موتور کولر آبی الکتروصنعت ری

موتور کولر آبی الکتروصنعت ری؛ راهنمای خرید، ویژگی‌ها و مزایا

156 بازدید معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک

از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات در کولرهای آبی، موتور یا دینام کولر بوده که مرغوب و سالم بودن آن در فصول گرم سال بیش از هر موقعی مورد توجه است. برندهای مختلفی در زمینه تولید موتور کولرهای آبی در حال فعالیت هستند که یکی از آن‌ها الکتروصنعت ری است. گاهی اوقات در اثر عوامل مختلفی موتور کولرهای آبی دچار سوختگی یا خرابی شده که در چنین شرایطی می‌بایست اقدام به تعویض این قطعات کرد. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با موتور کولر آبی الکتروصنعت ری، به شرح مهم‌ترین نکات خرید این تجهیزات نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فاکتورهای موثر بر خرید موتور کولر آبی الکتروصنعت ری

موتور کولر آبی الکتروصنعت ری

آشنایی با موتور کولر آبی

موتور کولر یکی از بخش‌های حیاتی کولرهای آبی بوده که کارکرد درست کولر وابسته به سلامت آن است. این قطعه که گاهاً تحت عنوان دینام و یا الکتروموتور کولر نیز شناخته می‌شود، نوعی قطعه الکتریکی بوده که به طور معمول بدنه آن از فریم 52 تولید شده و دارای روکشی فولادی و پوششی از جنس رزین است. از آن‌جایی که بدنه این تجهیز فولادی بوده، از ویژگی‌هایی نظیر ضد زنگ بودن، ضد رطوبت بودن و مقاومت عالی در برابر خوردگی برخوردار می‌گردد.

اصلی‌ترین وظیفه موتور کولر آبی الکتروصنعت ری، تأمین کردن قدرت چرخش قسمت‌های مختلف مکانیکی کولر است. در حقیقت بدون وجود این قطعه در ساختار کولر، هیچ‌گونه باد خنکی تولید نشده و حتی دستگاه روشن هم نخواهد شد. زمانی که موتور کولر در سلامت کامل باشد، کاربر با روشن کردن کلید کولر باعث کاکرد موتور شده و در نهایت موتور با راه‌اندازی بخش‌های دیگر دستگاه فرآیند خنک‌سازی را آغاز خواهد کرد.

موتور کولر آبی الکترو صنعت ری جزء دسته موتورهای قفس سنجابی به حساب می‌آید. روتور این محصول با کمک آلومینیوم خالص و در شرایط ریخته‌گری تحت فشار قرار گرفته و به منظور انجام عملیات خنک‌سازی از پره بهره می‌برد. خریداران می‌توانند انواع موتور کولر آبی را در دو نوع دور تند و دور کند متناسب با میزان سرمایش مورد نیاز خریداری کنند.

موتورهای کولر آبی الکتروصنعت ری در انواع گوناگونی طراحی و عرضه می‌شوند اما یک مورد در بین تمامی این محصولات مشترک بوده که آن هم درجه حفاظت IP22 است. درجه حرارت مذکور نشان‌دهنده این است که قطعه شما در برابر حرارت بالا مقاومت عالی از خود نشان داده و اجازه نمی‌دهد که سیم‌کشی کولر دچار مشکل شود.

اجزای مختلف موتور کولر آبی الکتروصنعت ری

موتور کولر آبی الکتروصنعت ری

  • سیم‌پیچ استاتور
  • ورقه هسته استاتور
  • پره‌های خنک‌کننده
  • بوش موتور
  • روتور به همراه پوشش روی
  • محور موتور و بدنه لعاب‌کاری شده
  • حلقه‌های اتصال کوتاه
  • استاتور با روکش لعاب‌کاری شده سخت
  • روزنه‌های روتوی به منظور تهویه مناسب
  • روزنه‌های بدنه استاتور به منظور تهویه بهتر کولر
  • درپوش آلومینیومی و پایه موتور
  • ورق‌های هسته استاتور عایق‌ شده
  • صفحه کلید و پلاتین
  • لاستیک لرزه‌گیر
  • کلاهک گردگیر به همراه محافظ انتهایی
  • قسمت متحرک برای کلید گریز از مرکز
  • بست فلزی نگهدارنده موتور به پایه

نکات طلایی خرید موتور کولر آبی الکتروصنعت ری

هنگام خرید موتور کولر آبی عواملی به غیر از ظرفیت کولر دخیل هستند که با دانستن و در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید خریدی موفق و پر سود را تجربه کنید. به عنوان مثال یکی از اصلی‌ترین مواردی که کم‌تر کسی به آن توجه می‌کند، پایه داشتن موتور است. چنان‌چه موتور مورد نظر فاقد پایه باشد، می‌بایست برای آن یک پایه جداگانه تهیه کرده و از اتصال محکم و استاندارد پایه به موتور و کولر اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید موتور کولر آبی الکترو صنعت ری باید در نظر داشته باشید، بی‌صدا بودن کولر مورد نظر است. در صورتی که به این موضوع توجه نشود، پس از خرید و نصب موتور و کارکرد کولر احتمال برهم زدن آسایش افراد حاضر در محل افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر توجه داشته باشید که بلبرینگ یا بوش موتور کاملاً بی‌صدا باشد و در چرخش کولر تأثیر منفی نگذارد.

مورد بعدی کم مصرف بودن برق موتور مورد نظر بوده که هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که معمولاً قیمت موتورهای کم‌مصرف پایین‌تر است و اگر در زمان خرید هزینه بیش‌تری برای این محصولات می‌پردازید، در نهایت این مبلغ به جیب خودتان برمی‌گردد! قابل ذکر بوده که موتورهای کولر آبی پر مصرف اصطکاک بسیار بالایی داشته و هزینه برق مصرفی آن‌ها در طولانی مدت زیاد خواهد بود.

بهترین موتور کولر آبی الکتروصنعت ری

موتور کولر آبی الکتروصنعت ری

مجموعه صنعتی الکتروصنعت ری کولرهای آبی را در سه سایز مختلف تولید و روانه بازار کرده که هر یک از آن‌ها از درجه کیفی بالایی برخوردار هستند. در ادامه با یکی از بهترین مدل‌های موتور کولر آبی ارائه شده توسط شرکت الکتروصنعت ری آشنا خواهیم شد:

الکترو موتور کولر آبی الکترو صنعت ری مدل 3/4 A

این محصول در مقایسه با مدل‌های B ارائه شده توسط الکتروصنعت ری در صورت استفاده دائمی از کیفیت بهتر و طول عمر بالاتری برخوردار خواهد بود. همچنین این موتور می‌تواند به صورت دو دور با دور تند 15000 و دور کند 1000 دور در دقیقه بهترین عملکرد را ارائه کند. این موتور کولر برای کولرهایی با قدرت هوادهی 7000 فوت مکعب بر دقیقه مناسب بوده و دارای قدرت ¾ اسب بخار است. شایان ذکر است که در این نوع موتور کولر آبی به منظور کاهش هزینه سرویس و نگهداری موتور از درب بلبرینگی بهره‌گیری شده و این ویژگی بر افزایش کیفیت و مقاومت محصول نیز می‌افزاید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که منظور از موتور کولر  ¾ اسب بخار چیست، این نوع از موتورهای کولر با توجه به قدرت بالایی که دارند، روی کولرهای 6500 و 7000 نصب شده و نوع آن‌ها خازن دائم کار است. ظرفیت خازن در این مدل از دینام‌های کولر 130 الی 140 میکروفاراد بوده و برای کولرهایی که دارای قدرت پایینی هستند، گزینه مناسبی نخواهند بود.

سخن پایانی

موتور کولر به عنوان قلب تپنده و اصلی‌ترین قطعه در کولرهای آبی به حساب آمده که سلامت آن بر کارکرد صحیح کولر تأثیر مستقیم دارد. در این راهنما با یکی از پرفروش‌ترین انواع موتورهای کولرآبی به نام موتور کولر آبی الکتروصنعت ری آشنا شدیم. آیا تجربه استفاده از موتور کولر آبی الکتروصنعت ری را دارید؟ به نظر شما این کولرها چه تأثیری بر سرعت باددهی و قدرت کولر دارند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون موتورهای کولر آبی الکترو صنعت ری با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

156 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط