بازار بخاری برقی در ایران

نگاهی بر مهم‌ترین نکات بازار بخاری برقی در ایران

181 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید در بازار بخاری برقی در ایران چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشید؟ با عملکرد بهترین بخاری برقی آشنایی دارید؟ بخاری برقی نمونه‌ای از برترین تجهیزات گرمایشی در دنیا بوده که این روزها به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این راهنما قصد داریم پیرامون تجهیز گرمایشی مذکور اطلاعاتی را خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره بازار بخاری برقی در ایران بدانید!

بازار بخاری برقی در ایران

بخاری برقی چیست؟

پیش از این که بخواهیم به سراغ مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست هنگام خرید در بازار بخاری برقی در ایران در نظر داشته باشید بپردازیم، در ابتدا بهتر است که یک بار مرور کنیم که این تجهیز گرمایشی دقیقاً چیست. جالب است بدانید که زمان اختراع این دستگاه ارزشمند به بیش از 100 سال پیش و پس از اختراع لامپ بر می‌گردد. پس از این که لامپ اختراع شد، شرکت جنرال الکتریک به منظور تولید گرما از لامپ‌های شیشه‌ای استفاده نمود.

در سال 1905 آلبرت مارش کرومل به این کشف رسید که آلیاژ نیکل و کروم بیش از 300 برابر از دیگر المنت‌های آن دوره دارای مقاومت و دوام بوده و می‌توان از آن به عنوان یک المنت گرم‌کننده ایمن بهره برد. کلیه هیترهای برقی برای کارکرد از یک یا چند مکانیسم اساسی حرارت از جمله انتقال (همرفت)، هدایت (رسانش) و تشعشع بهره می‌برند.

اصلی‌ترین مزیت هیترهای برقی، عدم نیاز آن‌ها به سوخت فسیلی بوده و می‌توان انواع مختلف آن را در هر مکانی که برق وجود داشته باشد به راحتی روشن کرد. علاوه بر این، هیترهای برقی برخلاف بخاری‌های گازی سبب تولید و انتشار گازهای سمی در محیط نشده و به همین دلیل به دریچه خروجی نیازی ندارند.

با این حال این نکته را باید در نظر داشته باشید که هیترهای برقی در دسته محصولات پر مصرف قرار دارند؛ به همین دلیل در زمان خرید آن‌ها لازم است که به سراغ مدل‌هایی بروید که دارای رده انرژي A هستند و انرژي زیادی را تلف نمی‌کنند. افزون بر این، در زمان استفاده از انواع محصولات موجود در بازار بخاری برقی در ایران باید این نکته را در نظر داشته باشید که در حین روشن بودن روی آن را با پارچه نپوشانید تا آتش سوزی رخ ندهد.

ویژگی بهترین محصولات در بازار بخاری برقی در ایران

در بازار بخاری برقی در ایران شاهد حضور انواع مختلف مدل‌ها با ویژگی‌ها و توانمندی‌های گوناگون هستیم که طبیعتاً مابین آن‌ها تفاوت‌هایی وجود داشته و محصولات را به سه دسته خوب، معمولی و بد تقسیم‌بندی می‌کند؛ لذا بهتر است که پیش از خرید با ویژگی‌های یک بخاری برقی خوب آشنا باشیم تا بتوانیم اقدام به خرید محصولی کنیم که از هر نظر باکیفیت باشد.

ویژگی‌های بهترین بخاری برقی عبارت است از:

  • بهترین بخاری برقی با استفاده از مرغوب‌ترین متریال طراحی و تولید شده است.
  • در فرآیند تولید بخاری برقی‌های جدید و باکیفیت از فناوری و تکنولوژی‌های روز بازار بهره‌گیری شده است.
  • بخاری برقی باکیفیت دارای رده انرژي A بوده و مصرف برق آن پایین است.
  • در سیم کشی و اتصالات بخاری برقی کلیه استانداردها رعایت شده است.
  • عمدتاً در ساختار بهترین بخاری برقی شاهد تعبیه ترموستات هستیم تا خطر آتش سوزی کاهش پیدا کند.
  • طول عمر این مدل از بخاری‌ها بالا بوده و در عین حال گرمای بسیار مطلوبی را به محیط منتقل می‌کنند.
  • از دیگر ویژگی‌های بهترین بخاری برقی می‌توان به داشتن ظاهری مدرن و زیبا اشاره داشت.

مهم‌ترین نکات خرید بهترین بخاری برقی

بازار بخاری برقی در ایران

همان‌طور که گفته شد، در بازار بخاری برقی در ایران شاهد انواع متنوع مدل‌های بخاری برقی هستیم و به همین خاطر گاهی اوقات ممکن است که انتخاب بین انبوهی از مدل‌ها برای ما دشوار شود. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین نکات خرید این محصول آشنا خواهیم شد:

ظرفیت گرمایشی محصول

در درجه اول لازم است به محیطی که قصد دارید از بخاری برقی در آن استفاده کنید، توجه داشته باشید. قدرت بخاری برقی بر اساس وات تعیین می‌شود. در حالت کلی، هر متر مربع می‌تواند با کمک 10 وات توان گرمایشی به خوبی گرم شود؛ در نتیجه یک اتاق با ابعاد 150 متر به یک بخاری برقی با ظرفیت گرمایشی 1500 وات نیاز خواهد داشت.

مصرف انرژي بخاری برقی

اگر قصد خرید یک بخاری برقی با مصرف انرژي بهینه دارید، لازم است که راندمان بخاری‌های مد نظر را با یک دیگر مقایسه کنید. پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از افزایش رقم قبوض برق، بخاری برقی را متناسب با محیط و اندازه مکان مورد نظر خود انتخاب کرده و به ویژگی‌هایی نظیر حالات صرفه‌جویی در مصرف انرژي، ترموستات‌های قابل تنظیم، وات پایین و همچنین تایمرهای قابل برنامه‌ریزی دقت داشته باشید.

ایمنی بخاری برقی

اکثر تولیدکنندگان به منظور کاهش خطر آتش سوزی، دستگاه‌های خود را به همراه قابلیت‌های امنیتی مختلف طراحی و تولید می‌کنند. برخی از محصولات موجود در بازار بخاری برقی در ایران مجهز به قطع‌کن بوده که پس از واژگونی به صورت اتوماتیک سبب خاموشی دستگاه می‌شوند.

از دیگر موارد ایمنی محافظت در برابر گرمای بیش از اندازه بوده که این کلید هم‌چون یک سنسور عمل کرده و اگر میزان دمای اجزای داخلی بیش از اندازه شود، سبب خاموش شدن خودکار بخاری برقی خواهد شد. توجه داشته باشید که اتصال کابل بخاری برقی به چندراهی مجاز نیست؛ اتصال مستقیم به برق می‌تواند از بروز حوادث احتمالی جلوگیری نماید.

میزان سر و صدا

برخی از مدل‌های بخاری برقی موجود در بازار سبب ایجاد سر و صدای زیادی می‌شوند که گاهاً آزاردهنده است؛ از این رو اگر علاقمند به محیط آرام هستید بهتر است که پیش از خرید مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و بعد اقدام به خرید کنید.

سخن پایانی

در این راهنما با نکاتی که می‌بایست در بازار بخاری برقی در ایران در نظر داشته باشید آشنا شدیم. بخاری برقی از جمله پرکاربردترین و پرطرفدارترین تجهیزات گرمایشی به حساب آمده که برای انتشار گرما به محیط نیازی به سوخت فسیلی ندارد. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با بخاری‌های برقی دارید؟ لطفاً اگر تجربه استفاده از این نوع تجهیز گرمایشی را دارید، نظرات و تجربیات خود را پیرامون بازار بخاری برقی در ایران در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

181 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط