکنولوژی روز پیش برود و در خط تولید خود از برترین و بهترین فناوری‌های روی کار آمده بهره ببرد. مدل‌های جدید این محصولات با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز کاربری بسیار راحت‌تر و کیفیت بسیار بهتری را ارائه می‌کنند. در ادامه با دکمه‌ها و نشانه‌های مهمی که روی این تجهیزات سرمایشی تعبیه شده آشنا خواهیم شد:

دکمه خاموش / روشن

همان‌طور که از نام این دکمه مشخص است، از آن برای خاموش یا روشن کردن دستگاه استفاده می‌شود. نکته‌ای که در رابطه با این دکمه باید بدانید این است که پس از فشردن آن، حدوداً به 15 ثانیه نیاز دارید تا پره‌های افقی کاملاً باز شده و دستگاه کم کم شروع به کار کند. در کل، زمان مورد نیاز برای استارت این کولر 30 ثانیه است. بعد از آن می‌توانید سطح سرعت و دمای کولر را کم یا زیادتر کنید. چنان‌چه یک بار دیگر دکمه پاور را بفشارید، کلیه نشان‌گرها به غیر از همین دکمه خاموش خواهند شد.

حالت باد

کولر آبی برفاب مدل پرتابل دارای سه حالت وزش باد اعم از حالت نرمال، حالت خواب و حالت طبیعی بوده که هر یک از آن‌ها به طرز ویژه‌ای کار می‌کنند. منظور از حالت نرمال در حقیقت همان وضعیت معمول بوده که پس از روشن کردن کولر شروع به فعالیت می‌کند. در مقابل، حالت بادِ خواب به این صورت بوده که به مرور سرعت وزش باد کم‌تر شده و مجدد شروع به کار خواهد کرد. حالت سوم که از نامش پیداست، حالت طبیعی وزش باد را در بین سرعت‌های کند، متوسط و تند ارائه می‌دهد.

تایمر و آنیون

زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید، آنیون شروع به کار کرده و در اثر کارکرد آن یون‌های منفی به محیط وارد می‌شوند. دکمه تایمر این دستگاه هم برای روشن یا خاموش نمودن آن در بازه زمانی مشخص است.

خنک‌سازی

دکمه خنک‌سازی به منظور روشن کردن پمپ آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که در کولر آبی پرتابل برفاب به اندازه مورد نیاز آب وجود داشته باشد و کاربر این دکمه را فشار دهد، فرآیند خنک‌سازی به خوبی صورت خواهد گرفت.

سرعت باد

با استفاده از این دکمه می‌توان سرعت باد را کم یا زیاد کرد. البته قابل ذکر است که برخی از این دکمه‌ها در مدل‌های قدیمی‌تر کولرهای برفاب وجود نداشته و عموماً در نسخه‎‌های جدید می‌توان از تمامی قابلیت‌های مذکور استفاده نمود.

نکات نصب و راه‌اندازی کولر آبی برفاب

کولر آبی برفاب

اکنون که با مدل پرتابل این دستگاه آشنا شدیم، در این بخش می‌خواهیم مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام نصب کلیه کولرهای آبی برفاب در نظر داشته باشید را ارائه دهیم:

  • چنان‌چه کولر آبی شما از نوع معمولی است و باید آن را روی پشت بام نصب کنید، در درجه اول باید از امکان عبور کولر از درب پشت بام اطمینان حاصل فرمائید.
  • محل نصب کولر آبی مورد نظر شما بایستی از سه جهت مختلف باز باشد تا هوا در اطراف بدنه آن جریان پیدا کند.
  • اگر می‌خواهید قدرت خنک‌کنندگی دستگاه افزایش پیدا کند، پیشنهاد می‌شود که کولر را در سایه و یا در مسیر وزش باد نصب کنید.
  • توصیه می‌شود که کولر آبی برفاب را حتماً روی یک پایه ثابت نصب کنید تا زمان سرویس نیازی به جابه‌جایی آن وجود نداشته باشد.
  • اگر کولر از نوع پوشالی بوده لازم است که حتماً بعد از نصب تراز شود تا خیس شدن پوشال‌ها به صورت یکنواخت صورت گیرد.
  • چنان‌چه کولر خود را در پشت بام یا بالکن نصب می‌کنید، از عدم تابش مستقیم نور خورشید به بدنه کولر اطمینان حاصل فرمائید. اگر کولر شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید وجود دارد، توصیه می‌شود که برای آن یک سایه‌بان تهیه کنید.
  • چنان‌چه پس از نصب باد کولر مدام کم و زیاد شد، پیش از هر اقدامی در ابتدا راه‌های خروج هوا در داخل منزل را مورد بررسی قرار داده و از محکم بودن تسمه پروانه کولر آبی اطمینان حاصل کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر باد کولر ‌آبی گرم باشد، احتمالاً پمپ آن سوخته و در چنین شرایطی توصیه می‌شود که از کمک یک تعمیرکار متخصص استفاده کنید.

سخن پایانی

در این راهنما به معرفی کولر آبی برفاب پرتابل و مهم‌ترین نکاتی که باید در نصب و راه‌اندازی تمامی مدل‌های کولرهای آبی این شرکت در نظر قرار گیرد، صحبت کردیم. کولرهای آبی ارائه شده توسط شرکت برفاب ضمن داشتن کیفیت عالی دارای قیمت مناسبی نیز هستند و می‌توانند به عنوان یک سیستم سرمایشی قوی در روزهای گرم تابستانی هوایی مطبوع و خنک را در محیط خانه یا محل کار به جریان درآورند. آیا تجربه استفاده از این نوع کولرها را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون محصولات برفاب با ما و کاربران عزیز وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

290 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط