کولر آبی جنرال

راهنمای خرید کولر آبی جنرال

303 بازدید راهنمای خرید / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا برند جنرال و محصولات آن را می‌شناسید؟ به نظر شما بهترین مارک تولیدکننده کولر آبی در ایران کدام است؟ کولر آبی جنرال یکی از ۱۰ برند برتر تولیدکننده کولرهای آبی ایرانی بوده که از ویژگی‌ها و امکانات بسیار مفیدی برخوردار است؛ به‌طور معمول برند جنرال در فرآیند ساخت این نوع از کولرها از موتوژن بهره‌گیری می‌کند. افزون بر این، قدرت موتور کولرهای جنرال بسیار بالا است. در ادامه این راهنما به بررسی کولرهای آبی جنرال خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد کولر آبی جنرال بدانید!

کولر آبی جنرال

معرفی کولرهای آبی

کولرهای آبی یا کولرهای تبخیری از جمله تجهیزات سرمایشی بوده که برای خنک کردن هوا از جریان آب استفاده می‌کنند. در این نوع از سیستم‌های سرمایشی هوای خنک تولید شده به واسطه کانال‌هایی از جنس آهن گالوانیزه به داخل محیط ساختمان رسیده و در فضا پخش می‌شود.

این محصول متشکل از اجزای مختلفی نظیر: موتور یا دینام، فن دمنده هوا، پوشال و شناور آب است. ساختار کولر آبی جنرال بسیار ساده بوده و در عین حال عملکرد مناسبی دارد. در ساختار کلی کولرهای آبی، آب با کمک شلنگ به درون کولر ارسال شده و جریان آب با کمک شناور در کولر تحت کنترل درمی‌آید.

زمانی که سطح آب موجود در کولر به حد مورد نیاز و استاندارد برسد، شناور مسیر جریان آب ورودی را مسدود کرده و در وهله بعدی پمپ آب که از نوع سیرکولاتور بوده، میزان آبی که در کف کولر موجود است را پمپ خواهد کرد. آب به واسطه شلنگ‌هایی که در بدنه کولر تعبیه شده به سمت بالا انتقال پیدا کرده و به آرامی بر روی سطح پوشال‌ها ریخته می‌شود.

هوای گرم در این مرحله از بیرون کولر به سمت داخل کشیده شده و در حین ورود، از پوشال‌ها عبور کرده و مابین 15 الی 40 درجه سانتی‌گراد خنک می‌گردد. سپس فن دمنده کولر با کمک موتور حرکت دورانی انجام خواهد داد؛ به بیان دیگر توان تولید شده به واسطه موتور با کمک تسمه به فن انتقال پیدا کرده و در نهایت حرکت دورانی تولید خواهد کرد. بدین ترتیب هوای خنک به طرف کانال‌ها هدایت شده و در نهایت در ساختمان پخش می‌شود.

مهم‌ترین نکات خرید کولر آبی جنرال

چنان‌چه تمایل دارید از هوای خنک و دل‌چسب کولر آبی به منظور خنک نمودن فضای ساختمان بهره ببرید و به طور دقیق نمی‌دانید که بهتر است از چه نوع کولر آبی، در چه رنج قیمت و با چه ظرفیتی استفاده کنید، لازم است مشخصات فنی و مهم‌ترین نکات خرید این محصول را پیش از خرید مورد بررسی قرار دهید.

در این محصولات هوای گرم محیط بیرون از منزل با عبور از پوشال‌ها و یا سلولز مرطوب و خیس خنک خواهد شد. در حالت کلی، عملیات خنک‌سازی تبخیری به واسطه کولرهای آبی روشی متداول و بهینه برای تولید هوای خنک در فضا با شرط کم‌تر بودن میزان رطوبت نسبی در فضا از 40 درصد است.

عموماً از کولرهای آبی در شهرهایی که هوای خشک و گرم دارند، استفاده می‌شود. ناگفته نماند که در این روش کولر آبی از طریق ایجاد رطوبت در محیط ضمن تأمین هوای خنک از خشکی هوا، ترک خوردن وسایل چوبی و همچنین ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری خواهد کرد. افزون بر این، کولرهای آبی به لطیف‌تر شدن هوای محیط ساختمان نیز کمک شایانی خواهند کرد.

ظرفیت کولر آبی جنرال

برای انتخاب کولر آبی در درجه اول می‌بایست متراژ آپارتمان را در نظر گرفته و بر حسب آن اقدام به خرید کنید:

  • کولر آبی با ظرفیت 2300 برای فضای 30 الی 50 متر مناسب است.
  • کولر آبی با ظرفیت 3500 برای فضای 50 الی 65 متر مناسب است.
  • کولر آبی با ظرفیت 5000 برای فضای 65 الی 120 متر مناسب است.
  • کولر آبی با ظرفیت 7000 برای فضای 120 الی 155 متر مناسب است.

انواع کولر آبی جنرال

کولر آبی جنرال

این محصولات در انواع مختلف در بازار موجود هستند که شناخت مدل‌های مختلف آن می‌تواند در تجربه خریدی هوشمندانه‌تر و بهتر کمک‌کننده باشد:

کولرهای پوشالی

کولرهای مذکور از جمله محصولات قدیمی بوده که سالانه به تعویض پوشال نیاز پیدا خواهند کرد.

کولرهای سلولزی

کولرهای مذکور دارای نوع خاصی پد سلولزی بوده که نیازی به تعویض نداشته و قدرت خنک‌کنندگی آن نیز بالا است. علاوه بر این، کولرهای سلولزی بر خلاف کولرهای پوشالی احتمال ایجاد حساسیت ندارند.

کولر پرتابل

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فضاهای کوچک، کولرهای آبی کوچک یا پرتابل است. این کولرها از قابلیت حمل و نقل برخوردار بوده و می‌توانند فضاهای 20 الی 30 متر را به خوبی خنک کنند.

کولر رومیزی

کولر آبی جنرال رومیزی ابعاد بسیار کوچکی داشته و به واسطه آداپتور، یو اس بی و باتری کار کرده و برای فضاهایی که خیلی کوچک هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کولر صنعتی

همان‌طور که از نام این کولرها مشخص است، می‌توان از آن‌ها برای خنک کردن اماکن صنعتی بزرگ هم‌چون کارخانجات، کارگاه‌های تولیدی بزرگ و… استفاده نمود. افزون بر این، کولرهای مذکور برای خنک کردن مراکز تجاری، انباری‌ها، مدارس، تالارها، اماکن عمومی، سالن‌های ورزشی بزرگ و… نیز کاربرد دارند.

کولر پلیمری

جدیدترین نسل کولرهای آبی، کولرهای پلیمری هستند که دارای بدنه‌ای از جنس پلیمر بوده و طول عمر بالایی دارند. از این کولرها می‌توان در واحدهای تجاری، واحدهای مسکونی و سالن‌های صنعتی بهره‌گیری کرد.

کولر اینورتر

کولرهای اینورتر با موتور DC Inverter به عنوان بهترین کولرهای آبی ایرانی شناخته می‌شوند که ضمن کم مصرف بودن، بازده انرژي A داشته و می‌توانند به میزان 70 درصد در مصرف انرژي صرفه‌جویی کنند.

چرا باید از کولر آبی جنرال استفاده کنیم؟

اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل بهره‌گیری از این محصولات به شرح زیر است:

  • قیمت تمام شده انواع کولرهای جنران مقرون به صرفه است.
  • مصرف برق این محصولات در مقایسه با سایر کولرهای ایرانی به مراتب پایین‌تر است.
  • نصب و راه‌اندازی این محصول به سادگی و به سرعت قابل انجام است.
  • میزان هزینه بهره‌برداری این محصول و تعمیرات احتمالی آن جزئی است.

سخن پایانی

کولر آبی جنرال از جمله کولرهای برتر ایرانی بوده که دارای موتوری قوی است و از لحاظ مصرف انرژي جزو کولرهای کم مصرف محسوب می‌شود. آیا تجربه استفاده از کولرهای آبی جنرال را داشته‌اید؟ به نظر شما این محصول ارزش خرید دارد؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کولرهای آبی جنرال با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

303 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط