مودم ایرانسل

مودم ایرانسل؛ مودمی برای تجربه اینترنت پرسرعت همراه

300 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات در صنعت مخابرات / راهنمای خرید امن

با به روی کار آمدن مودم‌ها، انقلابی در عرصه دسترسی به اینترنت به وجود آمد که باعث علاوه‌بر افزایش چشمگیر سرعت اینترنت، چندین کاربر بتوانند به طور همزمان از اینترنت استفاده کرده و بهره ببرند. در کشور ما نیز مودم‌ها وارد شده و توسط شرکت‌های مختلف و متفاوتی تولید شدند که بی‌شک یکی از برترین و پرسرعت‌ترین این انواع مودم‌ها، مودم ایرانسل است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی مودم ایرانسل پرداخته و انواع آن را بیان کنیم.

مودم چیست؟

مودم و انواع آن

همان‌طور که گفته شد، در گذشته برای دسترسی به اینترنت از اینترنت‌های Dial Up استفاده می‌شد اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات جدیدتر و پیشرفته‌تری در این زمینه روی کار آمدند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مودم‌ها اشاره کرد. در واقع، مودم‌ها تجهیزاتی هستند که اینترنت را از فرستنده که همان ارائه‌دهنده‌های اینترنت هستند، گرفته و به کاربران می‌رساند. مودم از سرعت بالایی در انتقال داده‌ها و اطلاعات برخوردار بوده و می‌تواند تعداد متعددی کاربر را ساپورت و پشتیبانی کند.

واژه مودم از دو کلمه Modulator و Demodulator گرفته شده است و توانایی ارسال و انتقال سیگنال‌های آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ را دارد. اگر بخواهیم به طور کلی اگر بخواهیم انواع مودم‌های مورد استفاده در کشور را بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که این مودم‌ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند. در واقع مودم‌های داخلی همان مودم‌هایی هستند که در بخش داخلی و سخت افزاری تجهیزات مختلف نظیر موبایل‌ها و لپ تاپ‌ها تعبیه شده‌اند. این مودم‌ها امکان دسترسی ما به اینترنت همراه ایرانسل یا همراه اول را فراهم کرده و پشتیبانی می‌کنند.

نوع دیگر مودم‌ها، مودم‌های خارجی هستند. این مودم‌ها در واقع دستگاه‌های مستقلی هستند که امکان دسترسی به اینترنت را برای تجهیزات دیگر فراهم ساخته و بسیار پرکاربرد هستند. از انواع این مودم‌ها می‌توان به مودم ADSL، مودم VDSL، مودم WIMAX، مودم 3G/4G LTE، مودم TD-LTE، مودم LOCK، مودم‌های UNLOCK، مودم همراه اول، مودم ایرانسل، مودم قابل حمل یا جیبی و … اشاره کرد.

مودم ایرانسل و انواع آن

مودم ایرانسل با سیمکارت

حال که با انواع مودم و عملکرد آن‌ها آشنا شدید، بهتر است به سراغ بررسی مودم ایرانسل که یکی از کاربردی‌ترین و سریع‌ترین مودم‌های موجود در بازار است، رفته و به بررسی ویژگی‌های این مودم بپردازیم. مودم‌های ایرانسل یکی از تجهیزات انتقال اینترنت از سرویس‌دهنده به گیرنده یا کاربران است که در دو نوع جیبی و سیم کارت خور در دسترس کاربران قرار گرفته و بسیار پرکاربرد هستند.

مودم‌های جیبی ایرانسل که به آن‌ها مودم‌های همراه نیز گفته می‌شود، قابلیت تبدیل اینترنت 4G به سیگنال WiFi اختصاصی را دارا بوده و این سیگنال را به دستگاه‌های مختلف منتقل کرده و امکان دسترسی به اینترنت را برای سایر کاربران نیز مهیا می‌سازد. همچنین برای به‌کارگیری این نوع مودم‌ها نیاز به تجهیزات خاصی مثل کابل، سیم و یا … نبوده و تنها پس از روشن‌شدن مودم می‌توان به اینترنت دسترسی پیدا کرد.

نوع دیگری از مودم‌های ایرانسل به نام مودم سیم کارت خور یا همان TD-LTE نیز در بازار وجود دارد که با استفاده از سیم کارت ایرانسل اینترنت مورد نیاز ما را تأمین کرده و به ما دسترسی به اینترنت می‌دهد. از سایر انواع مودم‌های ایرانسل می‌توان به مودم TF-I60 ایرانسل، مودم TK-2510 PLUS ایرانسل، مودم GP-2101 PLUS ایرانسل، مودم B-5142 ایرانسل، مودم TK-2510 ایرانسل، مودم GP-2101 ایرانسل، مودم ZW101 ایرانسل، مودم Z6000 ایرانسل، مودم DT-350 ایرانسل و … اشاره کرد.

هر کدام از انواع این مودم‌ها کاربرد و استفاده مخصوص به خود را داشته و برای کارهای دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. از آنجا که مودم‌های ایرانسل بسیار پرسرعت بوده و از عمر کاری بالایی بهره‌مند هستند، بهتر است قبل از خرید از یک متخصص در مورد نوع و قدرت مودم مورد نظر پرس‌وجو کرده و تحقیق کنید.

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین ابزارهای بشر امروزی، اینترنت است. یکی از دستگاه‌ها و وسایل پرکاربرد برای اتصال به اینترنت، مودن است. مودم‌ها تجهیزاتی هستند که اینترنت را از فرستنده که همان ارائه‌دهنده‌های اینترنت هستند، دریافت کرده و به کاربران می‌رسانند و به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند. مودم‌ ایرانسل یکی از تجهیزات انتقال اینترنت از سرویس‌دهنده به گیرنده یا کاربران است که در دو نوع جیبی و سیم کارت خور در دسترس کاربران قرار گرفته و دارای انواع مختلفی است. از جمله انواع مودم‌های ایرانسل می‌توان به مودم TF-I60 ایرانسل، مودم TK-2510 PLUS ایرانسل، مودم GP-2101 PLUS و … اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی مودم ایرانسل پرداخته و انواع آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

300 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط