قطع تلفن ثابت

علت قطع تلفن ثابت و راهکار سریع وصل تلفن

964 بازدید آموزش در صنعت مخابرات

حتما تا به حال برای خود یا خانواده شما پیش آمده است که تلفن ثابت خانه قطع شده و امکان برقراری ارتباط نباشد. احتمالا در این جور موارد اولین کاری که به ذهنتان می‌رسد، پیدا کردن راهکاری برای سریع وصل کردن مجدد تلفن ثابت است. هر چه این راهکار ساده‌تر و سریع‌تر باشد، بهتر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت قطع تلفن ثابت و راهکار سریع وصل کردن مجدد آن بپردازیم.

علت قطع تلفن ثابت

قطع تلفن ثابت می‌تواند علل مختلف و متفاوتی داشته باشد که اصلی‌ترین آن‌ها تاخیر در پرداخت و یا عدم پرداخت قبض تلفن ثابت است. این عدم پرداخت قبض تلفن می‌تواند ناشی از فراموشی، سهل‌انگاری و کوتاهی در پرداخت، هزینه زیاد قبض، عدم در دسترس بودن و … باشد. در صورتی که این قبض به موقع پرداخت نشود، شرکت مخابرات اقدام به یک‌طرفه کردن و قطع تلفن ثابت شما می‌کند.

البته شرکت مخابرات قبل از آنکه اقدام به قطع تلفن ثابت شما نماید، چندین بار به شما از روش‌های مختلف مانند پیامک، ارسال قبض و اخطار قطع و … هشدار می‌دهد که نسبت به پرداخت قبض تلفن خود اقدام نمایید. در صورتی که به هر کدام از دلایل بالا قبض تلفن پرداخت نشود، عملیات قطع تلفن ثابت شما اجرا خواهد شد.

البته دقت کنید که تنها علت قطع تلفن ثابت منزل یا محل کار شما عدم پرداخت قبض تلفن ثابت نبوده و می‌تواند ناشی از دلایلی همچون خرابی خط تلفن، دستور قوه قضایی و یا مقام قضائی، بدهی زیاد و پرداخت نشده سایر خطوط مشتری، عدم سیم‌کشی اصولی، دزدی از کابل‌های مخابراتی، ایجاد مزاحمت‌های تلفنی و … باشد که همگی آن‌ها می‌تواند به قطعی تلفن ثابت شما منجر شود. بهترین روش برای اطلاع از علت قطع تلفن ثابت، تماس با شرکت مخابرات و یا مراجعه به شرکت مخابرات در تهران جهت شهروندان تهرانی، شهر و یا منطقه‌ی نزدیک شما است.

علت قطع تلفن ثابت

راهکار سریع وصل کردن مجدد خط تلفن ثابت

حال فرض کنید خط تلفن ثابت شما به دلیل تاخیر و یا عدم پرداخت قبض تلفن ثابت (اصلی‌ترین و شایع‌ترین علت قطع خط تلفن ثابت) قطع شده باشد و شما تمایل به وصل کردن مجدد خط تلفن ثابت خود داشته باشید. در اینگونه موارد اولین کاری که باید انجام دهید استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابتتان است.  از روش‌های زیر می‌توانید نسبت به پرداخت قبض تلفن ثابت منزل و یا محل کارتان اقدام کنید. این روش‌ها عبارتند از:

  • شماره گیری کد #2020*: یکی از راحت‌ترین راه‌های پرداخت قبوض تلفن ثابت، استفاده از کد #2020* است. شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراهتان و با شماره‌گیری کد گفته شده نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نمایید.
  • سایت‌های پرداخت قبوض: برخی از سایت‌ها با شرکت و اداره مخابرات در ارتباط بوده و شما از طریق این سایت‌ها می‌توانید به راحتی قبوض خود را پرداخت نمایید. برای پرداخت از طریق این سایت‌ها تنها باید یک نکته را درنظر داشته باشید و آن هم معتبر بودن سایت مربوطه است. برای اینکار به قفل SSL سایت مربوطه، وصل بودن به سامانه شاپرک و مطابقت اطلاعات هنگام پرداخت با اطلاعات داده شده در هنگام استعلام (برای مثال یکسان بودن رقم پرداخت) توجه فرمایید.
  • برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل: برخی از اپلیکیشن‌ها قابلیت پرداخت قبوض را داشته و با استفاده از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها می‌توانید اقدام به پرداخت قبوض تلفن ثابت خود نمایید.
  • اپلیکیشن بانک‌ها: اپلیکیشن انواع بانک‌ها یا به عبارتی همان همراه بانک هم توانایی پرداخت قبض تلفن ثابت را دارا هستند. از آنجا که این اپلیکیشن‌ها تحت مالکیت و پشتیبانی بانک‌ها هستند، اعتماد و استفاده از آن‌ها کمی ساده‌تر است.
  • شماره 1818: این روش یکی از روش‌های قدیمی پرداخت قبض تلفن است که با شماره‌گیری شماره 1818 می‌توانید نسبت به پرداخت قبضتان اقدام نمایید.
  • شماره 2000: 2000 هم شماره‌ای مانند 1818 بوده با این تفاوت که امکانات این شماره بیشتر و پیشرفته‌تر بوده و کار شما را سریع‌تر انجام می‌دهد. این شماره قابل استفاده برای ساکنان و مشترکین خطوط تلفن شهر تهران است.
  • راهکار سریع وصل کردن مجدد تلفن ثابت

تمامی روش‌های گفته شده در بالا کاربردی بوده و هر کدام از آن‌ها امکان پرداخت قبض تلفن ثابت و وصل کردن مجدد خط تلفن ثابت را برای شما فراهم می‌آورند. دقت کنید که گاهی اوقات ممکن است شما تمامی بدهی و قبوض خود را پرداخت کرده باشید اما هنوز خط تلفن شما وصل نشده باشد، در اینجور مواقع با شماره‌گیری شماره 2021 نسبت به وصل مجدد خط تلفن ثابت خود اقدام نمایید.

نتیجه‌گیری

یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین امکانات هر خانه‌ یا محلی، شماره و خط تلفن ثابت آن خانه یا محل است. اما گاهی ممکن است به دلایل مختلف، که اصلی‌ترین آن‌ها عدم پرداخت به موقع قبض تلفن ثابت است، خط تلفن شما قطع شود. یک از راه‌هایی که می‌توانید نسبت به وصل مجدد خط تلفن ثابت خود اقدام کنید مراجعه به اداره مخابرات منطقه تهران یا شهرتان  است اما مشکلی که این اداره‌ها دارند، مشکل وقت‌گیر بودن و کند بودن کار آن‌هاست.

برای پرداخت قبوض تلفن ثابت راهکارهایی سریع برای وصل مجدد خط تلفن ثابت شما وجود دارد که می‌توانند در وقت و هزینه شما بسیار صرقه‌جویی کنند. در این مقاله سعی کردیم به بررسی علت قطع تلفن ثابت و راهکار سریع وصل کردن مجدد آن بپردازیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

 

 

964 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط