سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx

سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx را بشناسید!

243 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx چه ویژگی‌ها و کاربردهایی دارد؟ سیم و کابل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها در صنایع مختلف به صورت هوایی یا زمینی و یا دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی سیم و کابل‌های ACSR بوده که با مغزی فولادی تقویت شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون این محصولات تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

نگاهی بر سیم و کابل ACSR

سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx

به طور معمول برای محافظت از هادی در مقابل برق گرفتگی بایستی از یک لایه به عنوان عایق بهره برد. زمانی که لایه هادی را تحت پوشش قرار می‌دهد، سیم تشکیل می‌شود و بر روی سیم لایه‌هایی هم‌چون اسکرین و آرمور کشیده شده که ساختاری منسجم به نام کابل را می‌سازند. کابل‌های هوایی که با روکش XLPE تولید می‌شوند، در انواع مختلف و برای کاربردهای گسترده به کار گرفته خواهند شد.  کابل هوایی عموماً برای خطوط تلفن و انتقال برق مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به خصوصیات و ویژگی‌هایی نظیر از اجرا و نگهداری آسان، برای نصب در فضاهای باز به طور عمده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در اکثر مواقع هادی استفاده شده در ساختار این مدل از کابل‌ها آلومینیوم بوده که در انواع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx نمونه‌ای از این محصولات است که در ساختار خود از مغز فولاد لینکس بهره می‌برد. اما بیایید پیش از این که به سراغ بررسی محصول مذکور برویم، با سیم و کابل‌های ACSR بیش‌تر آشنا شویم. این نوع از سیم و کابل‌های هوایی، رایج‌ترین نوع برای استفاده در خطوط انتقال برق هوایی به حساب می‌آیند.

کابل‌های هوایی مذکور متشکل از یک هسته فولادی و چندین لایه سیم آلومینیومی به صورت مارپیچی بوده که در اکثر مواقع از استیل گالوانیزه یا فولاد با روکش آلومینیومی هستند. این محصولات در برابر خوردگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و با وزن مناسب و هزینه مقرون به صرفه‌ای که داشته، برای ولتاژهای قوی و تیر برق‌هایی که در فواصل زیاد از هم قرار گرفته‌اند، گزینه‌ای مناسب هستند.

سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx؛ نگاهی بر ساختار هادی لینکس

سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx

هادی لینکس از جمله رنج‌های بسیار پر کاربرد سیم هوایی آلومینیومی تقویت شده با فولاد بوده که در خطوط انتقال برق به وفور کارایی دارد. تأمین نامحدود هادی Lynx از تولیدات مطابق با استاندارد صورت خواهد گرفت.

لینکس (سیاهگوش) نام یکی از هادی‌های آلومینیومی است. جالب است بدانید که برای دسته بندی سیم‌های هوایی آلومینیومی به همراه مغزی فولادی، از نام‌های پرندگان و حیوانات بهره‌گیری می‌شود. هر کدام از هادی‌های مذکور سطح مقاطع مختلف و چینش متفاوتی از مفتول‌های آلومینیوم و فولاد را دارا هستند.

مشخصات سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx

در اینجا مشخصات نمونه‌ای از هادی لینکس که بر اساس استاندارد BS 215 تولید شده را معرفی خواهیم کرد:

  • تعداد و قطر مفتول‌های آلومینیوم: 30 رشته 2.79 میلی متری
  • تعداد و قطر مفتول‌های فولاد: 7 رشته 2.79 میلی متری
  • قطر نهایی: 19.53 میلی متر
  • سطح مقطع آلومینیوم: 183.5 میلیمتر مربع
  • سطح مقطع کل: حدود 226 میلی متر مربع
  • وزن کل: 842 کیلوگرم بر کیلومتر
  • کمینه نیروی پارگی: 79.8 کیلو نیوتن
  • بیشینه مقاومت الکتریکی: 0.1576 اهم بر کیلومتر در دمای 20+ درجه سلسیوس

مهم‌ترین نکات خرید سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx

پیش از این که بخواهید اقدام به خرید سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx کنید، در درجه اول لازم است که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • قیمت تمامی سیم‌های هوایی بدون روکش آلومینیومی بر اساس واحد وزن (کیلوگرم) بیان خواهد شد؛ بنابراین در زمان خرید باید این واحد را در نظر داشته باشید.
  • اکثر شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده محصول مذکور، با در نظر گرفتن شرایط روز تولید، حداقل مقدار سفارش را به اطلاع مشتریان خواهند رساند.
  • به طور معمول تلاش شرکت‌های عرضه کننده سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx بر این است که با افزایش تناژ سفارش، قیمت نهایی تعدیل شود.
  • به طور معمول روال کار بدین شکل بوده که قیمت نهایی برای تحویل درب انبار تولید اعلام می‌شود، البته در صورت درخواست مشتریان امکان ارسال سفارش نیز وجود خواهد داشت.
  • مدت اعتبار قیمت‌های پیشنهادی و زمان‌بندی تحویل برای هر سفارش به اطلاع مشتریان می‌رسد.

سخن پایانی

سیم آلومینیوم با مغز فولاد لینکس Lynx از جمله سیم‌‌های مصرفی در خطوط هوایی توزیع و انتقال برق بوده که در دسته سیم و کابل‌های آلومینیومی هوایی بدون روکش جای می‌گیرد. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با این محصول دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سیم و کابل‌های هوایی آلومینیومی بدون روکش با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

243 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط