معرفی شرکت سیم و کابل افق البرز

سیم و کابل افق البرز پیشروی صنعت برق ایران

1111 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

امروزه شرکت‌های زیادی وجود دارند که در زمینه صنعت برق و تولید سیم و کابل فعالیت می‌کنند. یکی از موفق‌ترین این شرکت‌ها گروه صنایع افق البرز است که در طی بیش از ۲۰ سال سابقه در صنعت تولید سیم و کابل، کارنامه درخشانی را برای خود رقم زده است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی شرکت سیم و کابل افق البرز بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی بیشتر شرکت سیم و کابل افق البرز

این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ با هدف تامین تقاضای بازار سیم و کابل آغاز کرد. شرکت افق البرز در زمینی با مساحت ۳۵.۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی شهر قزوین کارخانه‌ای مجهز تأسیس کرد. این برند در سال ۱۳۸۳ موفق به نصب و راه‌اندازی ماشین آلات بسیار مدرن برای تولید انواع کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی شد و سپس در سال ۱۳۸۶ ظرفیت تولید سالانه خود را به ۳۰.۰۰۰ تن افزایش داد. این واحد تولیدی صنعتی هم اکنون بهترین نیروی کار انسانی و مدرن‌ترین تجهیزات کارخانه‌ای را در اختیار دارد و در زمینه تولید انواع سیم و کابل‌های مسی و آلومینیومی‌ برای حوزه‌های مختلف برق ساختمانی، نفت و گاز، خودروسازی و حمل و نقل فعالیت می‌کند.

تمامی‌ محصولات تولیدی این شرکت با استفاده از تجهیزات به روز دنیا و بر اساس استانداردهای جهانی در آزمایشگاه اختصاصی مورد آنالیز فیزیکی و شیمیایی قرار می‌گیرند. با هدف رشد همه جانبه و متوازن، می‌توان چشم انداز شرکت افق البرز را ارتقای سرمایه انسانی با محوریت شایسته گزینی و اخلاق محوری به منظور ایجاد سازمانی حرفه‌ای، توسعه‌مند و برنامه محور دانست.

همچنین می‌توان ماموریت این سازمان را ارتقا دانش فنی در تولید، صادرات به کشورهای همسایه و در نهایت تولید طیف گسترده‌ای از مفتول‌های مسی و سیم و کابل هدایت برق (فشار ضعیف، قوی و متوسط) قابل استفاده در کلیه خطوط انتقال برق دانست.

تاریخچه شرکت سیم و کابل افق البرز

  • آغاز فعالیت در سال ۱۳۷2
  • احداث کارخانه مجهز در سال ۱۳۷۲
  • راه‌اندازی ادوات و ماشین‌آلات مدرن در سال ۱۳۸۳
  • افزایش تولید سالانه به بیش از ۳۰.۰۰۰ تن در سال ۱۳۸۶
  • راه‌اندازی کارخانه تولید انواع مفتول‌های مسی در سال ۱۳۸۹

نقاط قوت معرفی شرکت سیم و کابل افق البرز

  • کارخانه اختصاصی تولید سیم و کابل مسی و آلومینیومی
  • توانایی صدرات سیم و کابل به کشورهای تركيه، ارمنستان، عراق، افغانستان، بحرین، روسیه، گرجستان
  • استفاده از ادوات و ماشین‌آلات مدرن و مجهز
  • آزمایشگاه اختصاصی برای انجام آزمون‌های کنترل کیفیت بر اساس استانداردهای جهانی
  • توانایی تولید سالانه ۳۰.۰۰۰ تن کابل فشار متوسط و فشار قوی
  • توانایی تولید بیش از ۱۰۰.۰۰۰ تن مفتول مسی
  • تأمین نیاز اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ

اهداف و خط مشی‌ها

  • افزایش تولید سالانه انواع سیم، کابل و مفتول مسی
  • ارتقای سرمایه انسانی با هدف شایسته گزینی
  • ارتقا توسعه‌مند و متوازن شرکت صنایع تولیدی سیم و کابل
  • افزایش صادرات انواع محصولات به کشورهای همسایه
  • خلق محصولات باکیفیت با قیمت مقرون به صرفه

معرفی محصولات شرکت سیم و کابل افق البرز

۱. کابل فشار متوسط

این نوع از کابل‌ها که به صورت مختصر با عنوان کابل‌های MV نیز شناخته می‌شوند به صورت کلی به کابل‌هایی گفته می‌شود که بازه ولتاژی (7.2) 3.6/6 و (36)18/30 کیلوولت دارند. این کابل‌ها در کشورمان به صورت استاندارد ملی  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت تولید افق البرز انواع ساختارهای کابل‌های فشار متوسط را به شرح زیر تولید می‌کند:

N2XSY Single Core, CU\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC

NA2XSY Single Core, AL\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC

N2XSEY Three Core, CU\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\PVC

NA2XSEY Three Core, AL\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\PVC

N2XSYRY Single Core, CU\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\AWA\PVC

N2XSYBY Single Core, CU\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\ATA\PVC

NA2XSYRY Single Core, AL\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\AWA\PVC

NA2XSYBY Single Core, AL\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\ATA\PVC

N2XSEYRY Three Core, CU\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\SWA\PVC

N2XSEYBY Three Core, CU\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\STA\PVC

NA2XSEYRY Three Core, AL\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\SWA\PVC

NA2XSEYBY Three Core, AL\SC\XLPE\SC\SCT\CWS\PVC\STA\PVC

عکس نمونه محصول کابل فشار متوسط

۲. کابل فشار ضعیف

این نوع از کابل‌ها که به صورت مختصر با عنوان کابل‌های MV نیز شناخته می‌شوند به صورت کلی به کابل‌هایی گفته می‌شود که بازه ولتاژی (1.2) 06/1 و (3.6) 1.8/3 کیلوولت دارند. این کابل‌ها در کشورمان به صورت استاندارد ملی  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت تولید افق البرز انواع ساختارهای کابل فشار ضعیف را به شرح زیر تولید می‌کند:

NYY, CU/PVC/PVC

            NAYY, AL/PVC/PVC

            NYRY, CU\PVC\PVC\SWA\PVC

            NYBY, CU\PVC\PVC\STA\PVC

            NAYRY, AL\PVC\PVC\SWA\PVC

            NAYBY, AL\PVC\PVC\STA\PVC

            N2XY, CU\XLPE\PVC

            NA2XY, AL\XLPE\PVC

            N2XYRY, CU\XLPE\PVC\SWA\PVC

            N2XYBY, CU\XLPE\PVC\STA\PVC

            NA2XYRY, AL\XLPE\PVC\SWA\PVC

            NA2XYBY, AL\XLPE\PVC\STA\PVC

عکس نمونه محصول کابل فشار ضعیف

  1. سیم‌های ارت

این سیم‌ها بدون روکش مسی ساخته می‌شوند و در آن‌ها مس با خلوص ۹۹.۹۹ درصد، آنیل شده و کلاس ۲ است. به طور معمول از سیم ارت در کانال‌ها، چاه‌های ساختمان، ادارات، برج‌ها و تاسیسات صنعتی بیشترین استفاده را می‌کنند.

شرکت افق البرز سیم ارت را در سایزهای ۱۶، ۲۵، ۳۵، ۵۰، ۷۰، ۹۵، ۱۲۰، ۱۵۰، ۱۸۵و ۲۴۰ تولید می‌کند. مشتریان می‌توانند سفارش درخواستی خود را به صورت اختصاصی ثبت کنند.

۴. کابل‌های نصب ثابت

این کابل‌ها به مجموعه سیم‌های مفتولی عایق شده در یک غلاف از جنس پی‌وی‌سی گفته می‌شود که در یک کابل مفتولی ثابت سبک قرار می‌گیرند؛ به طور معمول مس استفاده شده در این سیم‌ها خلوص بالایی دارد. این کابل‌ها در صنعت ساختمان، تجهیزات الکترونیکی و تاسیسات برقی ثابت به کار گرفته می‌شوند.

۵. کابل‌های افشان

به مجموعه‌ای از سیم‌های عایق شده در غلافی از جنس پی‌وی‌سی گفته می‌شود. مس استفاده شده در این سیم‌ها دارای خلوص بسیار بالا، آنیل شده و کلاس ۵ است. این نوع از کابل در صنعت ساختمان، تجهیزات الکترونیکی و اتصالات متحرک به کار گرفته می‌شود و نمی‌توان از آن‌ها در محیط‌های صنعتی و فضای باز استفاده کرد.

۶. سیم‌های افشان و مفتولی

این نوع از سیم‌ها از یک ‌هادی با جنس مس و یک لایه عایق از جنس پی‌پی‌سی ساخته می‌شوند. معمولا این سیم‌ها برای مصارف خانگی، سیستم‌های روشنایی و تابلوهای فرمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۷. سیم بند تخت یا نایلون

این سیم برای سیم‌کشی روشنایی لوستر ساختمان و سیم‌کش برخی وسایل برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیم از ۲‌ هادی مسی با کلاس 6 که بطور موازی در کنار یکدیگر بوسیله یک عایق سفید رنگ از جنس PVC پوشیده شده‌اند ساخته می‌شوند.

۸. کابل‌های کنترل

این نوع از کابل‌ به عنوان کابل فرمان نیز شناخته می‌شوند و برای طیف وسیعی از برنامه‌های اتوماتیک در فرایندهای صنعتی شامل انتقال، اندازه‌گیری، تنظیم و کنترل به کار گرفته می‌شوند. به طور کلی این کابل‌ها انعطاف بالایی دارند و در برابر فشارهای مکانیکی بسیار مقاوم هستند. این کابل‌ها به دو صورت شیلددار و بدون شیلد تولید می‌شود.

۹. سیم و کابل‌هالوژن فری

این کابل‌ها در تمامی ‌زمینه‌ها و هر نوع شرایط محیطی به کار گرفته می‌شوند. ساختار این کابل‌‌‌ها مشابه با کابل‌های فشار ضعیف است و تنها تفاوت آن‌ها عدم استفاده از مواد اولیه با خصوصیت ‌هالوژنه است. گروه تولید سیم و کابل افق البرز می‌تواند این کابل‌ها را بر اساس نیاز مشتریان تا تحمل دمایی ۷۵۰ درجه افزایش دهند.

۱۰. کابل‌های ابزار دقیق

این نوع از کابل‌ها وظیفه انتقال سیگنال و داده‌ها را بر عهده دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور معمول در برابر تداخلات الکترومغناطیسی و نویزها بسیار مقاوم‌اند. بازه ولتاژ تولیدی کابل‌های ابزاردقیق 500 ولت می‌باشد، هر چند امکان تولید با ولتاژ‌های 90 و 300 ولت نیز وجود دارد. این کابل‌ها در شرکت افق البرز بر اساس نیاز مشتریان عرضه می‌شود.

۱۱.‌هادی‌های مسی سخت هوایی

این سیم‌ها از چند عدد مفتول مسی به صورت بدون روکش ساخته می‌شوند و فاقد آنیل هستند؛ به طور معمول از این سیم‌ها برای توزیع شبکه برق خانگی استفاده می‌شود.

۱۲. کابل‌های خودنگهدار

این کابل‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به جای خطوط مسی شبکه توزیع مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه نیز در سرتاسر جهان برای توزیع شبکه برق به کار گرفته می‌شوند. کابل‌های خودنگهدار یا ABC در گروه تولیدی افق البرز به صورت کابل‌های فشار متوسط و فشار ضعیف تولید می‌شوند.

۱۳.‌هادی‌های آلومینومی ‌آلیاژي AAAC

این‌هادی‌ها AAAC از چند رشته آلومینیوم بهم تنیده شده برای استحکام بیشتر ساخته می‌شوند؛ در مرکز آن رشته‌های آلومینیومی ‌دیگری به عنوان فولاد قرار می‌گیرند. به صورت کلی این‌هادی‌های استحکام بالاتری نسبت به‌ هادی‌های دیگر دارد. هادی  AAAC در دو نوع روکش‌دار و بدون روکش تولید می‌شود و قطر آن‌ها ۵ درصد است.

۱۴. سیم آلومینیومی ‌با مغز فولاد ACSR/GA

به رشته‌های آلومینیومی ‌با مغزی فولادی تقویت شده گفته می‌شود. به طور کلی این رشته‌ها به صورت هم مرکز حول محور فولاد گالوانیزه پرکرین قرار می‌گیرند. برند افق البرز بر اساس نیاز مشتریان اقدام به تولید دو نوع‌ هادی به صورت روکش‌دار و بدون روکش می‌‌کند.

۱۵. مفتول مس 8 میلیمتری

این مفتول با خلوص ۹۹.۹۹ درصد در برند افق البرز تولید می‌شود و این شرکت موفق به دریافت گواهینامه تشویقی استاندارد ملی 3075 از اداره استاندارد است.

سیم مفتولی مسی 8 میلی متری

۱۶.‌هادی‌های استرند شده

هادی‌های مسی استرند شده که مطابق با کلاس 2 استاندارد بین المللی و استاندارد ملی تولید می‌شوند مورد استفاده در تولید سیم و کابل‌های زمینی می‌باشند. شکل نهایی ‌هادی‌های استرند شده می‌تواند مشتمل بر سه نوع گرد نیمه افشان، کمپکت (فشرده) و قطاعی (سکتور) باشند. بر اساس درخواست و نیاز مشتریان، امکان تولید از تعداد 7 الی 61 رشته برای هر ‌هادی وجود دارد.

۱۷. مفتول‌های مسی نازک شده

تولید مفتول‌های مسی نازک شده از مفتول مس 8 میلی‌متری یکی از محصولات پرمصرف در حوزه تولید سیم و کابل می‌باشد. بسیاری  از شرکت‌های کابل سازی که امکان نازک کردن مفتول مس وجود نداشته و یا بصورت کلوگاه باشد، می‌توانند از محصولات نازک شده افق البرز استفاده نمایند. بسته بندی این مفتول‌ها بصورت کویلر‌های یک تنی، قرقره‌های فلزی، قرقره‌های چوبی و همچنین بصورت کلاف، امکان پذیر می‌باشد.

۱۸.‌هادی‌های بانچ شده

هادی‌های مسی بانچ شده که مطابق با کلاس 5 یا 6 استاندارد بین المللی  و استاندارد ملی تولید می‌شوند مورد استفاده در تولید سیم و کابل‌های افشان می‌باشند. در تولید این‌هادی‌ها از به روزترین دستگاه‌های کشش و بانچ ساخت شرکت نیهف آلمان به کار گرفته می‌شود.

چطور با شرکت افق البرز ارتباط برقرار کنیم؟

شما با هر یک از راه‌های ارتباطی زیر می‌توانید با این گروه تولیدی موفق ارتباط برقرار کنید.

آدرس‌های شرکت افق البرز به ترتیب عبارتند از:

تهران – خیابان لواسانی (فرمانیه) – خیابان سعیدی (مهماندوست) – پلاک ۲۵؛

قزوین – شهرک صنعتی لیاء – بلوار بهشتی – خیابان هنر – خیابان ارزش

شماره تماس این شرکت:

982123574+

ایمیل‌های این شرکت:

    info@ofoghealborz.com

    factory@ofoghealborz.com

    commercial@ofoghealborz.com

آدرس وب‌سایت این برند:

https://www.ofoghealborz.com

در آخر

ما در این مقاله سعی کردیم با یکی دیگر از شرکت‌های تولید کننده سیم و کابل بسیار موفق در کشورمان آشنا شویم. محصولات متنوع و خارق‌العاده این شرکت را به صورت تمام و ‌کمال معرفی کردیم. اگر این مقاله را دوست داشتید می‌توانید آن را برای دوستان‌تان هم ارسال کنید و در قسمت دیدگاه‌ها، نظرات و تجربیات خود را با ما و مخاطبان‌مان به اشتراک بگذارید. علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران، از گذشته تا کنون

1111 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط