شرکت شهاب جم

شرکت شهاب جم؛ معرفی شرکت و محصولات

254 بازدید راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / معرفی محصولات صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا تاکنون از محصولات عرضه شده توسط شرکت شهاب جم در پروژه‌های خود استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما تجهیزاتی که توسط شهاب جم به بازار عرضه شده‌اند از نظر کیفیت استاندارد و قابل قبول هستند؟ کارخانه‌های مختلفی در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل در بازار در حال فعالیت هستند که یکی از معتبرترینِ آن‌ها شهاب جم بوده و ما در این راهنما قصد داریم به بررسی محصولات آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید پیرامون شرکت شهاب جم بدانید!

شرکت شهاب جم

شرکت شهاب جم از جمله مجموعه‌های فعال در زمینه تولید و عرضه انواع مختلف سیم و کابل آلومینیومی، مسی، فشار ضعیف، سیم و کابل‌های فرمان، ابزار دقیق، شیلددار، کابل‌های خودنگهدار و سیم‌های هوایی بوده که بیش از دو دهه است در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

در ادامه با محصولات عرضه شده توسط شهاب جم بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

محصولات شرکت شهاب جم

سیم و کابل‌های فشار ضعیف

  • قابل انعطاف 300 500 ولت: سیم و کابل‌های افشان از جمله محصولات قابل انعطاف ارائه شده توسط شرکت شهاب جم بوده که مناسب برای 300 -500 ولت هستند. همان‌طور که از نام این دسته سیم و کابل‌ها مشخص بوده، قابلیت انعطاف داشته و دلیل آن هم بهره‌گیری از هادی مسی منعطف است. از دیگر مواردی که بایستی در رابطه با این دسته سیم و کابل‌های عرضه شده توسط شهاب جم بدانید این است که برای خطوط فشار ضعیف بیش‌ترین کارایی را دارند.
  • غیر قابل انعطاف 600 1000 ولت: علاوه بر سیم و کابل‌های فشار ضعیف، مجموعه شهاب جم ارائه‌کننده انواع سیم و کابل‌های مسی و آلومینیومی نیز بوده که در نوع آلومینیومی عمدتاً از هادی مفتولی بهره برده و از این جهت قابل انعطاف نیستند. این دسته از سیم و کابل‌ها برای عبور ولتاژ 600 – 1000 ولت مناسب خواهند بود.
  • کابل کنترل و ابزار دقیق: از دیگر محصولاتی که توسط شرکت شهاب جم به بازار عرضه شده می‌توانیم به کابل‌های کنترل و ابزار دقیق اشاره داشته باشیم. این دسته از کابل‌ها به نحوه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانیم از آن‌ها به جهت دریافت و انتقال سیگنال و داده بهره ببریم. کابل‌های ابزار دقیق از جمله کابل‌هایی هستند که می‌توانند با تکیه بر ساختار خود موجب افزایش دقت عملکرد و کنترل جریان دیتا شوند. قابل ذکر بوده که کابل‌های ابزار دقیق خود به انواع مختلف شیلددار، بدون شیلد، چند رشته‌ای، چند زوجی و بدون آرمور یا آرموردار قابل دسته‌بندی هستند.

کابل‌های کواکسیال

از دیگر تجهیزات مهمی که توسط شرکت شهاب جم به بازار عرضه شده، کابل کواکسیال است. کابل‌های کواکسیال نمونه‌ای از تجهیزات ضروری و پرکاربرد در انواع مختلف وسایل برقی نظیر تلویزیون، ویدیو و غیره به حساب می‌آیند. کابل‌های کواکسیال از آن مدل کابل‌هایی بوده که در دسته محصولات مسی قرار می‌گیرند و متشکل از یک رسانای داخلی، یک عایق و یک رسانای نازک هستند. این مدل از کابل‌ها از تداخل سیگنال ممانعت کرده و می‌توانند انواع مختلف دیتا را با سرعت دو چندان منتقل کنند. علاوه بر این، انتقال دیتا به واسطه این دسته از کابل‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که عوامل محیطی بر روی آن تأثیر مخرب نداشته باشد.

کابل‌های هوایی

منظور از کابل‌های هوایی در واقع همان کابل‌هایی بوده که به شکل معلق روی تیرها نصب شده و هم برای انتقال انرژی الکتریکی و هم برای انتقال سیگنال خطوط مخابراتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این کابل‌ها در انواع مختلف توسط شرکت شهاب جم به بازار عرضه می‌شوند که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • ACSR: این دسته از کابل‌ها دارای هادی آلومینیومی تقویت شده با فولاد بوده و در خطوط انتقال هوایی به منظور رسیدن به مقاومت مکانیکی مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دسته از هادی‌ها با تکیه بر هادی تقویت شده‌ای که دارند استحکام دو چندانی از خود نشان می‌دهند. در واقع این دسته از محصولات مجهز به یک یا چند لایه به صورت دور مغزی بوده که جنس آن‌ها از فولاد است.

کابل ضد آتش

شرکت شهاب جم

کابل ضد آتش از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت شهاب جم بوده که تحت عنوان کابل نسوز نیز شهرت دارد. منظور ازکابل‌های نسوز در حقیقت آن دسته کابل‌هایی بوده که قادر است مقدار دمای مشخصی را در زمان برخورد با شعله‌های آتش در یک بازه زمانی معین تحمل کند.

به طور معمول از این دسته کابل‌ها می‌توان در سیستم‌های اعلام حریق، روشنایی اضطراری و همچنین پمپ‌های آتش‌نشانی بهره برد. کابل‌های ضد آتش به نوعی یک کابل فشار ضعیف به حساب آمده که غیر قابل اشتعال هستند. از جمله اصلی‌ترین وظایفی که این دسته از کابل‌ها داشته می‌توانیم به جلوگیری از انتشار شعله در زمان آتش سوزی و همچنین عملکرد استاندارد در شرایط حریق اشاره داشته باشیم.

به طور معمول عایقی که برای این مدل از کابل‌ها در نظر گرفته می‌شود از جنس لاستیک سیلیکون است. قابل ذکر بوده که سیلیکون نوعی پلیمر به همراه خواص بسیار زیاد نظیر انعطاف‌پذیری عالی و خاصیت عایقی مناسب است. آمیزه‌های سیلیکونی در مقابل شعله یک حالت سرامیکی به خود گرفته و در نهایت از هادی موجود درون ساختار کابل محافظت خواهند کرد. قابل ذکر است که هادی استفاده شده در ساختار این کابل‌ها معمولاً به صورت افشان و از جنس مس قلع‌اندود است؛ چرا که این جنس می‌تواند در دمای بالا تا 150 درجه عملکرد مناسبی از خود نشان داده و همچنین در مقابل رطوبت، گازهای خورنده، کشش، کرنش و برودت استحکام خوبی داشته باشد.

سخن پایانی

در این راهنما علاوه بر آشنایی با شرکت شهاب جم به بررسی محصولات ارائه شده توسط این مجموعه نیز پرداختیم و دانستیم که مجموعه شهاب جم با بیش از دو دهه تجربه در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل در بازار ایران، ارائه‌کننده بهترین نمونه از کابل‌های فشار ضعیف، کابل‌های کواکسیال، کابل‌های هوایی و کابل‌های ضد آتش است که تمامی محصولات خود را منطبق بر استانداردهای مورد نیاز تولید و عرضه خواهد کرد.

آیا تجربه خرید از مجموعه شهاب جم را دارید؟ به نظر شما محصولات عرضه شده توسط این شرکت کیفیت خوبی داشته و قابل اطمینان هستند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با تجهیزات عرضه شده توسط شهاب جم در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل بنویسید.

254 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط