قیمت لامپ کم مصرف

قیمت لامپ کم مصرف؛ بررسی عوامل موثر بر قیمت

66 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید چه عواملی بر قیمت لامپ کم مصرف موثر هستند؟ لامپ‌های کم مصرف نمونه‌ای از لامپ‌های پرطرفدار بوده که تحت عنوان لامپ فلورسنت فشرده نیز شناخته می‎‌شوند؛ از این رو می‌توان آن‌ها را عضوی از خانوادة لامپ‌های فلورسنت دانست که در اماکن مسکونی و غیرمسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این راهنما به بررسی پارامترهای موثر بر قیمت این لامپ‌ها خواهیم پرداخت.

هر آنچه که باید درباره قیمت لامپ کم مصرف بدانید!

قیمت لامپ کم مصرف

پیش از این که بخواهیم به بررسی عوامل موثر بر قیمت لامپ کم مصرف بپردازیم، در قدم اول بهتر است که نگاهی بر چیستی لامپ‌های کم مصرف داشته باشیم. لامپ‌های کم مصرف در واقع همان لامپ‌های فلورسنت فشرده بوده که تکنولوژی ساخت آن‌ها بر اساس تخلیه الکتریکی گازی صورت گرفته و معمولاً کیفیت و بازدهی بالا از جمله ویژگی‌های بارز این منابع روشنایی است.

اگر قصد خرید و استعلام قیمت لامپ کم مصرف را داشته باشید، خوب است که پیش از خرید با مزیت‌های این مدل لامپ آشنا شوید:

عمر مفید طولانی

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های لامپ‌های کم مصرف، عمر مفید بالای آن‌ها است؛ به طوری که شما می‌توانید برای بازه زمانی طولانی از آن برای تأمین روشنایی اماکن مختلف بهره ببرید.

کاهش هزینه‌های برق

لامپ‌ها عامل مصرف‌کننده و مرتبط با برق بوده که ضمن تأمین روشنایی در اماکن مختلف، هزینه‌بردار نیز هستند. مزیت لامپ‌های کم مصرف این بوده که مصرف برق بسیار پایینی دارد و به همین خاطر با خرید و استعلام قیمت لامپ کم مصرف می‌توانید هزینه‌های قبض برق را تا حد زیادی کاهش دهید.

کاهش آلودگی و گرمای محیط

از دیگر مزایایی که این لامپ‌ها داشته، کاهش آلودگی‌های مرتبط با تولید برق در نیروگاه‌ها است. گرمای محیط نه تنها می‌تواند در فصول گرم سال بسیار آزاردهنده باشد، بلکه موجب کاهش عمر مفید لامپِ موجود در آن فضا نیز می‌شود. خوشبختانه لامپ‌های کم مصرف در زمان انتشار نور، گرمای زیادی را تولید نکرده و به همین علت عمر مفید طولانی‌تری دارند.

عوامل موثر بر قیمت لامپ کم مصرف

قیمت لامپ کم مصرف

لامپ‌های کم مصرف در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها متناسب با یک محیط خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. متخصصان، این دسته از لامپ‌ها بر حسب توان مصرفی به انواع گوناگونی دسته‌بندی کرده و قیمت هر یک را مشخص می‌کنند. این لامپ‌ها از 5 وات الی 88 وات قابل تولید بوده؛ ناگفته نماند که لامپ‌های کم مصرف 5 وات در مقایسه با سایر لامپ‌ها قیمت مناسب‌تری داشته و عمدتاً برای ساختمان‌ها مسکونی و اتاق‌های کوچک کارایی دارند. همچنین، توان روشنایی این لامپ‌ها 328 لومن اندازه‌گیری شده است.

علاوه بر این، رنگ لامپ نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. به علت بهره‌گیری از دیودهای نوردهنده بک‌لایت‌دار، متخصصان می‌توانند این نوع چراغ را در رنگ‌های گوناگون بر حسب سلیقه مشتری تولید کنند. لامپ‌های رنگی کم مصرف نظیر زرد، قرمز و آبی در مقایسه با لامپ‌های کم مصرف مهتابی و آفتابی قیمت بیش‌تری دارند. علاوه بر این عوامل، مواردی دیگر نیز بر قیمت لامپ کم مصرف موثر بوده که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

نوع شکل لامپ

از دیگر فاکتورهای مهمی که می‌تواند بر قیمت نهایی این لامپ‌ها موثر باشد، نوع شکل لامپ است. به طور معمول و مطابق استاندارد، قیمت این دسته از لامپ‌ها نسبت به سایر لامپ‌ها مناسب‌تر است، اما گاهی اوقات امکان دارد که شکل لامپ به سفارش مشتریان تغییر کند که این موضوع می‌تواند موجب افزایش قیمت این منبع نوری شود. افزون بر این، تمام پیچ، نیم پیچ یا لوتوس بودن شکل ظاهری لامپ کم مصرف نیز می‌تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت نهایی آن بگذارد.

ساختار لامپ کم مصرف

از دیگر عوامل موثر بر قیمت لامپ کم مصرف ساختار لامپ است. گاهی اوقات به سفارش مشتریان در ساختار لامپ یکسری تغییرات اعمال می‌شود که موجب متنوع شدن رنگ آن و به تبع قیمت نهایی لامپ می‌شود. فراموش نکنید که توان مصرفی نیز می‌تواند بر قیمت این تجهیز نوری موثر باشد. به طور معمول ارزان‌ترین لامپ‌های کم مصرف دارای توان مصرفی 18 و گران‌ترینِ آن‌ها توان مصرفی 105 وات دارند. یادتان باشد که هر اندازه توان مصرفی این دسته از لامپ‌ها بالاتر باشد، به همان نسبت قیمت تمام شده لامپ نیز بیش‌تر خواهد بود.

مکان و شرایط استفاده از لامپ کم مصرف

گاهی اوقات امکان دارد که به دلیل شرایط و مکان مورد استفاده، بهره‌گیری از لامپ‌های کم مصرف با چالش‌هایی روبه‌رو شود. با توجه به این موضوع متخصصان اقدام به تولید لامپ‌های کم مصرفی با در نظر گرفتن شرایط ویژه نظیر دما و حرارت بالا و رطوبت کرده‌اند تا مصرف‌کنندگان بتوانند از این محصولات در هر شرایطی به منظور تأمین روشنایی اماکن مورد نظر خود بهره ببرند. در این رابطه باید در نظر داشته باشید که هر اندازه میزان سازگاری لامپ با شرایط مختلف بیش‌تر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

قیمت لامپ شمعی کم مصرف

لامپ‌های شمعی کم مصرف از جمله لامپ‌هایی بوده که برای ایجاد روشنایی و زیباسازی لوسترها کاربرد دارند. لامپ‌های مذکور به دلیل کم مصرف بودن و زیبایی خاصی که داشته در لوسترها مورد استفاده قرار گرفته تا ضمن ایجاد نور مناسب، سبب صرفه‌جویی در مصرف برق نیز بشوند. امروزه برندهای گوناگونی در حال تولید لامپ‎‌های شمعی کم مصرف بوده که برخی از آن‌ها با بهره‌گیری از متریال مرغوب و رعایت استانداردها توانسته‌اند این محصول را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی به بازار عرضه کنند؛ نتیجتاً اعتبار برند تولیدکننده نیز می‌تواند عامل دیگری باشد که بر روی قیمت لامپ کم مصرف تأثیرگذار است.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن نیم‌نگاهی که بر لامپ‌های کم مصرف و مزیت‌های استفاده از آن داشتیم، به بررسی عوامل موثر بر قیمت لامپ کم مصرف نیز پرداختیم. از جمله امتیازات این لامپ‌ها می‌توان به عمر مفید طولانی، کاهش هزینه برق، کاهش آلودگی و گرمای محیط اشاره داشت. افزون بر این، دانستیم که رنگ، ساختار، شکل لامپ، توان مصرفی و برندِ تولیدکننده می‌توانند بر قیمت نهایی لامپ کم مصرف موثر باشند.

آیا تجربه استفاده از لامپ‌های کم مصرف را دارید؟ به نظر شما لامپ‌های کم مصرف موجب کاهش هزینه برق می‌شوند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون لامپ‌های کم مصرف و قیمت آن‌ها در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

66 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط