سیم و کابل اختر؛ نگاهی بر شرکت و محصولات عرضه شده توسط آن

196 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / معرفی محصولات صنعت برق

آیا می‌دانید مجموعه سیم و کابل اختر در زمینه تولید چه محصولاتی فعالیت می‌کند؟ شرکت مذکور یکی از معتبرترین تولید و عرضه‌کنندگان انواع سیم و کابل در ایران بوده که تمامی محصولات عرضه شده توسط آن مطابق با استانداردهای مورد نیاز تولید شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیش‌تری پیرامون این شرکت، در ادامه راهنما همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره مجموعه سیم و کابل اختر بدانید!

سیم و کابل اختر

شرکت سیم و کابل اختر (سیستم کوثر سپاهان) فعالیت خود را در زمینه تولید انواع سیم و کابل از سال 1385 شروع کرد و در حیطه طراحی و تولید انواع مختلف سیم و کابل‌های آلومینیومی، کابل‌های خودنگهدار، ارت فولادی روکش‌دار و بدون روکش فعالیت می‌کند. ناگفته نماند که تمامی سیم و کابل‌های عرضه شده توسط این شرکت دارای تأییدیه توانیر استان‌های مختلف بوده و درجه کیفی بالایی دارند. در ادامه با محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل اختر بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

معرفی محصولات سیم و کابل اختر

همان‌طور که گفته شد، سه دسته محصول اصلی این شرکت عبارت از موارد زیر است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

سیم و کابل‌های آلومینیومی

منظور از سیم و کابل‌های آلومینیومی در حقیقت آن دسته از سیم و کابل‌هایی بوده که در ساختار آن یک هسته رسانا از جنس فلز آلومینیوم تعبیه شده است. اگر بخواهیم سیم و کابل‌های آلومینیومی و مسی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که سیم و کابل‌های آلومینیومی نسبت به سیم و کابل‌های مسی هدایت الکتریکی کم‌تری داشته، اما با این حال می‌توان با انتخاب سطح مقطع مناسب ضمن تأمین رسانایی الکتریکی، از آن‌ها در شبکه توزیع و انتقال نیرو بیش‌ترین بهره را برد.

سیم و کابل‌های آلومینیومی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات سیم و کابل اختر دارای یک سری ویژگی‌های کاربردی بوده که از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های مذکور می‌توانیم به رسانایی مطلوب و مقاومت نسبتاً پایین و قیمت مقرون به صرفه اشاره داشته باشیم. شایان ذکر بوده که احتمال سرقت این مدل از کابل‌های برق در مقایسه با آن‌هایی که در ساختار خود دارای هسته مسی هستند کم‌تر بوده و همین موضوع می‌تواند امنیت شبکه را نیز افزایش دهد. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که اگر سیم و کابل‌های آلومینیومی در معرض رطوبت قرار بگیرند، احتمال اکسیداسیون شدن آن‌ها بیش‌تر بوده و به تبع شکنندگی آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

کابل خودنگهدار

سیم و کابل اختر

از دیگر محصولاتی که توسط این مجموعه به بازار عرضه شده، کابل‌های خودنگهدار هستند که در خطوط توزیع و انتقال برق هوایی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً کابل‌های خودنگهدار در ساختار خود از یک روکش XLPE استفاده کرده و مغزی موجود در ساختار آن‌ها آلومینیومی است. این مدل از کابل‌ها برای توزیع و انتقال نیرو در خطوط هوایی بر روی پایه‌های توزیع برق و دکل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اصلی‌ترین کاربردی که این دسته از کابل‌ها داشته در سیستم توزیع برق است. کابل‌های خودنگهداری که توسط مجموعه تجاری اختر به بازار عرضه می‌شوند دارای یک سری ویژگی‌های ساختاری بوده که با تکیه بر آن‌ها موجب جلوگیری از بروز حوادث ناگوار، افزایش زیبایی فضا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهند شد. قابل ذکر بوده که وزن کابل‌های خودنگهدار بسیار سبک است و می‌توانیم از آن‌ها در سیستم‌های مخابراتی استفاده کنیم. به طور معمول کابل‌های خودنگهدار در سیستم توزیع برق فشار ضعیف و فشار متوسط کاربرد داشته و برای ایمن‌سازی خطوط انتقال جریان، خطوط انتقال اطلاعات در ارتفاعات و تخلیه‌های جزئی به کار گرفته می‌شوند.

ناگفته نماند که امکان نصب کابل‌های خودنگهدار مجموعه سیم و کابل اختر بر روی خطوط فیبر نوری و بر روی پایه مشترک وجود داشته و در عین حال ترمیم، تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز بسیار ساده و مقرون به صرفه است.

کابل ارت روکش‌دار و بدون روکش

کابل‌های ارت فولادی با روکش و بدون روکش از دیگر محصولات ارائه شده توسط سیم و کابل اختر هستند. سیستم ارتینگ یا اتصال به زمین وظیفه دارد که هر جریان برق وارد شده به سیستم مورد نظر را مستقیماً به زمین انتقال داده و از سیستم و تجهیزاتی که در آن موجود بوده مراقبت کند. ناگفته نماند که سیستم اتصال به زمین شامل چاه ارت و سیم متصل به آن بوده و اگر بدنه تمامی دستگاه‌های الکتریکی یا هر نوع مصرف‌کننده برق دیگری را به کمک یک رشته سیم اتصال به زمین متصل کنیم، در حقیقت به نوعی سیستم ارتینگ یا همان اتصال به زمین ایجاد نموده‌ایم.

با استفاد از کابل ارت فولادی روکش‌دار یا بدون روکش می‌توان از وقوع برق‌گرفتگی یا آتش‌سوزی ناشی از اتصال جریان برق پیش‌گیری کرد. تجهیزات نامبرده با افزایش سطح امنیت وسایل برقی می‌توانند از خرابی یا افزایش ناگهانی ولتاژ جلوگیری نمایند. انرژی برق با وجود تمام مزیت‌هایی که داشته، اگر به درستی مورد استفاده نگرفته و یا این که استفاده از آن به صورت کنترل شده نباشد، می‌تواند خطرات بسیار زیادی را به بار آورد. در واقع، اگر یک سیستم برق و مدار الکتریکی غیر استاندارد باشد،

خطراتی نظیر برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی و در پی آن خسارات جانی و مالی را در پی خواهد داشت. از این رو، ضروری است که از تجهیزاتی ایمن و با کیفیت هم‌چون کابل‌های ارت فولادی با کیفیت برای سیستم ارتینگ بهره‌گیری شود. ناگفته نماند که این کابل‌ها می‌توانند موجب حفاظت در برابر اضافه بار الکتریکی و همچنین تثبیت سطح ولتاژ نیز شوند؛ در نتیجه بهره‌گیری از آن‌ها از هر نظر مفید است.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با مجموعه سیم و کابل اختر، به معرفی محصولات عرضه شده توسط این شرکت و مصارف و ویژگی‌های آن‌ها نیز پرداختیم. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل‌های آلومینیومی، کابل‌های خودنگهدار و همچنین کابل ارت روکش‌دار و بدون روکش فعالیت کرده و کلیه این محصولات دارای تأییدیه توانیر از استان‌های مختلف بوده و بر اساس استانداردهای مورد نیاز طراحی و تولید شده‌اند؛ به همین دلیل کیفیت بسیار بالا و مناسبی دارند.

شما چه اطلاعات دیگری در مورد محصولات مجموعه تجاری اختر دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با سیم و کابل‌های اختر در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل بنویسید.

196 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط