قیمت و خرید کابل و سیم برق

قیمت و خرید کابل و سیم برق؛ دریافت قیمت روز و خرید

187 بازدید راهنمای خرید سیم و کابل / آموزش در صنعت برق

دریافت قیمت و خرید کابل و سیم برق از محل و یا فروشگاه و سایت معتبر اهمیت بسیار زیادی داشته و شما را در انجام یک خرید به‌صرفه و صحیح سیم و کابل برق بسیار راهنمایی می‌کند. یکی از تجهیزات پرکاربرد و مهم در شبکه توزیع برق، سیم‌ها و کابل‌ها هستند که نقش اساسی در برق‌رسانی به منازل، وسایل و تجهیزات مورد نظر ما داشته و همچنین نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا می‌کنند. از آنجا که قیمت کالاها و به ویژه کابل و سیم برق در کشور ما متغیر بوده و مقدار ثابتی نیست. در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت و خرید سیم و کابل برق پرداخته و نکات مربوط به آن را بیان کنیم.

کابل و سیم برق؛ معرفی و انواع آن‌ها

خرید کابل و سیم برق
خرید کابل و سیم برق

پیش از آن که به بررسی قیمت و مقایسه سیم و کابل برق بپردازیم ابتدا بهتر است با مفهوم سیم و کابل برق آشنا شده و اطلاعات خلاصه اما کاملی از این دو ابزار کاربردی بدست بیاورید. به یک رشته سیم و یا گروهی از رشته سیم‌ها که از جنس مس، آلومینیوم و یا هر ماده‌ای که قابلیت رسانای الکتریکی داشته باشد، سیم برق گفته می‌شود.

سیم‌ها می‌توانند بدون روکش و یا روکش‌دار بوده و کاربردهای متنوعی داشته باشند. از سیم‌های بدون روکش بیش‌تر در مکان‌هایی مانند سیستم‌های ارتینگ استفاده شده و قابلیت انتقال برق مناسبی دارند. برخی از سیم‌ها هم دارای روکش بوده و دلیل روکش‌دارکردن هادی سیم‌ها، محافظت از هادی و بالابردن ایمنی و جلوگیری از نشتی و برق‌گرفتگی است. از انواع سیم برق می‌توان به سیم‌های مفتولی، سیم‌های رشته‌ای، سیم‌های جامد و … اشاره کرد.

هنگامی که چند رشته سیم به‌صورت در هم پیچیده و یا موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک عایق یا شیلد به دور آن‌ها کشیده شده باشد، کابل به وجود می‌آید. کابل‌ها به دلیل برخورداری از دو عایق مجزا، مقاوم‌تر و مسحکم‌تر و بزرگ‌تر از سیم‌ها بوده و بیش‌تر در پروژه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از انواع کابل‌های کاربردی می‌توان به کابل‌های پیچ‌خورده، کابل‌های هم محور، کابل‌های فیبر نوری، کابل کواکسیال و … اشاره کرد. این توضیحات جامعی در مورد کابل و سیم برق برای آشنایی هر چه بیش از پیش شما با این دو قطعه کاربردی و تفاوت آن‌ها بود. در ادامه به بررسی کامل قیمت و خرید کابل و سیم برق پرداخته و نکات مربوط به هر کدام را بیان می‌کنیم.

قیمت و خرید کابل و سیم برق

قیمت و خرید کابل و سیم برق

همان‌طور که گفته شد، سیم و کابل برق دو وسیله منتقل‌کننده جریان الکتریکی بوده که از کاربرد بسیار زیادی برخوردار هستند. از همین رو، خرید کابل و سیم برق صحیح و باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از آنجا که عموما در حجم بالا (برای پروژه‌های ساختمانی و صنعتی و نیمه صنعتی) تولید می‌شوند، اطلاع از قیمت سیم و کابل برق در هنگام خرید اهمیت بسیار زیادی دارد. همان‌طور که مشخص است، در حالت کلی قیمت کابل برق بیش‌تر از قیمت سیم برق بوده و کابل ساختاری بزرگ‌تر از سیم دارد.

در بررسی ساختار سیم و کابل طبیعتاً کابل‌های برق به دلیل ساختار پیچیده‌تر، مقاومت بالاتر و کاربردهای صنعتی بیش‌تری داشته و از قیمت بالاتری نسبت به سیم‌های برق برخوردار هستند. کابل‌ها کاربرد و عمر بیش‌تری نسبت به سیم‌ها داشته و از آنجا که کاربرد صنعتی زیادی دارند، قیمت بیش‌تری نسبت به سیم برق دارند.

به دلیل نوسانات قیمت از درج قیمت در این مقاله خودداری می‌نماییم ولی به‌طورکلی اگر بخواهید در متراژی مساوی سیم و کابل برق تهیه نمایید، باید برای انواع کابل برق در مقایسه با انواع سیم برق، بهای بیشتری بپردازید. در ضمن، برای اینکه به قیمت روز سیم و کابل دست پیدا کنید، می‌توانید عبارت “قیمت سیم و کابل” و یا قیمت سیم و قیمت کابل را هر کدام به صورت جداگانه در کادر جستجوگر بالا در سایت تکه‌ کابل جستجو کرده و قیمت روز هر نوع سیم و کابلی را پیدا کنید.

در ادامه بحث، قیمت و خرید کابل و سیم برق به مورد خرید کابل و سیم برق می‌رسیم. در حالت کلی، خرید سیم و کابل برق به دو صورت فیزیکی و اینترنتی صورت پذیرفته و امروزه شما می‌تواندی از هر دو روش دلخواه اقدام به خرید نمایید اما در هر دو روش باید دقت کنید که فروشگاه فیزیکی و اینترنتی مورد نظر معتبر بوده و دارای کاربران زیادی داشته باشد.

نتیجه‌گیری

دو مورد از کاربردی‌ترین وسایل و قطعات که امروزه نقش زیادی در زندگی ما ایفا می‌کنند، سیم و کابل برق هستند. بررسی قیمت و خرید کابل و سیم برق از اهمیت زیادی برخوردار بوده زیرا باعث افزایش سودآوری پروژه و خرید محصول باکیفیت و مطمئن می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی قیمت و خرید سیم و کابل برق پرداخته و نکات مربوط به آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

187 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط