گوشی کماندویی چیست؟

گوشی کماندویی چیست؟

453 بازدید معرفی محصولات در صنعت مخابرات

کماندو به سربازانی گفته می‌شود که با یک‌سری آموزش‌های خاص در برابر حمله‌های ناگهانی قرار می‌گیرند! آیا این افراد با این شرایط نیاز به تلفن همراه دارند؟ جواب به این سؤال مثبت است؛ این افراد برای بالا بردن روحیه‌شان نیازمند ارتباط با خانواده‌ هستند و در بعضی عملیات‌ها باید با پشتیبان‌ هوایی ارتباط برقرار کنند ولی این کار با گوشی‌های معمولی امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل گوشی کماندویی وارد بازار شده است؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با این نوع موبایل بیشتر آشنا شویم.

گوشی کماندویی چیست؟

این روزها شاهد افزایش گوشی‌های هوشمند در بازار هستیم؛ افراد بسیار زیادی از تلفن‌های همراه ظریف و باریک انتظار دارند که مقام و ضدآب باشند! برخی از برندها تا حدودی موفق به این کار شده‌اند ولی هیچ یک تا به امروز موفق نشده گوشی‌هایی با قابلیت گوشی کماندویی تولید کنند! این گوشی‌ها بر اساس استانداردهای ارتش برای تکاورها ساخته شده‌اند. برخی از مهم ترین این استانداردها عبارتند از:

۱. قابلیت قرار گرفتن در دمای بسیار بالا؛

۲. قابلیت قرار گرفتن در معرض رطوبت ۹۵ درصد تا ده روز متوالی؛

۳. قابلیت غوطه‌ور شدن در عمیق ۱.۵ متری آب تا سی دقیقه متوالی؛

۴. قابلیت ضد ضربه بودن بسیار بالا و افتادن از ارتفاع ۱.۲۲ متری؛

۵. قابلیت قرار گرفتن در معرض گردوغبار تا ۶ ساعت؛

۶. قابلیت قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب تا ۱۰ روز؛

۷. توانایی قرار گرفتن در معرض انجماد، یخ و هوای منفی ۱۰ درجه؛

۸. برخورداری از چراغ قوه ال‌ای‌دی پروژکتوری بسیار قدرتمند؛

۹. قابلیت فریز شدن در اثر چگالش و مه سنگین هوا؛

۱۰. قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن بالا؛

۱۱. توانایی عکاسی با کیفیت خوب؛

۱۲. باتری با ۱۵۰۰۰ میلی آمپری؛

۱۳. دارای صفحه نمایشگر حرفه‌ای؛

۱۴. و… .

به طور کلی گوشی‌های سرسخت و مقام در برابر اتفاقات مختلف را گوشی کماندویی می‌نامند؛ شرکت‌هایی که اقدام به تولید این نوع از گوشی‌ها می کنند باید بتوانند گواهینامه منطبق با استانداردهای گفته شده را دریافت کنند.

گوشی کماندویی چیست؟

تاریخچه گوشی کماندویی

اگر می‌خواهیم به تاریخ دقیق اولین گوشی کماندویی برسیم باید در زمان سفر کنیم و به اوایل دهه ۴۰ میلادی برویم! در آن زمان شرکت موتورولا موفق به تولید یک تلفن رادیویی نسبتا بزرگ و سنگین که باید در یک کوله ‌پشتی قرار می‌گرفت، شد. این نوع از تلفن رادیویی کاربرد نظامی داشت و در آن سال با نام «هندی تاکی» شناخته می‌شد. سیر تکاملی این تلفن رادیویی بسیار طولانی است ولی در نهایت پژوهشگر ارشد شرکت موتورولا موفق شد اولین موبایل بی‌سیم را اختراع کند.

بعد از این اختراع موبایل‌های بسیار زیادی در حال تولید بود و شرکت‌های زیادی با یکدیگر رقابت می‌کردند؛ در نهایت سال ۲۰۱۱ میلادی اولین گوشی کماندویی با اسم Casio G’zOne Commando و سیستم عامل اندروید ۲.۲.۱ محصول مشترک سه شرکت ژاپنی وارد بازار شد. این گوشی با تمام استانداردهای نظامی و ارتشی مثل ضدآب بودن، مقاومت در برابر سخت‌ترین ضربه‌ها سازگاری داشت. در آن زمان بسیاری از منتقدان ظاهر این گوشی را زمخت نامیدند!

با گذشت زمان شرکت‌هایی مثل نوکیا، موتورولا، هوپ و سامسونگ موفق شدند گوشی کماندویی بسیار قدرتمند در عین حال با ظاهر جذاب را با سیستم عامل‌های قوی روانه بازار کنند.

کاربرد گوشی کماندویی

کماندوها محدودیتی برای استفاده از تکنولوژی در قرن 21 ندارند. آنها می توانند در زمان هایی که عملیات سنگین یا جلسات مهم نظامی ندارند به راحتی از گوشی های خود برای ارتباط با دوستان و خانواده‌شان استفاده کنند. این گوشی‌ها قبلا وزن بسیار بالایی داشتند و حمل آنها بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود ولی امروزه انواع گوشی‌های سبک کماندویی وجود دارند که افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند.

بر اساس خط مشی نظامی سربازان کماندو محدودیت در استفاده از گوشی ندارند ولی به شرطی که این کار در حد معقول باشد و هیچ‌گونه ضربه‌ای به مسئولیت‌های آنها وارد نشود.

کاربرد دیگری که تکاورها از گوشی کماندویی می‌کنند این است که می‌توانند در حین عملیات با پشتیبانی‌ها تماس بگیرند و درخواست کمک کنند، همچنین آنها می‌توانند از ابزارهای خاص تعبیه شده در این گوشی‌ها استفاده کنند و دیگر نیازی به حمل وسیله‌های مختلف نداشته باشند.

کاربرد گوشی کماندویی

مزایای استفاده از گوشی های کماندویی

همان‌طور که گفته شد این روزها گوشی‌های کماندویی کاملا مستحکم و با سیستم عامل‌های قوی وجود دارند که می‌توان از آنها با خیال راحت استفاده کرد؛ در ادامه به توضیح مزیت‌های استفاده از گوشی کماندویی می‌پردازیم.

۱. ساختار بسیار مقاوم

یکی از ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که گوشی‌های ارتشی را از سایر گوشی‌های معمولی جدا می‌کند، ساختار بسیار مقاوم آن حتی بدون گارد است. معمولا این گوشی‌ها دارای بدنه فلزی و صفحه‌نمایش‌هایی با محافظ مخصوص ساخته می‌شوند و در برابر انواع ضربه‌ها آسیب‌ناپذیر هستند

۲. ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فرد

این گوشی‌ها کاربرد نظامی دارند و به همین دلیل دارای ابزارها و تجهیزات خاصی هستند. قرار نیست شما به دنبال قابلیت‌های سایر گوشی‌های عادی در گوشی کماندویی باشید، چرا که این گوشی‌ها دارای امکاناتی مثل چراغ قوه، بردیاب لیزری و … هستند.

۳. سیستم عامل رمزنگاری شده

همان‌طور که می‌دانید اطلاعات نظامی بسیار حساس هستند و نباید به دست افراد نادرست بیفتند چرا که این کار ممکن است جان انسان‌های بسیار زیادی را به خطر بیندازد. به طور کلی گوشی موبایل کماندویی دارای سیستم عامل رمزنگاری شده هستند که هر رمز به صورت مخصوص تعبیه شده است؛ این روش خیال تکاورها را از درز اطلاعات راحت کرده است.

۴. سیگنال بسیار قابل اعتماد

تکاورها به هنگام انجام عملیات باید با پشتیبانی هوایی در تماس باشند، به همین دلیل باید از سیگنال‌های خیلی قدرتمند استفاده کنند. گوشی‌های ارتشی به طرز باورنکردنی‌ای از سیگنال‌های ماهواره‌ای قدرتمندی پشتیبانی می‌کنند.

۵. باتری فوق‌العاده قوی

زمانی که در داخل شهر هستید پیدا کردن پریز برق کار بسیار آسانی است ولی تکاورها در هنگام عملیات به این سادگی‌ها نمی‌توانند به پریز برق دسترسی داشته باشند و به همین دلیل گوشی آنها باید دارای باتری بسیار قدرتمندی باشد که چندین روز متوالی بتواند شارژ باتری ذخیره کند.

استفاده تکاوران ارتش از گوشی کماندویی

سؤالات رایج درباره گوشی کماندویی

۱. آیا افراد عادی نیز می‌توانند گوشی موبایل کماندویی تهیه کنند؟

بله. هیچ محدودیتی در خرید این نوع از گوشی‌ها وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید انواع گوشی ضدضربه را تهیه کنید.

۲. ارتش از کدام گوشی ضد ضربه استفاده می‌کند؟

به طور کلی یکی از رایج‌ترین گوشی‌هایی که ارتش استفاده می‌کند سامسونگ گلکسی اس ۲۰ تاکتیکی است که کمپانی سامسونگ این گوشی را برای عملیات خاص نظامی طراحی کرده است.

در آخر

تکاورها می‌توانند از گوشی‌های مخصوص نظامی استفاده کنند و با دنیای بیرون از منطقه عملیات به راحتی در ارتباط باشند. ما در این مقاله سعی کردیم به صورت تمام‌کمال درباره ویژگی‌های گوشی‌های کماندویی یا ارتشی صحبت کنیم. این گوشی‌ها دارای استانداردهای منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند باعث آسودگی خیال کماندوها شوند. اگر این مقاله را دوست داشتید می‌توانید آن را با دوستان‌تان هم به اشتراک بگذارید و در قسمت «دیدگاه‌» نظرات و تجربیات خود را در زمینه این گوشی‌های خاص با ما و مخاطبان‌مان در میان بگذارید. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی‌های مربوط به گوشی کماندویی، کلیک کنید.

453 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط