نرم افزار دزدگیر

نرم افزار دزدگیر؛ روشی برای زندگی ایمن و آسوده

330 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

امروزه با بهره‌گیری از دزدگیرهای پیشرفته و تکنولوژی IOT یا اینترنت اشیاء که پیشرفت فراوانی داشته‌اند و قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند، وارد طیف جدید از تامین امنیت شده‌ایم. یکی از مهم‌ترین و جدیدترین موارد امنیتی، نرم‌افزار دزدگیر است که کاربرد زیادی داشته و بسیار ایمن است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی نرم افزار دزدگیر پرداخته و شما را با موضوع اینترنت اشیا که یکی از اصلی‌ترین ارکان طراحی نرم افزارهای دزدگیر است، آشنا کنیم.

محافظت مدرن با تکنولوژی IOT

نرم افزار دزدگیر چیست؟

زمانی که بحث از نرم افزارهای دزدگیر به میان می‌آید، مباحثی همچون تکنولوژی IOT یا اینترنت اشیاء و دزدگیرهای پیشرفته و سازگار با فناوری‌های مدرن نیز مطرح می‌گردند. برای اینکه بتوانیم ارتباط بین دزدگیر و نرم افزارهای موجود بر روی رایانه و یا تلفن همراه هوشمند خود را برقرار سازیم، نیاز به تکنولوژی به نام اینترنت اشیاء یا همان IOT داریم. در واقع با این تکنولوژی، فناوری است که می‌توان از آن در طراحی نرم افزار دزدگیر استفاده نموده و بهره برد.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، به تدریج شاهد روی کار آمدن دزدگیر‌های مدرنی هستیم که تأمین امنیت را بسیار آسان‌تر از قبل کرده و می‌توان گفت احتمال سرقت با استفاده از این دزدگیرها، تقریبا به صفر رسیده است. علاوه‌بر حساسیت بالا این دزدگیرها و تأمین امنیت در تمامی جهات، یکی از بارزترین خصوصیات آن‌ها که موجب بالا رفتن چشمگیر عملکرد و محبوبیت دزدگیرهای مدرن شده است، بهره‌گیری از تکنولوژی IOT یا همان اینترنت اشیاء است.

دزدگیرها و نرم افزارهایی که از این تکنولوژی استفاده کرده و بهره می‌برند، دارای قابلیت‌های بی‌شماری از جمله کنترل از راه دور، امنیت بالا و … بوده و بسیار کاربردی هستند. قابلیت کنترل از راه دور به فرد کنترل‌کننده این دسترسی را می‌دهد که فرد در هر مکانی که باشد می‌تواند از طریق رایانه شخصی و یا تلفن همراه هوشمند خود در منزل، محل کار، اتومبیل و … مورد نظر خود، سیستم ایمنی اموال خود را اعم از خانه، خودرو و … را کنترل کرده و از امنیت و ایمن بودن آن‌ها اطمینان حاصل کند. طبیعتا با این ویژگی، میزان امنیت تا حدود زیادی بالا رفته و افراد با اطمینان بیشتری می‌توانند از مکان‌ها و دستگاه‌های شخصی خود محافظت کنند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه نحوه کار این نوع دزدگیرها را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم، ابتدا دزدگیر اطلاعات محیط از جمله وضعیت درب‌ها، وجود فرد خاص در محیط مورد نظر و … را با توجه به استاندارهایی که برای آن تعریف شده است، از طریق حسگرهای موجود دریافت کرده و پس از پردازش توسط عملگرها، به فضای ابری موجود در نرم‌افزار فرستاده و سپس اطلاعات از فضای ابری به رایانه و یا تلفن هوشمند فرد انتقال پیدا می‌کنند.

افراد می‌توانند در هر زمان و با استفاده از دوربین‌های تعبیه شده در دزدگیر هوشمند محل مورد نظر، میزان ایمنی اموال مورد نظر خود را مشاهده کرده و از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. همچنین در صورت بروز سرقت و یا هرگونه خطر، این دزدگیرها هشدارهای لازم را فرد مورد نظر و صاحب آن وسیله و یا ساختمان ارسال کرده و او را آگاه می‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید که دزدگیر چگونه با رایانه و یا تلفن همراه هوشمند فرد ارتباط برقرار کرده و به یکدیگر متصل می‌شوند؟ برای برقراری این ارتباط نیاز به نرم افزار خاصی به نام نرم افزار دزدگیر است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

نرم افزار دزدگیر و ویژگی‌های آن

مزایای استفاده از نرم افزار دزدگیر

همان‌طور که می‌دانید برای برقراری ارتباط کاربر با رایانه و یا تلفن همراه نیاز به نرم افزار‌هایی است که ارتباط افراد را با سخت‌افزار مورد نظر مانند خودرو را برقرار کرده و زبان ماشین را به زبان قابل فهم برای انسان تبدیل کنند. یکی از این نرم‌افزارها که دارای کاربرد زیادی نیز است، نرم افزار دزدگیر بوده که اطلاعات و خروجی سنسورهای دزدگیر را دریافت و به افراد و صاحبان اموال مورد نظر، نمایش می‌دهد.

این نرم افزارها را می‌توان نوعی رابط بین دزدگیر و افراد دانست به طوری که بر روی دستگاه مورد نظر  اعم از لپ‌تاپ، کامپیوتر، تلفن هوشمند و … نصب شده و سایر اطلاعات ارسال شده توسط دزدگیر را دریافت و به کاربر نشان می‌دهد. همچنین از توانایی ارسال آلارم و یا هشدار متناسب با خطر در حال وقوع خطر برخوردار بوده و همین امر نیز باعث افزایش ایمنی این نوع نرم‌افزارها می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این نرم افزارها، نمایش تصویری محل مورد نظر که باعث افزایش اطمینان افراد از ایمن‌بودن اموال خود شده و باعث ایجاد ارتباط لحظه به لحظه می‌شود.

در حالت کلی می‌توان گفت، نرم افزار دزدگیر تأمین امنیت را تا حد چشمگیری افزایش داده و موجب آسودگی بیشتر افراد و اطمینان از امنیت منازل، خودرو، محل کار، دستگاه‌ها و … شده است. با این نرم افزارها می‌توان در هر مکان و زمانی، وضعیت محل مورد نظر خود را بررسی نموده و خطرات احتمالی را شناسایی و از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد.

کاربرد نرم افزار دزدگیر

نتیجه‌گیری

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، به تدریج شاهد به روی کار آمدن دزدگیر‌های مدرنی که از تکنولوژی IOT یا اینترنت اشیاء بهر‌گیری می‌برند، هستیم. برای برقراری ارتباط میان این دزدگیرها با رایانه یا تلفن هوشمند همراه نیاز به یک نرم افزار کاربردی و ایمن است که انواع اطلاعات را از این دزدگیرها دریافت کرده و به کاربر مورد نظر نمایش دهد. این نرم افزار، نرم افزار دزدگیر نام داشته و موجب بالارفتن رفاه کاربران و امنیت مکان‎های گوناگون و اموال مختلف اشخاص می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نرم افزار دزدگیر پرداخته و شما را با موضوع اینترنت اشیا که یکی از اصلی‌ترین ارکان طراحی نرم افزارهای دزدگیر است، آشنا کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

330 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط