بازار کولر گازی

بازار کولر گازی؛ مهم‌ترین نکات خرید

82 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / راهنمای خرید

آیا می‌دانید در بازار کولر گازی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهید؟ به نظر شما کدام نوع کولر گازی بهترین مدل برای شما است؟ کولرهای گازی از جمله انواع پرکاربرد و پرطرفدار سیستم‌های سرمایشی به حساب می‌آیند که انواع مختلف آن‌ها در بازار موجود است. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با دستگاه مذکور به معرفی مهم‌ترین نکاتی که باید حین خرید این محصول در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات خرید در بازار کولر گازی

بازار کولر گازی

در بازار کولر گازی سه نوع اصلی کولر اعم از اسپلیت، پنجره‌ای و ایستاده وجود داشته که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فرد خود را دارند. از کولرهای مذکور می‌توان بر حسب خصوصیاتی که دارند به صورت خانگی یا اداری بهره برد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم بوده هنگام خرید این دستگاه در نظر داشته باشید، آشنایی با انواع مختلف و ویژگی‌های هر یک از محصولات مذکور است؛ به همین خاطر در ادامه با هر یک از کولرهای گازی نام ‌برده آشنا خواهیم شد:

کولرهای اسپلیت

کولرهای اسپلیت در مقایسه با سایر مدل‌های کولرهای گازی قیمت بیش‌تری دارند؛ چرا که میزان برق مصرفی آن‌ها به مراتب در مقایسه با سایر مدل‌ها کم‌تر بوده و از لحاظ اقتصادی در دراز مدت مقرون به صرفه‌تر هستند. شایان ذکر بوده که این مدل از کولرها می‌توانند در فصول سرد سال اقدام به تولید باد گرم و در روزهای گرم تابستانی هوایی خنک و مطبوع تولید کنند. علاوه بر این، کولرهای اسپلیت قادر به کمک به تصفیه هوای خانه نیز بوده و این یکی از امتیازات کولرهای مذکور به حساب می‌آید.

کولرهای پنجره‌ای

مدل دوم موجود در بازار کولر گازی، کولرهای گازی پنجره‌ای هستند که برای نصب آن‌ها به لوله مسی و سوراخ کردن دیوار نیازی نخواهد بود. تنها کافی‌ست که کولر خود را به برق متصل کرده و آن را در پنجره قرار دهید. کولرهای مذکور در مقایسه با مدل اسپلیت قیمت مقرون به صرفه‌تری داشته و توان باددهی آن‌ها نیز مطلوب است. اما توجه داشته باشید که این مدل از کولرهای موجود در بازار در کنار مصرف برق بالا وزن زیادی نیز داشته و احتمال این که در حین کارکرد صدای زیادی نیز تولید کنند وجود خواهد داشت.

کولرهای ایستاده

مدل دوم موجود در بازار کولر گازی برای خرید، کولرهای ایستاده هستند که عموماً دارای ابعاد بزرگی بوده و اکثراً در فضاهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مصارف این مدل از کولرهای گازی می‌توان به سالن‌های مدارس و ادارات، پایانه‌های مسافربری، مساجد، پاساژها و… اشاره داشت. چنان‌چه می‌خواهید یک کولر مناسب که مصرف برق کم‌تری نسبت به مدل پنجره‌ای داشته باشد خریداری کرده و یا این که هزینه کولر اسپلیت نیز برای شما بالا است، کولرهای ایستاده نوع قابل حمل می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

بررسی توان انواع مدل‌های موجود در بازار کولر گازی

بازار کولر گازی

کولرهای گازی هم‌چون کولرهای آبی در توان‌های مختلفی قابل خرید هستند که می‌توان از آن‌ها در محیط‌های کوچک الی بزرگ بهره‌گیری کرد. در درجه اول لازم است بدانید که میزان قدرت خنک‌کنندگی کولرهای گازی بر حسب BTU سنجیده شده اما عموماً در بازار کولر گازی توان این دستگاه به عنوان مثال 12 هزار بیان می‌شود. هنگام خرید این تجهیزات می‌بایست کولر را متناسب با فضا و شرایط منزل خود انتخاب نمائيد؛ چرا که کولرهای گازی با ظرفیت کم‌تر از شرایط مورد نیاز قادر به ارائه کارایی مناسب نبوده و اگر هم توان بیش‌ از حد انتظار داشته باشند سبب خشک شدن محیط و سرمایش بیش از اندازه خواهند شد.

توجه به طراحی کولر مورد نظر

فرقی ندارد که اقدام به خرید کدام نوع کولر گازی می‌کنید، کولرها چه از نوع ایستاده، چه پنجره‌ای و چه اسپلیت پس از خرید و نصب به یکی از عناصر دکوراسیون منزل شما تبدیل می‌شوند. با در نظر گرفتن این موضوع لازم است که اقدام به خرید یک کولر گازی با ظاهری مناسب کنید. کولر شما بایستی با سایر بخش‌های منزل هم‌خوانی داشته و سبب جذاب‌تر شدن محیط گردد.

توجه به پرتاب باد

مورد بعدی که می‌تواند به شما در هنگام خرید کولر گازی کمک کند، توجه به پرتاب باد است. منظور از پرتاب باد کولر در حقیقت این است که باد خنک تولید شده توسط کولر تا چه فاصله‌ای می‌رسد. هر اندازه مقدار پرتاب باد کولر مورد نظر شما بیش‌تر باشد، بهتر است. البته ناگفته نماند که متراژ خانه نیز روی این مولفه تأثیرگذار خواهد بود؛ به عنوان مثال اگر متراژ سالن پذیرایی منزل شما بزرگ بوده لازم است که اقدام به خرید یک کولر با پرتاب باد بالاتری کنید.

میزان صدای تولید شده توسط کولر

از دیگر مواردی که توجه به آن حین خرید کولر گازی اهمیت داشته، میزان صدایی است که دستگاه در هنگام کارکرد از خود تولید خواهد کرد. توجه داشته باشید که شما قرار است در فصل تابستان به صورت مداوم و یا یک تایم مشخصی از روز از کولر خود استفاده نمائيد.

به همین خاطر مهم است که صدای کولر باعث آزار دادن شما نشود. قابل ذکر بوده که میزان صدای تولید شده توسط کولر بر حسب دسی بل (db) نمایش داده شده و خریدار باید پیش از خرید به این عدد توجه داشته باشد. هر اندازه میزان صدای تولیدی توسط یک کولر گازی پایین‌تر باشد، db کم‌تر خواهد بود. به عنوان مثال کولرهای گازی که میزان db آن‌ها کم‌تر از 50 بوده جزو کم صدا‌ترین کولرهای موجود در بازار کولر گازی به حساب می‌‌آیند.

توجه به مصرف انرژي کولر مورد نظر

از دیگر مهم‌ترین مواردی که نیاز است حین خرید این تجهیزات سرمایشی در نظر داشته باشید، EER یا همان میزان مصرف انرژي کولر است. زمانی که مصرف انرژي کولر گازی برابر با حرف A بوده به این معناست که کولر مورد نظر می‌تواند بیش‌ترِ انرژي مصرفی را به هوای خنک تبدیل کرده و سبب اتلاف انرژي کم‌تری شود.

سخن پایانی

کولرهای گازی از جمله پرطرفدارترین انواع کولر در بازار کولر به حساب می‌آیند که میزان سرمای تولیدی و کیفیت آن‌ها بسیار مطلوب است. در بازار کولر گازی انواع مختلف کولرهای مذکور با ویژگی‌های منحصربه‌فرد قابل خرید بوده که در این راهنما به معرفی آن‌ها پرداختیم. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون کولرهای گازی و انواع آن‌ها دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با تجهیزات سرمایشی مورد بحث با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

82 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط