بازار لاله زار تهران

بازار لاله زار تهران؛ نگاه جامع به بزرگ‌ترین بازار سیم و کابل

1271 بازدید آموزش در صنعت برق / علم و تکنولوژی در صنایع برق و مخابرات

عموما انسان‌ها برای خرید هر وسیله و یا کالایی سعی می‌کنند به بازاری که حجم زیادی از آن کالا را در خود موجود دارد، رفته و پس از مقایسه و بررسی قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف کالاها، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بازار لاله زار تهران پرداخته و موارد کاری مربوط به این بازار را بیان کنیم.

هر آنچه که درباره بازار لاله زار تهران باید بدانید!

بازار لاله زار تهران-بورس لوازم الکتریکی و روشنایی

به بازارهایی که مختص یک کالا یا صنف خاص بوده و کلا یک کالا و یا دسته خاص را به فروش می‌رسانند، بورس آن کالا گفته می‌شود. برای لوازم الکتریکی و برقی هم به‌همین گونه است. بازار لاله زار تهران بورس لوازم برقی و الکتریکی تهران و حتی کشور بوده و تمامی وسایل مربوط به برق به‌صورت تکی و عمده در این بازار بزرگ موجود است.

همان‌طور که گفته شد، بازار لاله زار تهران بورس انواع لوازم الکتریکی و برقی بوده و به‌نوعی می‌توان گفت بزرگ‌ترین بازار لوازم الکتریکی در کشور است. همان‌طور که از اسم این بازار مشخص است، این بازار در محله و خیابان لاله زار تهران واقع شده است. خیابان لاله زار یکی از محله‌ها و خیابان‌های قدیمی تهران است که قدمت و تاریخ استفاده از آن به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد و حتی برخی از افراد، در گذشته‌ای نه‌چندان دور، از این خیابان با نام خیابان شانزه‌لیزه تهران نام می‌بردند. این خیابان از سمت جنوب به میدان امام خمینی یا توپخانه رسیده و از سمت شمال به خیابان انقلاب اسلامی ختم می‌شود.

امروزه این خیابان و بازار درون آن، تبدیل به بورس و منبعی برای عرضه و خرید انواع وسایل الکتریکی، الکترونیکی و برقی شده و بسیاری از کالاهایی که پروژه‌های صنعتی و برقی استفاده می‌شود، از این بازار تامین شده‌اند. بازار لاله زار منبع تامین انواع و اقسام مختلف وسایل و ابزار الکتریکی و روشنایی بوده و در واقع به دو قسمت لاله زار قدیم و لاله زار جدید یا لاله زار جنوبی و لاله زار شمالی تقسیم می‌شود. لاله زار جنوبی یا قدیم از قدمت بیشتری برخوردار بوده و به حدفاصل میدان امام خمینی یا توپخانه تا خیابان جمهوری تهران، ختم می‌شود.

بازار لاله زار تهران

این قسمت (لاله زار قدیم یا جنوبی) منبع و بورس لوازم الکتریکی و برقی بوده و بیشتر وسایل برقی کشور از این نقطه خریداری می‌شوند. لاله زار جدید یا شمالی از قدمت کم‌تری برخوردار بوده و در ادامه لاله زار قدیمی ساخته شده است. لاله زار شمالی به حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان انقلاب ختم شده و این قسمت بورس انواع لوازم روشنایی و تزئینی مانند لوستر است.

امروزه از خیابان و بازار لاله زار با عنوان بورس لوازم الکتریکی و روشنایی یاد می‌شود. انواع وسایل الکتریکی، برقی، روشنایی و لوستر در انواع و تنوع‌های متفاوت و کیفیت‌های مختلف در این بازار موجود است. این بازار تمامی طیف‌های قیمتی و کیفیتی را پوشش داده و هرگونه جنس ارزان و یا لوکس و گران در آن یافت می‌شود. بازار لاله زار یکی از بازارهای بزرگ شهر تهران است که عموما در بیشتر روزهای هفته باز بوده و تنها در روزهای تعطیل رسمی، غیرفعال است.

ساعت کاری این بازار، همانند سایر بازارهای بزرگ کشور، از ساعت 8:30 دقیقه صبح آغاز شده و تا ساعات 20 یا 21 شب ادامه دارد. در این بازار بیش از 2500 فروشگاه و مغازه فعال فروش و توزیع لوازم الکتریکی مانند سیم و کابل، محافظ‌های برقی و … و لوازم روشنایی مانند لوستر، انواع لامپ و … وجود داشته و حدود 4 پارکینگ برای این بازار تعبیه شده است اما با این حال، از آنجا که بازار در بیشتر اوقات و زمان‌ها شلوغ است، می‌توانید از مترو و ایستگاه‌های امام خمینی، ایستگاه سعدی و یا ایستگاه  مترو دروازه دولت استفاده نمایید.

نتیجه‌گیری

یکی از بازارهای بزرگ کشور که بورس انواع لوازم الکتریکی و روشنایی است، بازار لاله زار تهران است. این بازار بزرگ در حدفاصل بین میدان امام خمینی تا خیابان انقلاب اسلامی واقع شده و ساعت کاری معمول آن همه روزه، به‌جز روزهای تعطیل رسمی، از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 20 الی 21 شب است. این بازار انواع و اقسام لوازم الکتریکی، روشنایی و لوستر را در خود جای داده و امکان خرید در تمامی طیف‌های قیمتی و کیفیتی وجود دارد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بازار لاله زار تهران پرداخته و موارد کاری مربوط به این بازار را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

1271 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط