تعمیر لوازم خانگی

تعمیر لوازم خانگی؛ مهم ترین فاکتورهای نگهداری

218 بازدید آموزش در صنعت برق

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مباحث در تمامی منازل، لوازم خانگی بوده که بدون در اختیار داشتن انواع مختلف آن‌ها زندگی کردن عملاً به کاری دشوار و نشدنی تبدیل می‌شود! در گذشته لوازم خانگی اصلی تنها محدود به اقلامی مثل یخچال، تلویزیون و لباسشویی می‌شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژي در منازل از لوازم خانگی مختلفی بهره‌گیری شده که زندگی را ساده‌تر کرده است. اما لوازم برقی در اثر اتفاقات مختلفی ممکن است دچار ایراد شوند و افراد به تعمیر لوازم خانگی نیاز پیدا کنند. برای تعمیر این ابزار لازم است با ما همراه باشید!

مهم‌ترین موضوعی که باید در مورد تعمیر لوازم خانگی بدانید!

تعمیر لوازم خانگی

پیش از هر چیزی لازم است بدانید که لوازم خانگی از جمله وسایل الکتریکی و مکانیکی هستند که بعد از خرید با توجه به عمر مفیدی که دارند می‌توانند تا سال‌های زیادی نیاز روزمره ما را برطرف کنند. به همین خاطر نیاز است که پیش از خرید تجهیزات و دستگاه‌های مذکور تحقیقات مورد نیاز را انجام داده و اقدام به خرید لوازمی کنید که از هر نظر با کیفیت باشند.

همان‌طور که می‌دانید برندها و شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کنند که هر کدام از آن‌ها از ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود برخوردار هستند. در میان انبوه برندهای فعال در زمینه تولید لوازم خانگی، برخی از آن‌ها به دلایلی گران‌تر از مابقی هستند. از آن‎‌جایی که لوازم خانگی را نمی‌توان مثل سایر نیازهای روزمره خود هم‌چون پوشاک در مدت زمان کوتاه تعویض کرد، بهتر است که در نگه‌داری از آن‌ها کوشش کنیم و با نکات مهم تعمیر و نگه‌داری لوازم خانگی آشنایی داشته باشیم.

انواع مختلف لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی، یخچال و… به دلیل این که به صورت دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، حتی اگر ساخته برترین و معتبرترین مارک‌های دنیا باشند باز هم احتمال خرابی و بروز نقص در آن‌ها وجود داشته و به صورت دوره‌ای به سرویس و تعمیر نیاز پیدا خواهند کرد.

پیشنهاد ما این است که حتماً برای لوازم خانگی بزرگ و ضروری خود مثل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و… به صورت دوره‌ای سرویس در نظر بگیرید؛ چرا که بررسی دوره‌ای این تجهیزات و بر طرف کردن مشکلات در آن‌ها موجب افزایش طول عمر دستگاه شده و شما را از پرداخت هزینه هنگفت تعویض کالا و خرید لوازم خانگی جدید نجات می‌دهد!

مهم‌ترین فاکتور نگه‌داری و تعمیر لوازم خانگی چیست؟

تعمیر لوازم خانگی

همان‌طور که گفته شد، لوازم خانگی همواره در معرض خرابی و ایراد هستند و به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند، اما با این حال می‌توان با استفاده از ترفندها و راهکارهای موثری میزان خرابی در این تجهیزات را به حداقل رساند. در ادامه به شما عزیزان روشی را معرفی خواهیم کرد که با شناخت و رعایت آن‌ می‌توانید دستگاه‌های مختلف برقی در منزل خود را به روشی صحیح‌تر و بهتر نگه‌داری کرده و تا حد چشم‌گیری از بروز هزینه‌های زیاد جلوگیری به عمل آورید:

۱. لوازم خانگی خود را تمیز نگه دارید!

یکی از موثرترین روش‌ها که در تعمیر و نگه‌داری لوازم خانگی و افزایش طول عمر این تجهیزات توصیه شده است، نظافت انواع مختلف لوازم خانگی است. لوازمی هم‌چون یخچال و مایکروفر همواره با مواد غذایی سر و کار دارند؛ به همین خاطر باقی مانده مواد غذایی در ساختار آن‌ها موجب کثیفی و ایجاد آلودگی و در پی آن خرابی دستگاه می‌شود.

مایکروفر، مایکروویو و سولاردم از جمله لوازم خانگی بوده که ذرات ریز و درشت مواد غذایی درون آن‌ها باقی مانده و در اثر قرار گیری در معرض امواج دستگاه سبب ایجاد اختلال در عملکرد آن‌ها می‌شود. بهتر است نسبت به نظافت لوازم خانگی خود حساسیت به خرج دهید تا طول عمر آن‌ها افزایش پیدا کرده و در فواصل زمانی طولانی‌تری به تعمیر و نگه‌داری لوازم خانگی نیاز پیدا کنید.

۲. نظافت شلنگ‌ها و مسیر تخلیه ماشین لباسشویی و ظرفشویی

در اکثر مواقع ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی به دلیل انسداد و گرفتگی در مسیر تخلیه به تعمیر لوازم خانگی نیاز پیدا می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که دستگاه نتواند به راحتی عملیات آبگیری را انجام دهد و آب کثیف در دستگاه باقی بماند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی لازم است که هر چند وقت یک بار مسیرهای تخلیه و شلنگ‌های ورودی و خروجی دستگاه به دقت مورد بررسی قرار گرفته و تمیز شوند.

۳. عدم قرار دادن مواد غذایی گرم در یخچال

یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند در افزایش طول عمر لوازم خانگی مهمی هم‌چون یخچال تأثیرگذار باشد، عدم قرار دادن مواد غذایی گرم در یخچال است. قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال سبب ایجاد مشکل در فرآیند سیکل تبرید یا سردسازی یخچال شده و موجب می‌شود که سرمای کافی وارد یخچال نگردد. از جمله صحیح‌ترین روش‌ها در نگه‌داری و تعمیر لوازم خانگی هم‌چون یخچال این است که مواد غذایی را به صورت سرد در آن قرار دهید.

۴. رعایت نظافت اجاق گاز

یکی دیگر از مهم‌ترین و اصلی‌ترین لوازم خانگی در هر منزلی، اجاق گاز است. هنگام آشپزی بر روی بدنه اجاق لکه‌هایی ایجاد می‌شود که بهتر است به موقع نسبت به تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید؛ چرا که هر اندازه این کار را دیرتر انجام دهید، پاک کردن لکه سخت‌تر می‌شود. پیشنهاد ما این است برای نظافت اجاق گاز خود از مواد شوینده مناسب و استاندارد استفاده کنید؛ به طوری که فرمول شیمیایی شوینده به بدنه اجاق گاز آسیبی وارد نکند.

۵. نظافت هود آشپزخانه و بهبود روند مکش آن

هود آشپزخانه از دیگر لوازم پرکاربرد در آشپزخانه‌ها بوده که در بحث نگه‌داری و تعمیر لوازم خانگی مذکور نیز موضوع نظافت بسیار حائز اهمیت است. تمیز کردن هود تأثیر به سزایی در حفظ کیفیت و افزایش طول عمر دستگاه دارد. کثیف بودن هود می‌تواند موجب کاهش قدرت مکش آن نیز شود.

سخن پایانی

لوازم خانگی از جمله ابزار و دستگاه‌های مهم در هر منزلی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان امور روزمره را بسیار راحت‌تر و با کیفیت بهتری به انجام رساند؛ اما به شرط آن که نسبت به اصول نگه‌داری و تعمیر لوازم خانگی بی‌تفاوت نباشیم! در این راهنما تنها به نکات نگه‌داری برخی از پرکاربردترین لوازم خانگی پرداختیم. شما چه اطلاعات دیگری در مورد نحوه صحیح نگه‌داری از لوازم خانگی در ذهن دارید؟ مطلبی که درباره تعمیر لوازم خانگی گفتیم برای شما مفید بود؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

218 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط