راهنمای خرید کابل مفتول زمینی آلومینیوم

راهنمای خرید کابل مفتول زمینی آلومینیوم

303 بازدید راهنمای خرید سیم و کابل

همان‌طور که از اسم کابل مفتول زمینی آلومینیوم مشخص است به نوعی کابل اطلاق می‌شود که زیر زمین قرار می‌گیرد و هدف از آن ایجاد محل عبوری مطمئن با امنیت بالا به شکل کاملا کنترل شده و مستقیم از داخل زمین است. این کابل در برابر عوامل بیرونی از جمله: ضربه‌ها، فشار و رطوبت بسیار مقاوم است و از مزایای آن می‌توان به عدم افت ولتاژ، عدم ایجاد خطا و هزینه‌های تعمیر و نگهداری بسیار پایین اشاره کرد. کابل‌های زمینی به طور کلی دارای انواع مختلفی هستند که جنس و ساختار آن‌ها متفاوت است؛ در یک دسته‌بندی کلی می‌توان کابل زمینی را به کابل تسمه‌ای، کابل‌های فشار، انواع کابل تک هسته‌ای، دو هسته‌ای، سه هسته‌ای و سه و نیم هسته‌ای تقسیم کرد. هادی این کابل از مس آنیل شده و آلومینیوم است که هر نوع آن‌ها دارای سایزها و سطح مقطع متفاوتی هستند. در این مطلب قصد داریم تا راهنمای خرید کابل مفتول زمینی آلومینیوم را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

استانداردها و ویژگی‌های مهم خرید کابل مفتول زمینی آلومینیوم

اولین موضوع مهم در زمان خرید کابل مفتول زمینی آلومینیوم توجه به «استاندارد» است؛ زمانی که از استانداردهای مربوطه صحبت می‌کنیم باید بدانید که استاندارد داخلی ایران با استاندارد بین المللی متفاوت است؛ به این صورت که یک‌سری از ویژگی‌ها مورد تأیید ایران و یک‌سری دیگر از آنها مورد تأیید کارشناسان خارج از کشور قرار می‌گیرد. برای داشتن یک خرید امن، فراموش نکنید که به علامت ISIR (استاندارد ملی ایران) چاپ شده روی محصول توجه کنید فاصله بین این علامت‌های چاپی نباید بیش از ۲۷.۵ سانتی متر باشد و نباید بتوان به راحتی آن‌ها را از روی محصول پاک کرد.

بعد از اینکه استانداردهای مربوطه را بررسی کردید سپس باید به موضوع برند توجه کنید و از معتبر بودن نام برند قید شده روی کابل مطمئن شوید. برای این منظور به راحتی می‌توانید به لیست کارخانجات سیم و کابل فعال و معتبر در ایران مراجعه کنید.

به کیفیت و سطح مقطع کابل مورد نظر نیز دقت لازم را داشته باشید و فراموش نکنید که هر کابلی دارای شناسنامه منحصربه‌فردی است که این شناسنامه اطلاعاتی از جمله: نام برند، نوع سیم و کابل، تاریخ تولید سیم و کابل، کد استاندارد و متراژ  را شامل می‌شود. کابل مفتول زمینی آلومینیوم خود را حتما بر اساس جدول محاسبات سیم و کابل خرید کنید تا در خصوص جریان و آمپر مصرفی دچار مشکل جدی نشوید.

 

استانداردهای کابل مفتول زمینی آلومینیوم

از کجا بدانیم قیمت پیشنهادی فروشنده مناسب است؟

می‌دانیم که قیمت انواع سیم و کابل بر اساس مقطع و نوع کیفیت آن‌ها بسیار متغیر است و نمی‌توان به صورت ثابت یک قیمت را برای کابل مفتول زمینی آلومینیوم بیان کرد. از آنجایی که وقت کافی برای گشت‌وگذار در بازار را نداریم بهترین گزینه پیش رو دنیای اینترنت است. شما می‌توانید برای دست‌یابی به قیمت دقیق و بهتر شروع به استعلام از طریق بستر اینترنت و فضای مجازی کنید.
امروزه وب‌سایت‌های معتبر مختلفی در زمینه سیم و کابل و حوزه برق در حال فعالیت هستند. این وب‌سایت‌ها بانک اطلاعاتی خوبی در زمینه استعلام قیمت به حساب می‌آیند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک شایانی کنند؛ یکی از این وب‌سایت‌های فعال و معتبر را می‌توان سایت ثبت آگهی رایگان تکه کابل دانست که کار را برای شما با دسته‌بندی‌های حرفه ای خود بسیار آسان کرده است.
شما می توانید برای دسترسی به قیمت ها وارد سایت منتخب خود شوید و با جستجوی عبارت «کابل مفتول زمینی آلومینیوم» به قیمت‌های برندهای متنوع این نوع سیم و کابل دست پیدا کنید.
در صورتی که به قیمت مناسبی دست پیدا نکردید، به آسانی می‌توانید به لیست کارخانجات سیم و کابل مراجعه کنید و با کمک شماره تماس‌های قید شده کارخانه تولیدی معتبر و مطرح این برند، از چندین کارخانه مختلف استعلام قیمت کنید. با توجه به اهمیت سیم و کابل در ساختمان و پروژه،‌ این محصول را از یکی از نمایندگان مورد اطمینان تهیه کنید.
خرید کابل مفتول زمینی آلومینیوم

نحوه خرید و حمل و نقل کابل مفتول زمینی آلومینیوم

اگر قصد خرید کابل مفتول زمینی آلومینیوم  را به صورت حضوری دارید زمانی که قصد قطعی کردن خرید خود را دارید حتما از فروشنده کاتالوگ یا بروشور محصول را درخواست کنید و سپس بر اساس این کاتالوگ اقدام به بررسی محصول کنید و از نو و پلمپ بودن آن اطمینان حاصل کنید و با توجه به این  که در سیم و کابل‌ها از فلزات استفاده می‌شود و در کابل مفتول زمینی آلومینیوم از فلز با ارزش آلومینیوم استفاده شده است، وزن محصول را بر اساس کاتالوگ بررسی کنید و از مطابقت وزن قید شده روی کالا و کاتالوگ اطمینان حاصل کنید.
همچنین برای حمل و نقل کابل خودنگهدار اطلاعات لازم را از فروشنده دریافت کنید و اگر اطلاعاتی در زمینه حمل و نصب محصول روی کاتالوگ قید شده باشد حتما از آن استفاده کنید. اگر قصد خرید کابل مفتول زمینی آلومینیوم را به صورت اینترنتی دارید به مواردی از جمله: خرید امن، اعتبار و نشان اینماد فروشگاه، نظرات و تجربیات خرید کاربران، واقعی بودن عکس‌ها توجه کنید. امیدواریم این مطلب از راهنمای خرید سیم و کابل برایتان مفید بوده باشد.
303 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط