راهنمای خرید چند راهی

راهنمای خرید چند راهی؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

268 بازدید راهنمای خرید / راهنمای تکه کابل / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید در زمان خرید سه راهی و چند راهی برق بایستی به چه مواردی توجه داشته باشیم؟ چند راهی برق از جمله مهم‌ترین تجهیزاتی بوده که بایستی در هر محیط خانگی، اداری، شرکتی و کارگاهی به منظور سهولت در انجام امور وجود داشته باشد؛ لذا در راهنمای خرید چند راهی قصد داریم نکاتی را به شما عزیزان بازگو کنیم که می‌توانید با مطالعه آن‌ها بهترین چندراهی برق را خریداری فرمایید.

هر آنچه که باید در راهنمای خرید چند راهی بدانید!

استانداردهای چند راهی

اولین و مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید چند راهی این است که شما با چیستی چند راهی و سه راهی برق آشنا باشید. چند راهی‌های برق مصارف متعددی در زندگی روزمره ما دارند؛ به عنوان مثال در یک اتاق با مساحت متوسط که حداقل چهار میز کار در آن قرار داشته، می‌توان با استفاده از یک چند راهی برق چندین دستگاه نظیر پرینتر، کامپیوتر، شارژر، تلفن و… را به پریز برق متصل نمود.

در واقع، چند راهی برق مبدلی بوده که از آن به منظور تبدیل یک پریز برق به چند پریز در راستای تأمین برق چندین دستگاه استفاده می‌شود. قابل ذکر است که هر چند راهی را می‌توانیم تنها به یک پریز برق متصل کنیم و اتصال چند عدد چندراهی به هم دیگر مجاز نیست. به طور معمول، پریزهای چندراهی به صورت ردیفی در کنار هم دیگر قرار گرفته و در نهایت به یک سیم برق متصل می‌شوند. جالب است بدانید که مدل‌های جدید چندراهی مجهز به ورودی usb نیز بوده و می‌توانیم بدون استفاده از اداپتور و فقط با سیم شارژر، تجهیزات برقی مختلفی نظیر موبایل را شارژ کنیم.

راهنمای خرید چند راهی؛ نکات طلایی خرید

امروزه به دلیل تعدد وسایل برقی در اماکن مختلف مسکونی و تجاری و همچنین ضرورت جلوگیری از بروز حوادث و ایجاد اختلال در روند انجام امور، بهره‌گیری از چندراهی‌های مرغوب بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. به همین علت، تعداد برندهای تولیدکننده چندراهی برق روز به روز در حال افزایش بوده و این محصول را در انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلف ساخته و به بازار عرضه می‌کنند. برای خرید این محصول پیشنهاد می‌شود مطابق راهنمای خرید چند راهی پیش رفته و نکاتی که در ادامه به شما عزیزان می‌گوییم را مدنظر داشته باشید:

توجه به تعداد پریزهای چندراهی

اولین موردی که پیشنهاد می‌شود در راهنمای خرید چند راهی مد نظر قرار دهید، تعداد پریزها یا همان درگاه‌های اتصال در چندراهی است. به طور معمول چندراهی‌های کابل‌دار انشعاب و پریزهای بیش‌تری داشته و در مقابل چندراهی‌های بدون سیم نهایتاً سه انشعاب برای اتصال به برق خواهند داشت. بر این اساس، شما بایستی تعداد انشعاب‌های چندراهی را متناسب با نیاز خود در نظر بگیرید. معمولاً چندراهی‌هایی که دارای 12 عدد درگاه هستند، برای مصارف اداری و شرکتی گزینه بهتری خواهند بود.

جنس هسته چندراهی

مورد بعدی که در راهنمای خرید چند راهی به شما پیشنهاد می‌شود به آن توجه کنید، توجه به جنس مغزی داخل پریز برق بوده که تعیین‌کننده میزان تحمل جریان و کیفیت نهایی است. این هسته، می‌تواند از جنس پلی کربنات یا سرامیک تولید شود. در حالت کلی پلی کربنات در مقایسه با سرامیک تحمل کم‌تری داشته و به همین خاطر اگر قصد دارید از چندراهی برای وسایل پرمصرف استفاده کنید، بهتر است به سراغ محصولی بروید که دارای هسته سرامیکی باشد. هسته سرامیکی عایق حرارتی و الکتریکی بوده و می‌تواند از انتقال گرما و جریان اضافه به سایر اجزای داخلی پریز جلوگیری به عمل آورد.

کابل چند راهی

چندراهی‌های برق در انواع کابل‌دار و بدون کابل تولید شده و شما می‌توانید بسته به نیاز خود بهترین نمونه را انتخاب کنید. اگر قصد خرید چندراهی کابل‌دار را داشته باشید، طول کابل متصل به بدنه حائز اهمیت خواهد بود. علاوه بر این، در زمان خرید چندراهی برق کابل‌دار باید در نظر بگیرید که محل نصب چندراهی چه مقدار فاصله تا ورودی دیواری برق شهری دارد.

نوع پریزهای چندراهی

مورد بعدی که بایستی در راهنمای خرید چند راهی مد نظر قرار دهید، ارت‌دار یا ساده بودن پریزهای چندراهی است. پریزهای برقی که دارای ارت یا محافظ هستند، با کمک ترمینال دو پیچ می‌توانند موجب افزایش ایمنی گردند. پریزهای ارت‌دار بر خلاف پریزهای ساده ضمن داشتن محلی به منظور اتصال سیم فاز و نول، امکان اتصال سیم ارت را نیز فراهم خواهند ساخت.

خرید چند راهی

ابعاد چندراهی

نکته مهم بعدی، ابعاد چندراهی است. به طور معمول شرکت‌های تولیدکننده چندراهی ایرانی، این محصولات را به شکل مستطیل یا مربع تولید کرده و روانه بازار می‌کنند. اگر فضای کافی به منظور قرار دادن چندراهی در اتاق را ندارید، پیشنهاد می‌شود اقدام به خرید مدل مستطیلی کنید؛ زیرا این مدل ساختار بدنه باریک‌تری داشته و به همین علت فضای کم‌تری را اشغال خواهد کرد.

مصارف چندراهی برق

در حالت کلی، چندراهی‌های موجود در بازار در انواع خانگی و صنعتی طراحی و عرضه می‌شوند که عملکرد هر یک از آن‌ها با هم دیگر فرق دارد. همان‌طور که از نام چندراهی‌های صنعتی مشخص بوده، این محصولات برای تجهیزات صنعتی و شرایطی که سطح ولتاژ و جریان بیش از مصارف خانگی بوده مناسب هستند.

قیمت چندراهی برق

از دیگر نکات مهمی که بایستی در راهنمای خرید چند راهی مد نظر قرار دهید، قیمت این محصول است. پیش از خرید چندراهی بهتر است که بودجه خود را در نظر داشته و بعد اقدام کنید. با انجام این کار چندراهی‌هایی که در محدوده بودجه شما نبوده از انتخاب حذف شده و در نهایت خرید برایتان راحت‌تر خواهد شد. قیمت چندراهی‌های برق بر اساس عوامل مختلفی هم‌چون تعداد درگاه، وجود درگاه یو اس بی، داشتن یا نداشتن محافظ، طول کابل، قابلیت پشتیبانی از اتصالات مختلف و… تعیین خواهد شد.

سخن پایانی

در این راهنما علاوه بر آشنایی با چیستی چندراهی برق، به بررسی مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید این محصول رعایت کنید نیز پرداختیم. با کمک راهنمای خرید چند راهی می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید و همچنین نیاز خود، بهترین چندراهی برق را خریداری فرمایید. به نظر شما کدام مدل از چندراهی برق گزینه بهتری برای فضاهای کوچک است؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با چندراهی‌های برق در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

268 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط