برندهای سیم و کابل

بهترین برندهای سیم و کابل؛ ضرورت شناخت بهترین برند تولیدکننده سیم و کابل

68 بازدید آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید بهترین برندهای سیم و کابل در بازار کدام هستند؟ به نظر شما چرا شناخت معروف‌ترین برندهای سازنده سیم و کابل حائز اهمیت است؟ همان‌طور که می‌دانید، سیم و کابل‌ها از جمله مهم‌ترین ابزار برای انتقال انرژی برق بین دو نقطه به حساب می‌آیند؛ از این رو خرید بهترین نسخه از آن‌ها مهم است. در این راستا قصد داریم در ادامه برترین برندهای تولیدکننده سیم و کابل را به شما معرفی کنیم.

نگاهی بر بهترین برندهای سیم و کابل در ایران

برندهای سیم و کابل

سیم و کابل‌ها نقش بسیار پُررنگی را در صنایع مختلف ایفا می‌کنند؛ به طوری که می‌توان گفت اصلی‌ترین بخش در سیستم‌های برق‌رسانی به حساب می‌آیند. با توجه به این که سیم و کابل‌ها تنوع بالایی داشته و به تبع مصارف گسترده‌ای را پوشش می‌دهند، لازم است که بهترین نوعِ هر یک از مدل‌های سیم و کابل‌های موجود در بازار را بشناسیم.

سیم کشی می‌تواند اصلی‌ترین بخش در صنایع ساخت و ساز و ساختمان‌سازی به حساب بیاید؛ چنان‌چه سیم کشی ساختمان به صورت غیر اصولی انجام شود، می‌تواند خسارات بسیار جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. برخی افراد بر این باور هستند که تخصص برق‌کار تنها شرط لازم برای انجام سیم‌کشی اصولی است، در صورتی که این یک باور اشتباست!

یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌تواند بر سیم‌کشی اصولی در هر سازه‌ای موثر باشد، اعتبار برند تولیدکننده سیم و کابل بوده که به طرز قابل توجه‌ای بر تأمین روشنایی و امنیت ساختمان تأثیرگذار است. بهره‌گیری از سیم و کابل‌هایی از برندهای سیم و کابل ناشناس می‌تواند احتمال وقوع اتفاقات ناگواری مثل آتش سوزی، برق‌گرفتگی و خرابی کالاهای الکتریکی را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد. شما به عنوان خریدار برای این که بتوانید بهترین سیم و کابل موجود در بازار را خریداری کنید، لازم است که نگاهی بر ویژگی‌های برندهای فعال در بازار داشته باشید.

مروری بر بهترین برندهای سیم و کابل در ایران

برندهای مختلفی در بازار ایران در حال فعالیت هستند و طبیعتاً انتخاب بهترین برند گاهاً می‌تواند کار دشواری باشد. در حقیقت، آن چه که سبب شده برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع سیم و کابل در بازار فعالیت کنند، اهمیت و کاربرد بالای این محصولات در پروژه‌های ساختمانی است. این تنوعِ بالا در برندها موجب شده که خریداران در زمان خرید سردرگم شوند و در نهایت انتخاب برای آن‌ها به کاری دشوار تبدیل شود. در این راستا قصد داریم در ادامه برخی از بهترین برندهای سیم و کابل در بازار ایران را به شما معرفی کنیم:

سیم و کابل افشار نژاد

شرکت صنعتی الکتریکی خراسان یا افشارنژاد یکی از برندهای سیم و کابل در بازار ایران بوده که فعالیت خود را از سال 1345 در مشهد آغاز کرده است. این برند از جمله نخستین شرکت‌های تولیدکننده سیم و کابل در بازار ایران به حساب آمده و با تکیه بر نیم قرن تجربه در این زمینه و ارائه محصولاتی با درجه کیفی مطلوب توانسته که نشان استاندارد ایران را دریافت نماید. قابل ذکر است که این شرکت محصولاتی نظیر کابل‌های افشان، کواکسیال، ضد حریق، تلفنی، فاقد هالوژن، ضد حریق، فشار ضعیف، ساختمانی، کابل کنترل، سیم و کابل‌های خودرویی، شیلددار مسلح و غیر مسلح را به بازار عرضه می‌کند.

سیم و کابل برند آرین ابهر

برندهای سیم و کابل

از دیگر تولیدکنندگان ایرانی سیم و کابل، سیم و کابل آرین ابهر است که فعالیت خود را از سال 1383 در شهرک صنعتی نورین ابهر شروع کرد. شرکت مذکور با تکیه بر دانش تخصصی و استفاده از ماشین آلات مدرن و پیشرفته توانست در کارنامه فعالیت خود محصولاتی با درجه کیفی عالی به بازار عرضه کند.

قابل ذکر بوده که تمامی محصولات عرضه شده توسط این برند متناسب با استانداردهای روز دنیا تولید شده و به همین دلیل، رقیبی سرسخت برای محصولات خارجی به حساب می‌آید. این شرکت محصولاتی نظیر انواع سیم و کابل‌های نسوز و ضد حریق، کابل‌های مخابراتی، ابزار دقیق، فشار ضعیف و سیم و کابل‌های ساختمانی را به بازار عرضه می‌کند.

سیم و کابل همدان

از دیگر برندهای مطرح ایرانی که در لیست بهترین برندهای سیم و کابل قرار می‌گیرد، می‌توانیم به سیم و کابل همدان اشاره داشته باشیم. این شرکت حدوداً 40 سال است که در حیطه تولید و عرضه سیم و کابل در بازار فعالیت می‌کند. شایان ذکر بوده که در خط تولید شرکت نامبرده از دستگاه‌هایی نظیر دستگاه کشش، بانچر، تاب و اکسترودر بهره‌گیری می‌شود. از جمله پُرفروش‌ترین محصولات عرضه شده توسط این شرکت می‌توانیم به سیم تلفن، سیم افشان، سیم مخصوص خودرو، کابل افشان سنگین، کابل کنترل انعطاف‌پذیر، کواکسیال، کابل مقاوم در برابر آتش و انواع کابل‌های تلفن هوایی و زمینی اشاره داشته باشیم.

سیم و کابل یزد

از دیگر برندهای سیم و کابل می‌توانیم به سیم و کابل یزد اشاره داشته باشیم. این برند، از جمله شرکت‌های قدیlی و باتجربه در زمینه تولید انواع سیم و کابل‌های کاربردی به حساب آمده و جالب است بدانید که قدمت فعالیت آن به سال 1359 برمی‌گردد. می‌توان گفت که سیم و کابل یزد یکی از رقبای اصلی برندهای ایرانی و خارجی به حساب آمده و از آن جایی که در فرآیند تولید محصولات خود از جدیدترین و مدرن‌ترین تجهیزات و ماشین آلات بهره می‌برد، محصولاتی با کیفیت عالی به بازار عرضه می‌کند.

مطابق بررسی‌های انجام شده، ظرفیت تولید شرکت یزد به صورت سالانه حدوداً 25000 تن است؛ به همین خاطر می‌توان گفت که قسمتی از نیازهای صنایع گوناگون کشور از طریق سیم و کابل یزد تأمین خواهد شد. از جمله پُرفروش‌ترین محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل یزد می‌توان به کابل کنترل، کابل ابزار دقیق، کابل تلفن، کابل صنعتی فشار ضعیف، کابل صنعتی مسلح و شیلددار، سنسور، کابل ضد آب، کابل فشار متوسط و غیره اشاره داشت.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با 4 مورد از بهترین برندهای سیم و کابل، به ضرورت شناخت یک برند معتبر به منظور خرید سیم و کابل نیز پرداختیم و دانستیم که اعتبار یک برند رابطه مستقیم با کیفیت محصولات خروجی آن می‌تواند داشته باشد. شما چه برندهای دیگری به غیر از 4 مورد معرفی شده می‌شناسید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون معروف‌ترین برندهای تولیدکننده سیم و کابل برق در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

68 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط