محصولات ال ای دی

محصولات ال ای دی را می شناسید؟

273 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

آیا محصولات ال ای دی را می شناسید؟ امروزه با توجه به مصرف بی‌رویه انرژی برق، بسیاری از افراد مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف در این راستا بوده و همچنین جامعه همواره با کمبود انرژی مواجه است. بهره‌گیری از ابزار و تجهیزاتی که بتواند میزان هزینه‌های ناشی از بهره‌گیری از برق را تا حد زیاد کاهش دهد و در بهبود موضوع کمبود انرژی تأثیر مثبت داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. محصولات LED ازجمله تجهیزاتی هستند که با خرید و استفاده از آن‌ها در اماکن مختلف می‌توان به این اهداف تا حد زیادی نزدیک شد. در ادامه این‌سری از راهنماهای تکه کابل با برخی از رایج‌ترین انواع محصولات ال ای دی مذکور آشنا خواهیم شد.

انواع محصولات ال ای دی

محصولات ال ای دی

محصولات ال ای دی | ریسه ال ای دی

اولین محصول ریسه ال ای دی بوده که جزو دسته تجهیزات روشنایی به شمار می‌رود. ریسه‌های ال ای دی بیشتر جنبه تزئینی داشته و در نمونه‌های بلند و باریک طراحی و تولید می‌شوند. کاربران می‌توانند از این محصولات به منظور روشنایی پله‌ها، سقف‌های کاذب، لبه باغچه‌ها و بسته به سلیقه در هر نقطه دیگری استفاده نمایند.

محصولات ال ای دی| لامپ‌‌های حبابی ال ای دی ‌

یکی دیگر از محصولات LED  که جزو پرکاربردترین لامپ‌های خانگی به حساب می‌آیند، لامپ‌های حبابی هستند. سرپیچ مناسب برای این نوع از لامپ‌ها E27  می‌باشد. لازم به ذکر است که سرپیچ مناسب برای ال ای دی‌هایی که دارای توان بالاتر از ۵۰ وات هستند، E40 خواهد بود.

محصولات ال ای دی

محصولات ال ای دی| محصولات LED رنگی

عمده‌ترین محصولات ال ای دی لامپ‌ها هستند که در اشکال‎، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف با نور خروجی متفاوت در بازار موجود می‌باشند. از جمله رایج‌ترین و ارزان‌ترین لامپ‌های ال ای دی موجود در بازار ال ای دی آرسنید و گالیوم فسفید (GaAsP) است. علاوه بر این، بسته‌هایی از ال ای دی‌ها نیز طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانند اعداد و حروف مختلف را به بهترین شکل ممکن نمایش دهند. از جمله متداول‌ترین محصولات مذکور می‌توان به نمایشگر سون سگمنت (Seven Segment Display) اشاره کرد. اغلب ال ای دی‌ها دارای یک نور خروجی رنگی می‌باشند، در حالی که ال ای دی‌های چند رنگ از قابلیت تولید رنگ‌های متنوع برخوردار هستند.

محصولات ال ای دی

محصولات ال ای دی| ال ای دی فلامینتی

محصولات LED فلامینتی جزو زیر مجموعه لامپ‌های ال ای دی هستند اما از نظر شدت نور مشابه لامپ‌های رشته‌ای بوده و به نوعی می‌توان گفت که پرمصرف می‌باشند. میزان گرم شدن در این نوع لامپ‌های ال ای دی محدود بوده و بیشترین کاربرد آن‌ها در لوسترها است.

لوستر فیلامنتی

محصولات ال ای دی| وال واشر ال ای دی

وال واشرها هم‌چون ریسه‌های ال ای دی جنبه تزئینی داشته و تنها تفاوت آن‌ها با ریسه‌ها در موقعیت استفاده از آن‌ها است. این تجهیزات اکثراً در نمای بیرونی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. وال واشرها در قاب‌های پهن و باریک قرار گرفته و در تزئین نمای خارجی منازل یا حتی به عنوان پروژکتور کاربرد دارند.

وال واشر ال ای دی

محصولات ال ای دی| محصولات LED نواری

ال ای دی‌های نواری از تعدادی SMD که بر روی PCB نرم سوار شده‌اند تشکیل شده و به صورت متری طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به طور کل ال ای دی‌های نواری در دو نمونه رزین‌دار و بدون رزین تقسیم‌بندی می‌شوند. ال ای دی نواری رزین‌دار دارای روکش پلاستیکی بوده که به لطف این ویژگی از قابلیت ضد آب بودن برخوردار می‌گردند. ال ای دی‌های نواری بدون رزین کاملاً برعکس مورد قبلی هستند؛ به این معنا که روکش ندارند و به تبع از خاصیت واترپروف برخوردار نمی‌باشند. ناگفته نماند که محصولات LED را می‌توان به صورت تک ردیفه، دو ردیفه و سه ردیفه خریداری کرد.

محصولات LED نواری

محصولات ال ای دی| چراغ ال ای دی خورشیدی

لامپ ال ای دی سولار یا خورشیدی یکی از محصولات پیشرفته و تحولات شگرف در صنعت روشنایی بوده که می‌توان از آن برای تأمین نور معابر و خیابان‌ها استفاده نمود. این دسته از محصولات LED ترکیبی از سیستم روشنایی ال ای دی کم مصرف با تولید برق خورشیدی توسط پنل فتوولتائیک می‌باشند. شایان ذکر است که در این سیستم می‌توان با پنل فتوولتائیک از تابش نور خورشید در طول روز بهره‌گیری کرد و انرژی الکتریکی تولید شده را به منظور استفاده در مواقع نیاز در باتری پشتیبان ذخیره‌سازی نمود.

انرژی ذخیره‌ شده در باتری پنل فتوولتائیک هنگام شب وارد مدار روشنایی شده و به کمک چراغ ال ای دی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم روشنایی مذکور ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی، سبب کاهش هزینه اولیه ایجاد زیرساخت سیم‌کشی اتصال چراغ به شبکه برق شهری نیز خواهد شد.

چراغ ال ای دی خورشیدی

محصولات ال ای دی| محصولات LED دانلایت 

لامپ‌های ال ای دی دانلایت که تحت عنوان لامپ سقفی نیز مشهور هستند، در اتاق و سالن به منظور پخش نور یکنواخت به صورت دورچین در داخل سقف نصب می‌شوند. نوع تکنولوژی استفاده شده در فرآیند ساخت این لامپ‌ها از نوع ال ای دی هالوژنی می‌باشد. توان مصرفی لامپ‌های دانلایت بسیار کم بوده و به علت دارا بودن سوکت برق به سرپیچ نیازی ندارند. به منظور نصب این لامپ‌ها درون سقف می‌توان از دو گیره فنری که در ساختار لامپ‌های دانلایت تعبیه شده است استفاده نمود.

محصولات LED دانلایت

محصولات ال ای دی| پنل ال ای دی سقفی

پنل‌های ال ای دی سقفی از دیگر محصولات LED پرکاربرد هستند که به منظور تأمین روشنایی فضا از فناوری‌های متفاوت‌تری در مقایسه با سایر لامپ‌ها بهره‌گیری می‌کنند. این پنل‌ها با توجه طراحی منحصربه‌فردی که دارند جایگزین بسیار مناسبی برای چراغ‌های فلورسنت به حساب می‌آیند. اگر به دنبال یک سیستم روشنایی مناسب برای تنظیم روشنایی داخلی فضا هستید، پنل ال ای دی سقفی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. ازجمله ویژگی‌های این تجهیزات می‌توان به انعطاف‌پذیری در طراحی، کیفیت نور بالا، طول عمر بالا و ایجاد طیف رنگی گسترده اشاره کرد.

پنل ال ای دی سقفی

سخن پایانی

امروزه با توجه به مصرف بی‌رویه انرژی برق و افزایش هزینه‌ها، استفاده از محصولات LED بسیار حائز اهمیت است. با خرید محصولات معرفی شده در این راهنما می‌توان میزان هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش داد و در مصرف انرژی الکتریکی صرفه‌جویی کرد. انواع مختلف لامپ‌های ال ای دی در طیف رنگی گسترده و پخش نور مناسب در وب سایت تکه کابل موجود هستند. بسته به نیاز پس از مطالعه مشخصات فنی و کاربرد هر یک از تجهیزات روشنایی مذکور می‌توان از هر یک از آن‌ها در فضای داخلی یا خارجی ساختمان‌ها استفاده بهینه کرد.

273 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط