بازار آهن

بازار آهن؛ مهم‌ترین نکات خرید آهن آلات و مقاطع فولادی

129 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید هنگام خرید آهن آلات و مقاطع فولادی باید چه مواردی را رعایت کرد؟ کلیه خریدارانی که وارد بازار آهن آلات و مقاطع فولادی می‌شوند با سوالات زیادی در رابطه با نحوه خرید این محصولات روبه‌رو خواهند شد. در ادامه این راهنما به مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست در هنگام خرید این محصولات رعایت کنید خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکاتی که باید در بازار آهن آلات و مقاطع فولادی بدانید!

بازار آهن

بررسی مشخصات و خصوصیات هر یک از محصولات موجود در بازار آهن آلات به تصمیم‌گیری درست‌تر، صرفه‌جویی در زمان و همچنین کاهش هزینه‌ها کمک شایانی خواهد کرد؛ از این رو پیشنهاد می‌شود که قبل از سفارش نهایی هر یک از محصولات مذکور، مشخصات و خصوصیات آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را یادداشت نمائيد. علاوه بر این، پیشنهاد می‌شود که مشخصات محصول مورد نظر خود را از مهندس پروژه دریافت کرده و بر حسب آن اقدام به سفارش کالای مورد نظر نمائید.

در ادامه با اصلی‌ترین نکاتی که می‌بایست در زمان خرید آهن آلات به آن‌ها توجه داشته باشید، آشنا خواهیم شد:

بررسی سایز محصول مورد نظر

اولین نکته‌ای که می‌بایست در بازار آهن آلات و مقاطع فولادی مورد توجه قرار گیرد، بررسی سایز مقاطع فولادی است. متأسفانه برخی از خریداران بدون توجه به این نکته و اطلاع از سایز دقیق اقدام به خرید مقطع فولادی کرده و در زمان بهره‌برداری از محصول با مشکل مواجه می‌شوند.

به همین دلیل توصیه ما این است که حتماً محصول مورد نظر خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید؛ به عنوان مثال اگر قصد خرید میلگرد از بازار دارید، باید بدانید که بین میلگردهای 8 و 10 تفاوت‌هایی از لحاظ کاربرد و قیمت وجود داشته که عدم توجه به این موارد سبب به بار آمدن هزینه‌های سنگینی خواهد شد.

در نظر گرفتن ابعاد مقطع فولادی

مورد بعدی ابعاد محصول بوده که به اندازه سایز اهمیت دارد. توصیه می‌شود که ابعاد محصول مورد نظر خود را با استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری مورد بررسی قرار داده و از انتخاب صحیح خود اطمینان حاصل کنید.

توجه به کیفیت و تولید بر حسب استاندارد در بازار آهن

مورد بعدی که توصیه شده است موقع خرید آهن آلات و مقاطع فولادی مورد نظر باشد، بررسی کیفیت و استاندارد بودن مقطع فولادی مورد نظر است. زمانی که برای خرید محصولات مورد نیاز وارد بازار آهن می‌شوید، با تعداد زیادی از کارخانه‌های تولیدی روبه‌رو خواهید شد که هر کدام از کیفیت و قیمت متغیری برخوردار هستند.

خریداران می‌بایست بر حسب نوع پروژه و حساسیت آن مقطع فولادی مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایند. به عنون مثال اگر در پروژه شما بحث ابعاد مقطع فولادی حساسیت بالایی داشته، پیشنهاد می‌شود که به سراغ برندهای مطرح بروید؛ چرا که برندهای شناخته شده محصولاتی دقیق و با درجه کیفی بهتر ارائه می‌کنند. محصولات ارائه شده توسط چنین برندهایی به طور معمول بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی طراحی و تولید شده و به همین خاطر ابعاد آن‌ها مطابق با جداول اشتال است.

توجه به وزن مقطع فولادی

مورد بعدی که پیشنهاد می‌شود در بازار آهن آلات و مقاطع فولادی در حین خرید مد نظر قرار دهید، وزن محصول است. توجه فرمائید که وزن محصول تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت نهایی سازه شما خواهد داشت؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که اقدام به خرید مقاطعی با وزن استاندارد کنید. علاوه بر این، توصیه می‌شود بعد از دریافت کالا وزن باسکول را با وزن فاکتور تطبیق داده و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت اقدام به تعویص نمائيد.

مقایسه برندهای تولیدکننده مقاطع فولادی

پیشنهاد می‌شود اگر قصد خرید مقاطع فولادی مختلف را دارید، پیش از خرید در اینترنت جست‌وجو کرده و برندهای مطرحی که در زمینه تولید چنین محصولاتی فعالیت می‌کنند را بشناسید. همچنین می‌توانید به منظور تسریع در امر خرید و صرفه‌جویی در هزینه‌های باربری، محصول مورد نظر را از کارخانجاتی که نزدیک به شهر شما بوده و در بازار فعال هستند، خریداری کنید. توجه فرمائید که این مرحله از جمله حساس‌ترین مراحل خرید آهن آلات و مقاطع فولادی بوده و می‌بایست با حساسیت زیادی صورت بگیرد.

استعلام قیمت محصولات مورد نظر

از دیگر مواردی که توصیه می‌شود در زمان خرید آهن آلات مد نظر قرار دهید، استعلام قیمت مقاطع فولادی مورد نظر است. حتماً می‌دانید که کانال‌ها و وب سایت‌های مختلفی در حال فعالیت بوده که به صورت روزانه قیمت محصولات فولادی را اعلام می‌کنند، با این حال پیشنهاد ما این است که برای استعلام قیمت چنین محصولاتی به یک منبع معتبر مراجعه کنید. همچنین، توصیه می‌شود که نوسانات لحظه‌ای و به‌روزرسانی قیمت‌ها را در نظر داشته و بر حسب آن قیمتی که جدیدتر است اقدام به خرید کنید.

مهم‌ترین نکاتی که باید پس از خرید در بازار آهن بدانید!

بازار آهن

پس از این که محصولات مورد نظر خود را بر حسب مواردی که در بخش قبلی ذکر کردیم خریداری نمائيد، لازم است که پس از خرید نیز به منظور اطمینان از خریدِ صحیح، مواردی را در نظر داشته باشید که در ادامه این موارد را شرح خواهیم داد:

تطبیق دادن محصول دریافتی با فاکتور خرید

پس از این که مقطع فولادی مورد نظر خود را دریافت کردید، لازم است که از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنید. از جمله کارهایی که برای اطمینان از اصالت کالا می‌توانید انجام دهید تطبیق دادن محصول تحویل گرفته شده با مشخصاتی بوده که در فاکتور ذکر شده است.

توجه به علائم اختصاری

یکی از مهم‌ترین مواردی که لازم است پس از خرید مقاطع فولادی در نظر داشته باشید، بررسی علائم اختصاری حک شده بر روی محصول است. توجه فرمائید که علائم اختصاری حک شده بر روی هر یک از مقاطع فولادی بر حسب برند تولیدکننده می‌تواند متفاوت باشد؛ در نتیجه بهتر است که علامت اختصاری برندی که از آن مقطع فولادی را خریداری کرده‌اید را جست‌وجو کرده و از اصل بودن آن چه که دریافت کرده‌اید مطمئن شوید.

توجه به مشخصات ظاهری مقطع فولادی

بعد از این که کالای مورد نظر را تحویل گرفتید، مشخصات ظاهری و وزن محصول را با مشخصات استاندارد آن تطبیق داده و در صورت وجود هرگونه مغایرت علت تفاوت را جویا شوید. پیشنهاد می‌شود که برای انجام این کار از یک فرد باتجربه راهنمایی بگیرید تا از اصل بودن کالای تحویل گرفته شده مطمئن شوید.

سخن پایانی

محصولات و مقاطع فولادی که در بازار آهن آلات قابل خرید هستند، انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند؛ در نتیجه توصیه می‌شود که در زمان خرید به این خصوصیات دقت کافی داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیاز پروژه و بودجه کارفرما بهترین مقطع فولادی را خریداری کنید. لطفاً نظرات خود را با ما و کاربران تکه کابل در میان بگذارید.

129 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط