سیم و کابل ایکوتک

سیم و کابل ایکوتک از 1368 تاکنون

357 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

از برندهای باتجربه در دنیای تولید سیم و کابل را می‌توان ایکوتک دانست. امروز در این مطلب از تکه کابل قصد داریم بیشتر درباره شرکت سیم و کابل ایکوتک صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت سیم و کابل ایکوتک

شرکت مهندسی ضیاگستر در تاریخ ۱۳۶۸ فروردین در اداره ثبت شرکت‌های تهران به شماره ۷۴۲۳۴ با هدف خدمت به صنعت و تلاش در جهت آبادانی کشور تأسیس گردید و از همان ابتدا فعالیت خود را در زمینه‌های طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های برق و مکانیک متمرکز کرد.
با توجه به افزایش توان کاری و سطح فناوری و کسب سهم بیشتری از بازار داخلی فعالیت خود را در زمینه ابنیه نیز توسعه داد. با عنایت به افزایش حجم پروژه‌ها، این شرکت موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت پایه ۲ تاسیسات و تجهیزات از معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور شد.
در حال حاضر این برند می‌تواند سالانه ۶۰۰ تن مس و ۶۰۰ تن آلومینیوم را تبدیل به انواع سیم و کابل برابر با استانداردهای بین المللی و ایرانی کند که این ظرفیت تا ۲ برابر هم قابل افزایش است.

معرفی محصولات شرکت سیم و کابل ایکوتک

۱. سیم‌های نصب ثابت

این سیم در سیم‌کشی داخلی تابلوها و توزیع کننده‌های برق مناسب است. از این سیم در لوله‌ها و زیر گچ نیز می‌توان استفاده کرد‌. جنس هادی آن از مس آنیل شده تک مفتولی در هم تابیده شده است و عایقی از جنس پی وی سی دارد.

۲. سیم‌های انعطاف پذیر

این نوع از سیم دارای ولتاژ نامی ۴۵۰ الی ۷۵۰ ولت است. از آن برای نصب داخل وسایل برقی و همچنین حفاظت سیستم‌های روشنایی، محیط‌های خشک، درون لوله‌ها و زیر و روی گچ استفاده می‌کنند. به‌کارگیری این سیم‌ها برای نصب مستقیم روی سینی کابل، کانال کابل کشی و مخازن، مجاز نیست.

۳. کابل انعطاف پذیر سبک

این کابل به عنوان ورودی و اتصال در وسایل برقی، لوازم منزل و ماشین آلاتی که دو شاخه آنها به صورت ثابت به کابل نصب شده، استفاده می‌شود.

۴. کابل‌های انعطاف پذیر

این نوع کابل‌ها برای وسایل با تنش مکانیکی متوسط در لوازم خانگی، آشپزخانه و اداری مانند یخچال، ماشین لباسشویی مناسب است. این کابل ها برای وسایل پخت و پز و گرمایشی به شرط اینکه در تماس مستقیم با قسمت‌های داغ و یا تحت تأثیر حرارت قرار نگیرند، قابلیت استفاده دارد.

۵. کابل‌های نصب ثابت سبک

این نوع کابل‌ها برای مصارف صنعتی و کابل‌کشی داخل ساختمان مناسب است و می‌توان آن‌ها را در محیط‌های خشک، آبدار و مرطوب و نیز مکان‌های بسته و باز و همچنین در آجرکاری و بتن به کار برد. به کارگیری این کابل‌ها در بتن فشرده و یا به‌طور مستقیم در زیرزمین مجاز نیست.

سیم و کابل ایکوتک

۶. کابل‌های قدرت با روکش پی وی سی

این نوع کابل‌ها برای تأمین انرژی الکتریکی و در فضاهای باز، زیر خاک، درون آب، داخل ساختمان، کانال‌های کابل‌کشی، نیروگاه‌ها مصارف صنعتی، در مراکز توزیع و نیز شبکه‌های مصرف و در جایی که احتمال صدمات مکانیکی به کابل وجود ندارد، به کار گرفته می‌شود.

۷. کابل‌های دارای هادی هم مرکز

این نوع کابل‌ها برای تابلوهای توزیع، نیروگاه‌ها، کنتور برق منازل و روشنایی خیابان‌ها و همچنین به عنوان کابل‌های کنترل برای انتقال پالس‌های کنترلی و داده‌های آزمون و به‌طور کلی در جایی که حفاظت الکتریکی و مکانیکی بیشتری نیاز باشد به کار گرفته می‌شود. این کابل‌ها را می‌توان در فضای باز، زیر خاک، درون آب، داخل ساختمان، کانال‌های کابل‌کشی نصب کرد. هادی هم مرکز را می‌توان هم‌زمان به عنوان حفاظ خنثی، سیم ارت یا حتی اسکرین به کار برد.

۸. سیم‌های لخت هوایی

این نوع سیم برای توزیع جریان برق در خطوط هوایی به کار گرفته می‌شود و هادی آن از جنس مس سخت کشیده تابیده به صورت منظم است.

۹. کابل‌های خودنگهدار آلومینیومی

برای تأمین و توزیع جریان برق در خطوط هوایی با ویژگی کارایی بالا و هزینه کم به کار می‌رود. هادی فاز آن از آلومینیوم سخت کشیده شده و هادی نول و مسنجر آن از آلومینیوم آلیاژی است.

۱۰. هادی‌های هوایی آلومینیومی

این کابل‌ها برای توزیع انرژی الکتریکی در خطوط ولتاژ ضعیف تا قوی به کار گرفته می‌شوند. هادی آن از آلومینیوم سخت و بخش مرکزی آن از یک یا هفت رشته سیم در هم تنیده شده فولاد گالوانیزه پر کربن است.

۱۱. هادی هوایی آلومینیومی پوشش دار

این کابل‌ها برای توزیع انرژی الکتریکی در خطوط ولتاژ ضعیف و متوسط ۱ تا ۳۳ کیلو ولت مناسب است.

۱۲. سیم‌های رانژه

این نوع سیم برای توزیع خطوط مخابراتی، ارتباط بین تجهیزات تلفنی به کار گرفته می‌شود.

۱۳. کابل تلفنی فرکانس صوتی

این کابل‌ها برای انتقال سیگنال‌های آنالوگ یا دیجیتال به صورت نصب ثابت مناسب است.

۱۴. کابل‌های تلفنی بیرون ساختمان

این نوع کابل برای نصب در بیرون ساختمان مناسب است. عملکرد این کابل‌ها به طور کلی در مدارهای فرکانس صوتی است.

۱۵. کابل‌های کواکسیال

این نوع کابل برای انتقال فرکانس صوتی به خصوص گیرنده‌ها و فرستنده‌ها، کامپیوترها و ارتباطات رادیو و تلویزیونی مناسب هستند.

اهداف و خط مشی

۱. شناخت و درک کامل از نیازمندی‌های مشتریان و تلاش در جهت تأمین آن‌ها در راستای افزایش رضایت ایشان

۲. آموزش مستمر و ارتقاء منابع انسانی به منظور افزایش سطح دانش و آگاهی آنان به عنوان منابع ارزشمند سازمان
۳. افزایش توان کاری و سطح فن آوری سازمان به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان
۴. افزایش کارآیی و بهبود عملکرد سازمان در راستای کاهش زمان ارائه خدمات به مشتریان
۵. افزایش حجم فعالیت‌ها در بازار داخلی و ارتقاء جایگاه سازمان در بین رقبا و تلاش به جهت حضور در بازارهای بین‌المللی
۶. ترویج و گسترش فرهنگ کیفیت از طریق ارتقاء آگاهی کارکنان در زمینه کیفیت

گواهینامه و افتخارات شرکت سیم و کابل ایکوتک

  • گواهی عضویت انجمن صنفی پیمانکاران استان تهران؛
  • گواهینامه سیستم مدیریت مبتنی بر ایزو ۹۰۰۱؛
  • گواهینامه صلاحیت پیمانکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور؛
  • گواهینامه انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران؛
  • پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری.

آدرس و شماره تلفن

دفتر مرکزی

شهر ری – فشافویه شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بهارستان، بلوار پروفسور هشترودی، میخک ۳ پلاک ۶

شماره تماس

۸۲۱۷۵۰۰۰

ایمیل

info@tosfaco.com

در تهران و پایتخت کشور فروشگاه توزیع نیرو نوین

آدرس: تهران – لاله زار جنوبی – بالاتر از مسجد لاله زار – پلاک ۲۲۷

تلفن: 02133110337

02133914021

02133914520

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم به صورت کلی با برند سم و کابل ایکوتک آشنا شویم. از محصولات و خط مشی‌های این شرکت گفتیم. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این شرکت تولیدی با ما و دیگران در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

357 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط