شرکت رایان سپند ارتباط

شرکت رایان سپند ارتباط (رسا)؛ تامین‌کننده و عرضه‌کننده انواع قطعات و تجهیزات شبکه

245 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات در صنعت مخابرات

یکی از شرکت‌هایی که اقدام به تامین و توزیع قطعات با کیفیت کامپیوتر و شبکه در بازار داخلی می‌کند، شرکت رایان سپند ارتباط (رسا) است. این شرکت دارای سابقه‌ای 20 ساله بوده و با شرکت‌های بزرگی در این زمینه اقدام به همکاری کرده است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی شرکت رایان سپند ارتباط (رسا) پرداخته و انواع تجهیزات توزیع‌شده توسط این شرکت را بیان کنیم.

تجهیزات و اجزا شبکه‌های کامپیوتری؛ نیازی بالقوه در کشور

تجهیزات شبکه یکی از اصلی‌ترین ارکان در زمینه فن آوری ارتباطات و اطلاعات به شمار می‌روند که اهمیت زیادی در این حوزه داشته و بسیار مهم هستند. در واقع تجهیزات شبکه نقش بسیار پررنگی در برقراری صحیح ارتباطات مخابراتی و حتی کامپیوتری ایفا کرده و باعث ایجاد ارتباطی مناسب و دو طرفه می‌شوند. با استفاده از این تجهیزات روزانه صدها ترابایت اطلاعات بین سیستم‌های مختلف کامپیوتری رد و بدل شده و منتقل می‌شود. از آنجایی که عملکرد صحیح و اصالت این تجهیزات بسیار مهم و حیاتی بوده و وجود کوچکترین نقصی در آن‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن حجم عظیم و مهمی از اطلاعات شود، برند و شرکت سازنده قطعات و تجهیزات شبکه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

امروزه، بیشتر برند‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده قطعات و تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری غیر ایرانی بوده و تهیه این محصولات همیشه برای افراد فعال در این حوزه یکی از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود. از این رو، دسترسی به تجهیزات و اجزا شبکه‌های کامپیوتری در کشور ما کمی دشوار بوده و دیگر مشکل بزرگتر آن نیز شناسایی اصل و یا تقلبی بودن هر یک از این اجزا  است.

در حالت کلی بیشتر قطعات و تجهیزات شبکه موجود در ایران از طریق نمایندگی‌ها و شرکت‌های وارداتی تهیه و تامین می‌شوند اما از آنجایی که اصالت این تجهیزات در جهت حفظ اطلاعات و کیفیت ارتباط بسیار مهم و حیاتی است، باید همواره این تجهیزات را از شرکت‌ها و نمایندگی‌های معتبر تهیه نموده و مورد استفاده قرار داد.

یکی از شرکت‌های معتبر و شناخته شده در زمینه پخش و توزیع تجهیزات شبکه و سیم و کابل آن‌ها، شرکت رایان سپند ارتباط (رسا) است. شرکت رایان سپند ارتباط که به اختصار از واژه “رسا” استفاده می‌شود، یکی از شرکت‌های محبوب و معتبر در کشورمان است که محصولات و برندهای با کیفیت خارجی فعال در این حوزه را وارد کشور نموده و همواره سعی می‌کند با قیمتی مناسب و مطلوب این اجزا و تجهیزات را در دسترس مشتریان و فعالات داخلی قرار دهد. در ادامه به بررسی کامل این شرکت پرداخته و انواع محصولات عرضه شده توسط این شرکت را بیان می‌کنیم.

شرکت رایان سپند ارتباط (رسا)

شرکت رایان سپند ارتباط (رسا)

همان‌طور که گفته شد، شرکت رایان سپند ارتباط (رسا) یکی از معتبرترین و شناخته‌ شده‌ترین شرکت‌ها فعال در زمینه واردات، تهیه و توزیع انواع اجزا و تجهیزات شبکه و مخابرات است که از جمله محصولات وارداتی این شرکت می‌توان به تجهیزات و قطعات برند معروف و محبوب سیسکو اشاره کرد. شرکت رایان سپند ارتباط (رسا) فعالیت خود را به طور رسمی از سال 1382 آغاز نموده و حدود دو دهه است که در زمینه فن آوری ارتباطات و اطلاعات فعالیت می‌کند.

در واقع، این شرکت محصولات سایر برندها اکتیو و فعال جهانی را تهیه و توزیع کرده و این محصولات را وارد ایران نیز می‌کند اما در این بین، فعالیت این شرکت در زمینه تجهیزات شبکه برند سیسکو بسیار پررنگ‌تر از سایر برندها و محصولات بوده و بسیاری از فعالان این بازار، شرکت رایان سپند ارتباط با محصولات شرکت cisco می‌شناسند.

همان‌طور که می‌دانید اغلب افراد در زمینه شبکه محصولات برند سیسکو را به سایر برندها ترجیح می‌دهند که علت این اهمیت و ارجحیت هم در کیفیت بالا و قابل قبول محصولات سیسکو در سطح جهان است. از همین رو، این شرکت داخلی بیشتر تمرکز خود را بر روی تهیه و توزیع محصولات این برند گذاشته است.

هر چند بیشتر افراد شرکت رایان سپند ارتباط (رسا) را به عنوان یک شرکت واردکننده تجهیزات شبکه می‌شناسند اما این شرکت فعالیت وسیعی نیز در جهت تولید و پخش سیم و کابل‌های برق و فیبر نوری داشته و در این حوزه نیز فعال است. از سایر برندهایی که می‌توان محصولات آن‌ها را از این شرکت خریداری نمود می‌توان به برندهای معتبر Cisco، Nexus، Hewlett Packard، Nexans و … اشاره کرد.

این شرکت طیف وسیعی از محصولات را تهیه و در کشور توزیع می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انواع سوئیچ، انواع روتر، فایروال، آی پی فون، انواع سرور، قطعات سرور، تجهیزات ذخیره‌سازی داده، استوریج،  انواع کابل‌ها از جمله کابل مسی، تجهیزات فیبر نوری، مودم، کانورتر، انواع هاب یا مسیریاب و … اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که این شرکت علاوه بر توزیع این قطعات، خدمات دیگری نظیر نصب و راه‌اندازی آن‌ها در پروژه‌های مختلف را نیز ارائه داده و آماده همکاری با انواع شرکت‌های داخلی و خارجی است.

نتیجه‌گیری

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارکان و قسمت‌ها در زمینه فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات، تجهیزات شبکه است، به طوری که با استفاده از این تجهیزات روزانه صدها ترابایت اطلاعات بین سیستم‌های کامپیوتری رد و بدل و جابه‌جا می‌شود. شرکت رایان سپند ارتباط (رسا) از جمله معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها فعال در زمینه تهیه و توزیع تجهیزات شبکه و مخابرات است که محصولات و برندهای معروف و معتبری مانند Cisco، Nexus، Hewlett Packard، Nexans و … را به بازار عرضه می‌کند. علاوه بر این، شرکت رایان سپند ارتباط در زمینه برق و الکتریک نیز فعال بوده و اقدام به تولید سیم و کابل‌های برق و فیبرهای نوری نیز می‌کند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی شرکت رایان سپند ارتباط (رسا) پرداخته و انواع تجهیزات توزیع‌شده توسط این شرکت را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

245 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط