کولر آبی دست دوم

کولر آبی دست دوم؛ مهم‌ترین نکات خرید

297 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

امروزه با توجه به افزایش چشم‌گیر لوازم برقی، خرید وسایل جدید برای تمامی افراد امکان‌پذیر نیست. این موضوع در رابطه با خرید وسایل سرمایشی و گرمایشی هم‌چون کولر نیز صدق می‌کند؛ به همین خاطر بسیاری از افراد برای رفع این نیاز اقدام به خرید کولر آبی دست دوم می‌کنند. اگر قصد خرید این دستگاه سرمایشی را دارید لازم است بدانید که تمامی کولرهای دست دوم موجود در بازار از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و ممکن است با خرید آن‌ها پول خود را هدر دهید! با توجه به این موضوع در ادامه این راهنما به بررسی نکاتی که می‌بایست هنگام خرید کولر آبی دست دوم رعایت کنید خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کولر آبی دست دوم

کولر آبی دست دوم

کولرهای آبی از جمله پرکاربردترین دستگاه‌های سرمایشی در مناطق گرم و خشک کشور به شمار می‌روند که امروزه مدل نو و جدید آن‌ها با قیمت گران‌تری نسبت به سال‌های گذشته به بازار عرضه می‌شود. برای کاهش در هزینه‌ها و خرید یک کولر آبی مقرون به صرفه می‌توان به سراغ کولرهای دست دوم رفت. خرید کولر دست دوم کمی چالش‌برانگیز است؛ چرا که شما به عنوان خریدار باید دقت بیش‌تری در سلامت کولر داشته و از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید.

در ادامه نکاتی را به شما عزیزان خواهیم گفت که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید یک کولر دست دوم با کیفیت و ارزان قیمت خریداری نمائید:

توجه به برند سازنده کولر آبی

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که مشخص‌کننده کیفیت کولر آبی بوده، اعتبار برند سازنده آن است. برندهای مختلفی در حیطه طراحی و تولید کولر آبی فعالیت می‌کنند که هر یک از آن‌ها در خطوط تولید خود از قطعات و ماشین‌آلاتی با درجات کیفیت گوناگون بهره می‌برند.

برندهای معتبر در فرآیند ساخت این دستگاه قطعات با کیفیت بالا را مورد استفاده قرار خواهند داد؛ به همین خاطر کیفیت کولرهای آبی ارائه شده توسط برندهای برتر در مقایسه با سایر برندهای معمولی بیش‌تر بوده و با گذشت زمان کم‌تر دچار ایراد خواهند شد. علاوه بر این، اگر کولر آبی دچار مشکل شود، امکان دسترسی به قطعات آن در بازار راحت بوده و می‌توان به راحتی قطعه خراب را با قطعه جدید تعویض کرد.

کیفیت قطعات کولر آبی دست دوم

از جمله مواردی که می‌بایست هنگام خرید کولر دست دوم به آن توجه داشته باشید، وضعیت قطعات دستگاه است. به منظور بررسی وضعیت قطعات دستگاه تنها کافی است که کولر را یک بار روشن کرده و وضعیت مهم‌ترین قطعات آن از جمله موتور، پولی، دینام، شناور، یاتاقان، پروانه، محور اصلی و… را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر هر یک از قطعات خراب باشد شما باید به منظور تعمیر یا تعویض قطعه مورد نظر هزینه زیادی را بپردازید.

توجه به کیفیت بدنه کولر

کولر آبی دست دوم

مورد بعدی بررسی شکل ظاهری کولر بوده که پس از بررسی وضعیت قطعات کولر باید در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که برخی از کولرها دارای ظاهری رنگ پریده، رسوب‌گرفته و یا زنگ‌زده هستند اما در ساختار آن‌ها از قطعاتی سالم استفاده شده است؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که قبل از توجه به ظاهر کولر در درجه اول وضعیت قطعات آن را بسنجید.

میزان صدای تولیدی توسط کولر آبی دست دوم

زمانی که کولر آبی را برای تست وضعیت قطعات آن روشن کردید، حتماً به میزان صدای تولید شده توسط آن نیز دقت داشته باشید. اگر کولر در حین کارکرد صدای ناهنجار تولید کرد، دلیل آن را پیدا کنید. ممکن است که صدای ایجاد شده توسط کولر به علت خرابی تسمه یا خشکی یاتاقان باشد که در چنین شرایطی می‌توان با یک سرویس ساده این مشکل را برطرف کرد. اما گاهی اوقات علت تولید صدای ناهنجار توسط کولر مشکلات بزرگ‌تری مثل خرابی بوشن موتور، خرابی یاتاقان، تاب داشتن پروانه موتور و… بوده که در این صورت باید هزینه زیادی را بپردازید.

میزان مصرف انرژي کولر

مصرف انرژي کولر دست دوم نیز از جمله مواردی بوده که توصیه می‌شود هنگام خرید این محصول به آن دقت داشته باشید. برای بررسی مصرف انرژی کولر می‌توانید برچسب انرژی را چک کنید. به طور معمول این برچسب روی بدنه و کنار دهانه خروجی باد کولر نصب شده که رده مصرف انرژي از  A تا G را نمایش می‌دهد.

لازم به ذکر است که اگر روی کولر دست دوم عبارت‌های A – B – C درج شده باشد، دستگاه مورد نظر در دسته کولرهای آبی کم مصرف قرار می‌گیرد. اما چنان‌چه روی کولر عبارت‌های  D- E- F G را مشاهده کردید، بدانید که کولر مورد نظر شما پر مصرف بوده و با خرید آن باید پول زیادی را برای پرداخت قبض برق کنار بگذارید!

مطالعه نظرات کاربران در رابطه با کولر آبی دست دوم

کولر آبی دست دوم

توصیه می‌شود قبل از خرید کولر آبی ابتدا مدل مورد نظر را در گوگل جست‌وجو کرده و نظرات و تجربیات کاربران درباره دستگاه را مطالعه کنید. از این طریق می‌توانید نقاط قوت و ضعف مدل مورد نظر را راحت‌تر تشخیص داده و از بین گزینه‌هایی که برای خرید در نظر گرفته‌اید، بهترین مدل را انتخاب و خریداری نمائید. همان‌طور که می‌دانید در بسیاری از مواقع فروشنده کولر تنها نقاط قوت دستگاه را به شما گفته و کوچک‌ترین اشاره‌ای به نقاط ضعف دستگاه نخواهد کرد؛ به همین خاطر اگر اطلاعات دقیق‌تری در مورد دستگاه مورد نظر داشته باشید می‌توانید خریدی هوشمندانه‌تر را تجربه کنید.

توجه به سال تولید دستگاه

از دیگر فاکتورهای بسیار پر اهمیت در خرید کولر دست دوم، توجه به سال تولید کولر مورد نظر است. توجه داشته باشید که هر اندازه عمر دستگاه بیش‌تر باشد، طبیعتاً بیش‌تر کار کرده و امکان فرسودگی قطعات آن بالاتر است. با در نظر گرفتن این موضوع توجه به سال تولید کولر بسیار حائز اهمیت خواهد بود. البته فرسودگی قطعات تنها مشکل کولرهای قدیمی نیست، بلکه امکان بروز ایرادات دیگری در این تجهیزات نظیر عدم کارکرد دور کند یا تند، نیم سوز شدن سیم پیچی موتور، پوسیدگی بدنه، سوختن پمپ، سوراخ شدن کف و… نیز وجود دارد.

توجه به اعتبار فروشنده کولر

سنجیدن اعتبار فروشنده کولر چه دست دوم و چه جدید حائز اهمیت است. توصیه می‌شود اگر قصد خرید یک کولر دست دوم با کیفیت را دارید به سراغ فروشنده‌هایی بروید که معتبر هستند. متأسفانه تعداد فروشندگان سودجو بسیار زیاد بوده و در بستر آنلاین دستگاه‌هایی بی‌کیفیت با قیمت‌های عجیب و بالا به فروش می‌رسانند.

سخن پایانی

کولر آبی یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات سرمایشی به حساب آمده که می‌توان با استفاده از آن در روزهای گرم تابستانی هوایی خنک و مطبوع را تجربه کرد. امروزه به دلیل نوسانات بازار و گرانی‌های شدید قیمت کولرهای آبی نیز بسیار بالا رفته است؛ به همین خاطر بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که کولر آبی دست دوم خریداری کنند. در این راهنما با نکاتی که می‌بایست موقع خرید این دستگاه رعایت کنید آشنا شدیم. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کولرهای آبی دست دوم با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

297 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط