شرکت آلوکاست ایران

شرکت آلوکاست ایران؛ شرکتی فعال در زمینه خطوط ریلی

340 بازدید راهنمای خرید / تولید کنندگان یراق آلات شبکه های توزیع برق

استفاده از یراق آلات با کیفیت بسیار مهم است. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در کیفیت یراق آلات شبکه برق، برند و شرکت سازنده آن یراق آلات است. شرکت آلوکاست یکی از شرکت‌های داخلی است که سابقه زیادی در تولید و عرضه انواع یراق آلات شبکه‌های انتقال برق داشته و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی شرکت آلوکاست ایران پرداخته و برخی از مهم‌ترین محصولات این شرکت با سابقه داخلی را بیان کنیم.

شرکت آلوکاست ایران

شرکت آلوکاست ایران

یکی از مهم‌ترین قطعات در خطوط انتقال برق، یراق آلات کابل‌ها و خطوط انتقال برق هستند. یراق آلات کابل‌ها و خطوط انتقال برق مجموعه‌ای از قطعات و تجهیزاتی هستند که برای نصب و نگهداری اجزا خطوط انتقال برق فشار ضعیف و فشار متوسط استفاده شده و کاربرد دارند.

این یراق آلات نقش بسیار مهمی در ایمنی و عملکرد شبکه‌های توزیع برق ایفا کرده و کیفیت انتقال برق را افزایش داده و باعث صحت انتقال برق و الکتریسیته از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌شوند. این یراق آلات باید از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشند تا صحت عملکرد شبکه را تضمین کرده و از خرابی آن جلوگیری کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در صحت عملکرد یراق آلات شبکه، برند و شرکت سازنده آن یراق آلات است.

یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده یراق آلات در کشور، شرکت آلوکاست ایران است. این شرکت که از سال 1355 کار خود را آغاز کرده است. اولین پروژه یراق آلاتی این شرکت به زمان نوسازی و بازسازی قطار برقی مسیر تبریز جلفا و زمان طراحی و ساخت خطوط مترو شهر تهران بازمی‌گردد. در حال حاضر این شرکت با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی مانند راه‌آهن شهری تهران، راه‌آهن آذربایجان شرقی، قطار شهری مشهد، قطار شهری شیراز، قطار شهری تبریز و اتوبوس برقی تهران سابقه همکاری داشته و هنوز هم به فعالیت خود با این سازمان‌ها و شرکت‌ها ادامه می‌دهد.

این شرکت با تشکیل تیمی از مهندسان نخبه و جوان و با تکیه بر تجربه خود در انجام پروژه‌های ریلی و ساخت راه‌آهن و مترو، اقدام به شرکت در انواع مناقصات راه‌آهن و ریلی کرد. این شرکت از جمله پیشتازان زمینه طراحی، تولید و ساخت یراق آلات و اتصالات شبکه‌های انتقال برق به شمار می‌رود که نه تنها با استفاده از نیروی جوان و علم مهندس داخلی، بلکه با استفاده از دانش روز جهان موفق شده است تا با کیفیتترین و بهترین محصولات را تولید کرده و با مناسب‌ترین و اقتصادیترین قیمت به بازار داخلی و حتی خارجی عرضه کند.

این شرکت به همین نقطه قانع نشده و با توجه به نیاز کشور جهت طراحی، بازسازی و ساخت خطوط ریلی جدید و سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری (مترو) و برون شهری، این شرکت با سابقه داخلی خود را ارتقا داده و امروزی به حدی رسیده است که بتواند انواع پروژه‌های ریلی اعم از مترو، قطار، اتوبوس‌های برقی و … را قبول کرده و آن‌ها را با تبعیت کامل از استانداردهای جهانی تکمیل نموده و به انجام رساند.

محصولات شرکت آلوکاست ایران

شرکت آلوکاست ایران

اگر چه طیف محصولات تولیدی این شرکت بسیار وسیع و متعدد است اما در این قسمت به ذکر برخی از مهم‌ترین محصولات این شرکت با سابقه داخلی می‌پردازیم. از جمله مهم‌ترین محصولات شرکت آلوکاست ایران می‌توان به قرقره دنباله‌رو، قرقره پیشرو، کلمپ انشعاب، کنسول زاویه، اتصال میانی، سیم‌گیر مارپیچی، کلمپ مخروطی، کلمپ زاویه، پایه مقره دوتایی و … اشاره کرد.

جالب است بدانید تمامیموارد ذکر شده در قسمت بالا تنها بخش محدودی از قطعات و محصولات این شرکت بوده و این شرکت با سابقه و فعال داخلی امکان طراحی، تولید و عرضه انواع قطعات و یراق آلات مختلف خطوط انتقال برق شهری و بین شهری و خطوط ریلی را دارا است. از این رو، می‌توان از شرکت آلوکاست ایران به عنوان شرکتی با سابقه و موفق در این حوزه یاد کرده و نام برد.

نتیجه‌گیری

یکی از شرکت‌های با سابقه و فعال در حوزه طراحی، تولید و عرضه یراق آلات خطوط انتقال برق و طراحی و ساخت خطوط ریلی، شرکت آلوکاست ایران است. شرکت آلوکاست در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلفی فعال بوده و اقدام به تولید محصول می‌کند که از جمله مهم‌ترین این حوزه‌ها می‌توان به زمینه‌های خطوط توزیع، خطوط انتقال و فوق توزیع، شبکه ریل سوم، شبکه بالاسری کاتناری، شبکه بالاسری ریل صلب، پست‌های فشار متوسط و فشار قوی، یراق‌آلات شبکه بالاسری اتوبوس‌های برقی، سازه‌های نگه‌دارنده پنل‌های خورشیدی و تجهیزات خاص بومی شده شبکه‌های برق بالاسری اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی شرکت آلوکاست ایران پرداخته و برخی از مهم‌ترین محصولات این شرکت با سابقه داخلی را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

340 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط