مودم جیبی

مودم جیبی؛ چیستی، ویژگی و کاربرد

354 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات در صنعت مخابرات / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید مودم جیبی چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟ به نظر شما استفاده از مودم‌های جیبی می‌تواند گزینه خوبی برای دسترسی به اینترنت باشد؟ مودم‌ها تکنولوژی جدیدی از تجهیزات شبکه به حساب می‌آیند که به کاربران اجازه استفاده از اینترنت همراه با سرعت 4G را می‌دهند. در ادامه این راهنما با مودم‌های جیبی و کارایی آن‌ها بیش‌تر آشنا خواهیم شد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره مودم جیبی بدانید!

مودم جیبی

مودم یکی از روش‌های ورود به دنیای اینترنت بوده و نوعی دستگاه سخت‌افزای به حساب می‌آید که وظیفه اصلی آن تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ و بالعکس است. مودم‌های جیبی نمونه‌ای از انواع مودم‌های موجود در بازار بوده که تمرکز اصلی ما در این راهنما نیز هستند. قسمت مدولاتور در مودم اطلاعات دیجیتالی خروجی از یک کامپیوتر را به سیگنال آنالوگ تبدیل کرده تا امکان ارسال آن‌ها به کمک خط تلفن به وجود آید. پیش از این که بخواهیم به بررسی مزایا و مصارف مودم‌های جیبی بپردازیم، در ابتدا لازم است که با چیستی این دستگاه آشنا شویم.

مودم جیبی چیست؟

مودم‌های جیبی مجهز به رابط‌های بسیار پُر قدرتی بوده که به لطف این رابط‌ها کاربران می‌توانند به شبکه‌های اینترنت همراه نسل چهار متصل شده و از امکانات و سرعت بالای این اینترنت به صورت چندین مگابایت در ثانیه استفاده کنند. مودم‌های مذکور از سیم کارت‌‌های پشتیبانی‌کننده فناوری 4G بهره برده که به عنوان واسطه‌ای مابین شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت همراه و کاربرانِ آن عمل خواهند کرد.

از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های این دسته از مودم‌ها می‌توانیم به سرعت بالای اینترنت، امکان دسترسی به صورت همزمان به چند دستگاه، راحتی در اتصال و جدا نمودن از شبکه و همچنین هزینه مقرون به صرفه اشاره داشت.

دستگاه‎‌های مذکور قابلیت اتصال به اینترنت همراه، لپ تاپ، تبلت و سایر دستگاه‌ها به کمک تکنولوژی 4G به صورت وایرلس یا بی‌سیم را دارند. همچنین، از آن جایی که این دستگاه‌ها ابعاد و اندازه کوچکی نیز داشته، حمل و نقل آن‌ها نیز بسیار ساده بوده و می‌توانیم از آن‌ها در هر شرایطی نظیر سفر، کلاس‌های آموزشی، ملاقات‌های کاری و مواردی از این قبیل استفاده کنیم.

مصارف مودم جیبی

با کمک این نوع از مودم‌ها شما می‌توانید در هر لحظه و در هر مکانی که بخواهید به اینترنت دسترسی پیدا کنید. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در اکثر مواقع به دسترسی پایدار و سریع به اینترنت نیاز دارند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سراغ یک مودم جیبی بروید. افزون بر این، مودم‌های مذکور دسترسی به اینترنت را برای افرادی که در سفر هستند نیز بسیار آسان می‌نمایند. ناگفته نماند که این دسته از مودم‌ها سرعت دسترسی به اینترنت را برای کاربرانی که از شبکه 3G نیز استفاده می‌کنند به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد داد.

مزایای استفاده از مودم جیبی

مودم جیبی

بهره‌گیری از این دسته مودم‌ها مزیت‌های بسیار زیادی در مقایسه با اینترنت موبایل داشته که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • دسترسی سریع و آسان به اینترنت در هر لحظه و هر منطقه‌ای؛ حتی در سفر؛
  • دسترسی به اینترنت با سرعت بسیار بالا و 10 الی 20 برابر بیش‌تر از سرعت اینترنت موبایل؛
  • وزن و حجم این دستگاه بسیار مناسب و کوچک بوده و به همین علت می‌توان آن را به سهولت حمل کرد و به هر جایی برد؛
  • استفاده از این مودم‌ها امکان اتصال تعداد زیادی موبایل را فراهم خواهد کرد؛ به همین خاطر در مصرف شارژ باتری گوشی موبایل افرادی که به صورت مشترک از این وای فای جیبی استفاده می‌کنند، به طرز چشم‌گیری صرفه‌جویی خواهد شد؛
  • بسیاری از مودم‌های سیار دارای خروجی یو اس بی برای اتصال کابل شارژ بوده و امکان استفاده از آن‌ها به عنوان یک پاور بانک به منظور شارژ نمودن گوشی خارج از منزل وجود خواهد داشت؛
  • همان‌طور که همة ما می‌دانیم، گوشی‌ها یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر هر فرد به حساب می‌آیند! از گوشی موبایل تنها برای برقراری تماس استفاده نمی‌شود، بلکه می‌توان از آن به عنوان هات اسپات در سفر نیز بهره برد. اما نکته‌ای که وجود داشته این است که اگر در یک منطقه خاص مثل ویلا مدام جابه‌جا شوید، دستگاه‌ها و تجهیزاتی که به هات اسپات موبایل متصل بوده، قطع خواهند شد. چنین مشکلی در مودم جیبی وجود ندارد؛ به این‌صورت که با جابه‌جایی اتصال سایر دستگاه‌ها به اینترنت قطع نمی‌شود؛
  • به طور معمول انواع مودم‌های جیبی موجود در بازار در مقایسه با تلفن‌های همراه آنتن شبکه قوی‌تری دارند و آنتن‌دهی آن‌ها در مقایسه با گوشی موبایل به مراتب بهتر و قوی‌تر است؛ به همین خاطر بهره‌گیری از مودم‌های همراه می‌تواند در کلیه مناطقی که سطح سیگنال شبکه تلفن سیار در آن‌ها وجود داشته، بسیار مفید و کارآمد باشد.

مودم وای فای همراه برای انتقال تصویر دوربین مداربسته

از جمله به روزترین مصارف مودم جیبی همراه، استفاده از آن برای انتقال تصویر دوربین مداربسته است. دوربین مداربسته وای فای P2P نوعی دوربین نظارتی به همراه قابلیت انتقال تصویر بدون نیاز به آی پی استاتیک بوده که معمولاً از نوع مداربسته رم‌خور به حساب می‌آیند و به دستگاه DVR برای ضبط یا انتقال تصویر نیازی نخواهند داشت.

به منظور فعال‌سازی انتقال تصویر دوربین‌های مذکور بایستی از طریق اپلیکیشن موبایل به دوربین به بخش تنظیمات آن بروید و در نهایت دوربین خود را به وای فای مودم جیبی متصل نمایید. به همین سادگی می‌توانید به کمک اپلیکیشن در هر کجای جهان، تصویر دوربین را داشته باشید. جالب است بدانید که از انواع مودم‌های جیبی کوچک‌تر و سبک‌تر نیز می‌توان روی انواع پهباد و کوادکوپتر نیز استفاده نموده و تصویر دوربین کوادکوپتر را از راه دور به کمک اینترنت همراه مشاهده کرد.

سخن پایانی

در این راهنما با چیستی مودم جیبی و مزایا و مصارف آن آشنا شدیم و دانستیم که تمامی افرادی که علاقمند هستند در هرجایی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند، می‌توانند اقدام به خرید این مودم کنند. مودم‌های جیبی نمونه بسیار پرکاربردی از انواع مودم‌هایی هستند که با وزن سبک و حجم کوچکی که داشته، امکان حمل و نقل آسانی را نیز فراهم می‌کنند. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون مودم‌های جیبی دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با مودم‌های جیبی در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کابران گرامی وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

354 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط