انشعاب برق برای باغ و راهکار برقدار کردن باغ

انشعاب برق برای باغ و راهکار برقدار کردن باغ؛ روشی برای افزایش بهره‌وری و قیمت باغ

255 بازدید آموزش در صنعت برق / علم و تکنولوژی در صنایع برق و مخابرات

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و باغداری مدرن، علاوه‌بر موارد گفته شده، در زمینه‌های گوناگون دیگری نیز نیاز به انرژی الکتریکی داشته و این نیاز هر روز در حال افزایش است. حال با توجه به اهمیت انشعاب برق برای باغ، در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه گرفتن انشعاب برق برای باغ و راهکار برقدار کردن باغ پرداخته و مدارک مورد نیاز برای گرفتن انشعاب و برقدار کردن باغ را بیان کنیم.

انشعاب برق برای باغ و راهکار برقدار کردن باغ

درخواست انشعاب برق برای باغ و زمین کشاورزی

همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد، دسترسی به نیروی الکتریکی در زمینه کشاورزی و باغداری یکی از مباحث مهم به شمار آمده و بسیار مهم است. اگر باغ و یا زمین مورد نظر شما به نیروی برق دسترسی نداشته باشد، عملاً امکان انجام بسیاری از فعالیت‌ها از جمله دسترسی و بکارگیری تجهیزات مدرن و پیشرفته امروزی که اکثراً با جریان برق کار می‌کنند، برای شما فراهم نبوده و نیاز به صرف زمان و انرژی بسیار بیشتری برای انجام همان میزان کار دارید.

با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیر ویژه آن بر کشاورزی، باغداری و تولید محصول، آشنایی با نحوه گرفتن انشعاب برای زمین یا باغ مورد نظر شما از اهمیت بالا برخوردار بوده و حتی می‌تواند بر قیمت باغ و یا زمین شما تاثیر مثبت بسیار زیادی گذاشته و قیمت زمین یا باغ شما را افزایش دهد.

در واقع، به استفاده مجاز از نیروی الکتریکی انشعاب برق گفته می‌شود که از طریق وسایل اندازه‌گیری و خطوط برق محقق می‌شود. در ابتدا بهتر است با انواع انشعاب برق آشنا شده و سپس به نحوه گرفتن انشعاب برق بپردازیم. به طور کلی، انشعاب‌های برق به دو دسته فشار ضعیف که شامل انشعاباتی با قدرت 30 کیلووات یا کمتر هستند و انشعاب فشار قوی که شامل انشعاباتی با قدرت بیشتر از 30 کیلووات هستند، تقسیم‌بندی می‌شوند. در ضمن نوع فشار ضعیف به صورت آمپری و نوع فشار قوی به صورت کیلوواتی اندازه‌گیری شده و به فروش می‌رسند.

در حالت کلی، فرایند گرفتن انشعاب برق برای باغ و راهکار برقدار کردن باغ شامل 6 مرحله اصلی است. در ابتدا متقاضی باید به واحد پذیرش قسمت مربوطه در قسمت خدمات مشترکین مراجعه کرده و درخواست دریافت انشعاب را ثبت کند. سپس به متقاضی فرمی داده می‌شود که فرد مورد نظر باید به تکمیل فرم مربوطه که در واقع فرم تقاضای برق است، پرداخته و آن را به مسئول مربوطه تحویل دهد. پس از تکمیل فرم تقاضا، زمانی برای بازدید از زمین و یا باغ مورد نظر و تهیه کروکی به فرد اعلام می‌شود.

زمانی که بازدید انجام گرفته و کروکی مشخص شد، دریافت انشعاب برق توسط مسئول مربوطه تأیید شده و فرد متقاضی باید برای دریافت فیش‌های مورد نظر از بخش خدمات مشترکین برق اقدام کند. در واقع، فردی که تقاضای گرفتن انشعاب برق برای زمین یا باغ مورد نظرش را دارد باید مبالغی را نیز در همین راستا پرداخت نموده و پس از دریافت فیش و پرداخت مبالغ مورد نایز، باید جهت کنترل نهایی، این فیش‌ها را دوباره به واحد خدمات مشترکین برق تحویل دهد.

اگر این مرحله نیز تأیید گردد، مراحل گرفتن انشعاب برق برای باغ یا زمین مربوطه به درستی طی شده و فرد باید جهت نصب کنتور به واحد نصب مراجعه کند. لازم به ذکر است در گرفتن انشعاب برای زمین کشاورزی و یا باغ، نوع درخواست ثبت شده توسط متقاضی باید با نوع فعالیت زمین یا باغ یکسان بوده و بر اساس همین مورد، با قدرت برق درخواستی متقاضی و میزان آمپر مورد نیاز آن موافقت و یا مخالفت می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن انشعاب برق کشاورزی

مدارک مورد نیاز برای گرفتن انشعاب برق زمین کشاورزی

در ادامه مبحث انشعاب برق برای باغ و راهکار برقدار کردن باغ قصد داریم به بررسی مدارک مورد نیاز برای گرفتن انشعاب برق کشاورزی پرداخته و این فرایند را به شما معرفی کنیم. با توجه به نوع فعالیت و محلی که برای گرفتن انشعاب برق برای آن به واحد خدمات مشترکین برق مراجعه می‌کنید، نوع مدارک مورد نیاز نیز متفاوت است.

برای مثال، برای متقاضیان انشعاب برق خانگی تنها ارائه درخواست کافی بوده و نیازی به کارهای اضافی و زمان‌بر نیست اما این در حالی است که متقاضیان صنعتی باید مدارک بسیاری از جمله جواز تأسیس، گواهی فعالیت صنعتی، موافقت اصولی و … را برای گرفتن انشعاب برق ارائه داده و پس از تایید، اقدام به دریافت انشعاب و کنتور کنند.

برای گرفتن انشعاب برق برای زمین کشاورزی یا باغداری نیز احتیاج به ارائه مدارک چندان ریادی نبوده و تنها ارائه پروانه بهره‌برداری از سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای با درج زمان اعتبار و میزان قدرت برق مورد نیاز، کافی است اما با این حال همان‌طور که در قبل نیز بیان شد، درج صحیح نوع فعالیت و توان مصرفی از اهمیت بالایی در این زمینه برخوردار بوده و درج اطلاعات نادرست می‌تواند منجرب به جریمه و یا تاخیر در روند گرفتن انشعاب برق برای مکان مورد نظر شود.

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند بر قیمت یک باغ و یا زمین کشاورزی تاثیر گذارد، انشعاب برق برای باغ و یا زمین کشاورزی است. انشعاب برق به استفاده مجاز از نیروی الکتریکی گفته می‌شود که از طریق وسایل اندازه‌گیری و خطوط برق محقق می‌شود. فرایند گرفتن انشعاب برق برای باغ و راهکار برقدار کردن باغ شامل 6 مرحله اصلی است که از جمله آن‌ها می‌توان به مراجعه به واحد خدمات مشترکین، بازدید و تهیه کروکی، پرداخت فیش  و … اشاره نمود. پس از طی کردن این مراحل و ارائه مدارک مورد نیاز، می‌توانید نسبت به نصب کنتور در زمین یا باغ و برقدار کردن آن اقدام نماید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نحوه گرفتن انشعاب برق برای باغ و راهکار برقدار کردن باغ پرداخته و مدارک مورد نیاز برای گرفتن انشعاب و برقدار کردن باغ را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

255 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

نظر خود را بیان کنید

  1. سلام وقت بخیر زمینی را خریداری کردم باسند تکبرگ مشاع با کاربری بایر درخت کاری کردم بنایی حدود 100متر ساختم مدت چهار یا پنج سال می‌گذرد میتوانم تقاضای برق کنم امکانش هست بدهند بالا دست وپایین دست برق دارند و لی خیابان ما شبکه ندارد،،،،راهمایی بفرمایید،،،متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط