شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران

شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران؛ شرکتی شناخته‌شده در پایتخت کشور

738 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

یکی از شرکت‌های شناخته شده در زمینه تولید و عرضه سیم و کابل برق و مخابرات مرغوب و با کیفیت در شهر تهران، شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران است. این شرکت داخلی کار خود را از سال 1374 آغاز نموده و همواره سعی کرده است انواع نیازهای داخلی را پوشش داده و آن‌ها را با محصولات با کیفیت و مرغوب تامین کند. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران پرداخته و ویژگی‌های سیم و کابل با کیفیت و مرغوب را بیان کنیم.

شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران

شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران

همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد، برند و شرکت تولیدکننده هر محصول نقش مهمی در تعیین میزان کیفیت آن محصول داشته و برند تولیدکننده آن محصول یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در خرید است. حال اگر محصول مورد نظر ما سیم و کابل باشد، این حساسیت دوچندان می‌شود زیرا عدم وجود کیفیت لازم در سیم و کابل علاوه بر ایجاد زیان‌ها و خسارات مالی، می‌تواند سبب خسارات جبران ناپذیری مانند خسارات جانی نیز شود. به همین دلیل است که انتخاب برند مناسب سیم و کابل نقش مهمی در خرید صحیح این محصول ایفا کرده و باید به آن توجه شود.

شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران یکی از مشهورترین شرکت‌های سیم و کابل در پایتخت کشور و شهر تهران است که در سال 1374 شمسی و با هدف تولید انواع سیم و کابل برق فشار ضعیف و متوسط در شهرک صنعتی عباس‌آباد و در 35 کیلومتری شهر تهران تاسیس شد. تا به امروزه نیز کارخانه اصلی این شرکت در همان آدرس تاسیس و ذکر شده حضور داشته و همواره فعال است.

این شرکت تهرانی همواره سعی کرده است با بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا، تجهیزات مدرن و نیروی انسانی متخصص و تبلیغات در سطح شهرها و بازارهای مختلف، به سرعت در مسیر پیشرفت گام برداشته و خود را تبدیل به برندی شناخته شده در حوزه تولید و عرضه سیم و کابل در کشور کند.

در حالت کلی، شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران طیف مختلف و متنوعی از محصولات را در تولید و به بازار داخلی عرضه می‌کند. از جمله مهم‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به انواع سیم‌ها و کابل‌های افشان، انواع سیم‌ها و کابل‌های مفتولی، انواع مختلف کابل‌های مخابراتی(انواع کابل‌های مخابراتی هوایی و کابل‌های مخابراتی زمینی)، انواع کابل‌های کواکسیال و انواع سیم‌های بند تخت یا همان نایلونی اشاره کرد. این شرکت سعی کرده است این محصولات را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به بازار عرضه کرده و آن‌ها را در معرض عموم مردم قرار دهد.

این شرکت با سابقه تهرانی با پشتکار بسیار و روزافزون توانسته است مفتخر به کسب انواع مجوزهای لازم از اداره کیفیت و استاندارد کل کشور شده و محصولات خود را با نام و نشان استاندارد به بازار عرضه کرده و به فروش رساند. شرکت سیم و کابل کابلکان تهران قصد دارد تا با افزایش میزان و کیفیت تولید محصولات خود تبدیل به یکی از بهترین تولیدکنندگان سیم و کابل در موضوع سیم‌ها و کابل‌های برقی و مخابراتی در کشور شود. این شرکت سعی دارد در این راستا با از متخصصین برجسته و دستگاه‌های روز دنیا بهره برده و رضایت مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن جلب کند.

ویژگی‌های سیم و کابل با کیفیت

شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، محصولات شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران از کیفیت مناسبی بهره‌مند بوده و از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند اما در این بین سوالی مطرح می‌شود و آن هم تعریف اصلی و کامل سیم و کابل برقی و مخابراتی مرغوب و ویژگی‌های سیم و کابل با کیفیت است.

در حالت کلی، در بحث کیفیت سیم و کابل عوامل متعددی نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع مواد اولیه، حجم و مقدار مواد استفاده شده، نوع و جنس عایق استفاده شده، جنس و یا نوع رسانای بکار رفته، کیفیت مواد، قطر و طول مناسب سیم و کابل، برند سازنده و … اشاره کرد. در بین موارد گفته برخی از آن‌ها اهمیت بیشتری داشته و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای در هنگام خرید سیم و کابل برقی و مخابراتی شود.

عوامل اصلی موثر بر کیفیت سیم و کابل عبارتند از:

۱. تاثیر جنس هادی بر کیفیت سیم و کابل

عاملی که بیشترین تاثیر را بر کیفیت سیم و کابل می‌گذارد نوع رسانا یا همان هادی بکار رفته در آن است. سیم و کابل‌هایی که در آن‌ها از هادی مسی استفاده شده است بهترین کیفیت را در بین سایر سیم و کابل‌ها داشته و هادی‌های آلومینیومی نیز از کیفیت قابل قبولی نسبت به سایر هادی‌های موجود در بازار برخوردار هستند و دوام و عملکرد بهتری نسبت به هادی‌های تشکیل شده از آلیاژ و یا فولاد دارند.

۲. تاثیر جنس عایق بر کیفیت سیم و کابل

عامل اثرگذار دیگر، جنس و نوع عایق استفاده شده در سیم و کابل است. بعد از جنس و نوع هادی، عایق را می‌توان مهم‌ترین بخش از یک سیم و کابل خوب و درجه یک دانست که نقش مهمی در حفاظت از آن، دوام و طول عمر و عملکرد صحیح سیم و کابل ایفا می‌کند. اگر جنس و نوع عایق به درستی انتخاب شود تاثیر مستقیم و زیادی بر کیفیت سیم و کابل و طول عمر آن‌ها خواهد داشت.

همچنین، نسبت هادی به عایق بکار رفته در ساختار سیم و کابل نیز بر کیفیت آن اثرگذار بوده و می‌تواند باعث هدایت الکتریکی بیش‌تری شود. اگر از قطر هادی کاسته و به قطر عایق اضافه شود، کیفیت و بازدهی سیم و کابل پایین می‌آید، از این رو اندازه و نوع هادی اهمیت بیش‌تری داشته و نسبت هادی به عایق نیز باید رعایت شود.

۳. وجود مشخصات و علامت استاندارد

وجود علامت استاندارد و مشخصات صحیح درج شده برروی سیم یا کابل، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر این سیم و کابل‌ها نسبت به سایر سیم و کابل‌های موجود در بازار بوده و در جلب اعتماد مشتری هم بسیار موثر هستند.

موارد ذکر شده در قسمت بالا می‌توانند کمک بسیار زیادی در تجربه یک انتخاب و خرید صحیح و به صرفه کرده و می‌توانند راهنماکننده باشند. البته موردی مانند برند و شرکت سازنده سیم و کابل هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از آنجا که شرکت‌ها و برندهای مطرح اقدام به تولید محصولات بی‌کیفیت و معیوب نمی‌کنند (برای جلوگیری از تخریب برند خود)، دقت به برند و شرکت سازنده سیم و کابل نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

نتیجه‌گیری

یکی از با سابقه‌ترین برند‌ها در صنعت سیم و کابل در شهر تهران و پایتخت کشور، برند و شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران است که در سال 1374 شمسی پایه‌گذاری و تاسیس شده است. این شرکت دارای محصولات مختلف و متنوعی است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انواع سیم‌ها و کابل‌های افشان، انواع سیم‌ها و کابل‌های مفتولی، انواع مختلف کابل‌های مخابراتی(انواع کابل‌های مخابراتی هوایی و کابل‌های مخابراتی زمینی)، انواع کابل‌های کواکسیال و انواع سیم‌های بند تخت یا همان نایلونی اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی شرکت تولیدی سیم و کابل کابلکان تهران پرداخته و ویژگی‌های سیم و کابل با کیفیت و مرغوب را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

738 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط