کولر آبی آبسال

کولر آبی آبسال؛ راهنمای نصب و ویژگی‌های آن

412 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا برند آبسال را می‌شناسید؟ تاکنون از محصولات این برند استفاده کرده‌اید؟ یکی از پرکاربردترین وسایل خنک‌کننده هوا در اماکن مسکونی و تجاری، کولرهای آبی هستند. شرکت آبسال یکی از خوش‌نام‌ترین برندهای تولیدکننده کولر آبی در ایران بوده که فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1335 آغاز کرد. این شرکت در اوایل فعالیت خود در حوزه تولید کتری، قوری و ظروف لعابی فعالیت می‌کرد اما رفته رفته محصولات دیگری نظیر لباسشویی، بخاری و کولر را نیز به فروشگاه خود افزود. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر کولر آبی آبسال است. با ما همراه باشید.

کولر آبی آبسال؛ با کیفیت و کم مصرف

کولر آبی آبسال

با توجه به گرم شدن هوا، نیاز به یک سیستم سرمایشی با کیفیت بالا و قدرت عالی بسیار حس می‌شود. از جمله سیستم‌های سرمایشی که عملکردی فوق‌العاده دارند، کولرهای آبی هستند. کولرهای آبی نمونه‌ای از سیستم‌های خنک‌کننده به شمار می‌روند که می‌توان از آن‌ها در آب و هوای گرم و خشک بهره‌گیری کرد. برند آبسال به عنوان یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده کولر این محصول را با بهترین درجه کیفی به بازار عرضه می‌کند.

ویژگی‌های کولر آبی آبسال

یکی از بارزترین ویژگی‌های کولر آبی آبسال این است که از قطعات با کیفیتی هم‌چون پروانه، راهنما هوا و… به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته بهره‌ می‌برد؛ به همین خاطر این تجهیزات سرمایشی از لحاظ هوادهی عملکرد بسیار مطلوبی دارند. در سیستم آب‌رسانی این تجهیزات از شلنگ‌های انعطاف‌پذیری استفاده شده که در افزایش حجم آب در گردش موثر است. در حقیقت این ویژگی کولرهای آبی آبسال باعث می‌شود که در محصول مذکور خشک شدن و شکستگی لوله‌های V.C که سبب ریزش آب و سوختن الکتروموتور شده برطرف گردد.

از دیگر مشخصات کولرهای آبی آبسال می‌توان به داشتن پروانه‌ای یکپارچه اشاره داشت. ناگفته نماند که بالانس دقیق  و بهره‌گیری از تسمه مناسب در این کولر سبب کاهش صدای آن در هنگام کارکرد می‌شود. افزون بر این، در ساختار این محصولات از ورق‌های گالوانیزه پوشیده شده از رنگ پودری استفاده شده و لوله‌های محور پروانه نیز از جنس گالوانیزه ساخته می‌شوند. قابل ذکر بوده که این محصول مجهز به کلید محافظ جان یا قطع‌کننده جریان نیز است.

اصول نصب کولر آبی آبسال

کولر آبی آبسال

نصب کولر آبسال با دهانه خروجی از بالا

چنان‌چه پس از خرید کولر قصد داشتید این سیستم سرمایشی را در فضای بالکن نصب کنید، در ابتدا باید از وجود فضا و تأسیسات مورد نیاز اطمینان حاصل فرمائيد. اگر فضا و تأسیسات مورد نیاز وجود داشته باشد، می‌توانید این کار را انجام دهید. قابل ذکر بوده که نصب کولر در بالکن سبب کاهش میزان کانال کولر شده و همین موضوع منجر به افزایش بازدهی کولر خواهد شد. در چنین حالتی امکان نصب تجهیز به صورت مستقیم فراهم نیست و برای نصب غیر مستقیم آن بایستی کولر از دریچه نصب شده و از یک زانویی اضافه نیز بهره‌گیری شود.

به منظور نصب کولر آبی آبسال با دهانه خروجی از بالا می‌بایست جهت کانال این دستگاه با پیکان روی آن هم‌جهت باشد تا کم‌ترین میزان افت هوادهی ایجاد شود. توجه داشته باشید که اگر نصب کولر آبی به درستی صورت نگیرد، امکان رسیدن افت هوادهی به 10 الی 16 درصد وجود خواهد داشت.

مهم‌ترین نکات محل نصب کولر آبی آبسال

  • اطراف کولر می‌بایست از سه جهت مختلف باز باشد.
  • محل نصب این سیستم سرمایشی نباید به هواکش آشپزخانه یا لوله فاضلاب نزدیک باشد.
  • مناسب‌ترین مکان برای نصب این تجهیز روی پشت بام و بخش شمالی ساختمان، در مسیر وزش باد و زیر سایه است.
  • توصیه می‌شود دستگاه را روی پایه‌های لرزان و پرتگاه نصب نکنید.
  • اصلی‌ترین نکته‌ای که در رابطه با نصب این دستگاه باید در نظر داشته باشید، نصب کولر آبی در محل مناسب و به صورت تراز است. چنان‌چه دستگاه تراز نباشد، آب به تمامی سطح پوشال نرسیده و میزان بازدهی کولر کاهش پیدا خواهد کرد.

مراحل نصب کولر آبسال

کولر آبی آبسال

۱. کلید محافظ جان

در مسیر سیم‌کشی این دستگاه یک کلید محافظ جان برای تأمین امنیت مصرف‌کننده و تعمیرکار در برابر برق‌گرفتگی تعبیه شده که می‌توان آن را در جعبه فیوز قرار داد. هدف اصلی از قرار دادن این کلید در جعبه فیوز این است که انشعاب برق ابتدا وارد کلید محافظ جان شده و بعد جریان برق به کلید و کولر برسد. چنان‌چه برای کولر یک فیوز جداگانه در نظر گرفته نشده باشد، می‌بایست به همراه کلید محافظ جان از یک قاب محافظ نیز بهر‌ه‌گیری شود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است به آن اشاره‌ای داشته باشیم این است که اگر جریان برق در کلید محافظ جان قطع شود به این معناست که یکی از قطعات کولر دچار خرابی شده یا این که در سیم‌کشی ساختمان نشتی جریان الکتریکی به وجود آمده است.

اصلی‌ترین وظیفه کلید محافظ جان، مقایسه کردن جریان‌های خروجی و ورودی کلی است؛ بدین ترتیب اگر میزان نشتی جریان الکتریکی در مدار بیش از درجه تحمل کلید رخ دهد، کلید شروع به فعالیت کرده و مدار کولر را قطع خواهد کرد. به منظور اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح کلید پیشنهاد می‌شود که ماهی یک بار این کلید را فشار دهید. چنان‌چه مدار کولر قطع شود، به این معناست که کلید محافظ به درستی کار می‌کند.

۲. انشعاب برق کولر آبسال

دو مورد اصلی در رابطه با انشعاب کولر وجود داشته که اولین مورد مربوط به سیمی است که برای انشعاب برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیم می‌بایست متناسب با میزان مصرف برق کولر انتخاب گردد. علاوه بر این، ترمینالی که برای سیم ارت مورد استفاده قرار گرفته باید به سیم ارت خانه متصل گردد.

۳. روش نصب کلید کولر

کلید کولرهای آبسال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باید در داخل دیوار و به صورت توکار نصب گردند. اگر تمایل دارید که کلید کولر را به صورت روکار نصب کنید، می‌بایست قبل از نصب جعبه کلید را از خدمات پس از فروش تهیه نمائيد.

سخن پایانی

کولر آبی آبسال نمونه‌ای از کولرهای باکیفیت و کم مصرف ایرانی بوده که در این راهنما ضمن آشنایی با مشخصات آن، به معرفی مهم‌ترین نکات نصب این دستگاه نیز پرداختیم. آیا تجربه استفاده از کولرهای آبی آبسال را دارید؟ به نظر شما در فرآیند نصب این دستگاه چه موارد دیگری نیز باید رعایت شود؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کولرهای آبی آبسال با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

412 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط