کولر آبی مشهد دوام

کولر آبی مشهد دوام؛ چیستی؛ نکات مهم خرید

314 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

برند محبوب مشهد دوام را می‌شناسید؟ تابه‌حال از محصولات این شرکت استفاده کرده‌اید؟ گروه صنعتی مشهد دوام یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده انواع کولر آبی، بخاری، شومینه، آبگرمکن و هیتر گازسوز بوده که در خطوط تولید خود برای هر یک از محصولات مذکور از برترین و باکیفیت‌ترین متریال بهره‌گیری می‌کند. در ادامه این راهنما با کولر آبی مشهد دوام و خصوصیات آن بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد کولر آبی مشهد دوام بدانید!

 کولر آبی مشهد دوام

معرفی کولر آبی مشهد دوام

کولرهای آبی مشهد دوام از جمله بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای سرمایش منزل به حساب می‌آیند. افزون بر این، از محصولات مذکور می‌توان برای خنک‌سازی محیط‌های دیگری نظیر محل کار و فضاهای بزرگ‌تری مثل کارخانجات صنعتی، سالن‌های ورزشی و… نیز استفاده کرد. این محصولات نه تنها سیستم بسیار ساده‌ و قدرتمندی داشته، بلکه بسیار کارآمد و قابل اطمینان نیز هستند.

همان‌طور که می‌دانید یک کولر آبی باید بتواند محیط مورد نظر را به طریقی موثر خنک کند؛ این اتفاق تنها زمانی رخ می‌دهد که کارایی کولر مورد نظر با توجه به ابعاد و شرایطی که قرار است کولر در آن مورد استفاده قرار گیرد تطبیق داده شده و پیش از خرید ارزیابی شود. قابل ذکر است که تمامی کولرهای آبی مشهد دوام دارای استاندارد ملی ایران، گواهی‌نامه بین‌المللی اروپا و بالاترین رتبه بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور هستند و موارد مذکور جزو امتیازات این محصول به شمار می‌روند.

قابل ذکر بوده که میزان هوادهی انواع کولر آبی مشهد دوام مابین 2900 الی 8000 بوده که مدل‌های مختلف آن در ابعاد متنوع طراحی، تولید و ساخته شده و هوایی مطبوع و خنک برای واحدهای مسکونی، تجاری و اداری تأمین خواهند کرد.

انواع کولرهای آبی مشهد دوام

کولر آبی مشهد دوام

کولر صادراتی

کمپانی مشهد دوام کولرهای صادراتی را در انواع مختلف 8000، 6000، 6500 دریچه بالا، 4000، 4200 دریچه بالا، 3200 و 2900 طراحی و عرضه می‌کند.

کولر سلولزی

منظور از کولرهای سلولزی (Cellulose Cooler) در واقع همان کولرهای زیر سقفی بوده که یک نوع کولر آبی جدید به حساب می‌آیند. در ساختار کولرهای مذکور به جای استفاده از پوشال قدیمی، از پوشال سلولزی بهره‌گیری شده و به عنوان واسط تبخیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابل ذکر است که کولرهای آبی سلولزی در انواع پیشرفته‌تری نیز در بازار موجود هستند که در مقایسه با کولرهای آبی پوشالی تغییرات گسترده‌تری کرده‌اند. شرکت مشهد دوام انواع کولر سلولزی با ظرفیت‌های 8000، 6000 و 4000 را ارائه می‌کند.

کولر آبی 8000

کولرهای آبی 8000 عموماً بازده خنکی 82 درصد داشته و قدرت هوادهی آن‌ها 8000 متر مکعب بر ساعت است؛ به همین خاطر برای خنک‌کنندگی محیط‌های گرم و خشک گزینه‌ای مطلوب و ایده‌آل محسوب می‌شوند. کولر مذکور با قدرت هوادهی 8000 مترمکعب بر ساعت برای خنک کردن محیط‌های گرم و خشک تجاری، مسکونی و اداری تا حداکثر 150 متر مربع گزینه‌ای مناسب خواهد بود. علاوه بر کولرهای 8000، شرکت مشهد دوام انواع دیگری از کولرهای آبی اعم از موارد زیر را نیز ارائه می‌دهد:

  • کولر آبی 6000
  • کولر آبی 4000
  • کولر آبی 3200
  • کولر آبی 2900

مهم‌ترین نکات خرید کولر آبی مشهد دوام

کولر آبی مشهد دوام

اکنون که نگاهی بر انواع کولرهای آبی مشهد دوام داشتیم و با این محصول کمی بیش‌تر آشنا شدیم، به نظر شما در زمان خرید این دستگاه سرمایشی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ به طور کلی برای خرید هر نوع کولر آبی یک‌سری موارد پایه‌ای وجود دارد که با دانستن و رعایت آن‌ها می‌توانید ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهترین و مناسب‌ترین کولر را متناسب با نیاز خود خریداری نمائيد:

توان مصرفی کولر در کولر آبی مشهد

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از سوی خریداران مطرح می‌شود این است که کولر آبی چند هزار بخریم؟ منظور از توان مصرفی، توان مکش کولر در یک بازه زمانی مشخص است. هر اندازه رقم این ویژگی بالاتر باشد، قدرت مکش هوا و تولید سرما توسط کولر بیش‌تر خواهد بود. به عنوان مثال کولرهای آبی که 12 هزار هستند در مقایسه با کولرهای آبی 7 هزار توان تولید سرمای بیش‌تری خواهند داشت.

افزون بر این، توصیه می‌شود که تنها به توان مصرفی کولر بسنده نکرده و آن را با محل سکونت و کار خود تطبیق دهید. همچنین، نقطه جغرافیایی، محل سکونت، ضخامت دیوارها، عایق‌بندی‌ها، نحوه کانال‌کشی، تعداد دریچه‌ها و… نیز مد نظر هستند.

داشتن پدهای سلولزی در کولر آبی مشهد

ویژگی بعدی که لازم است هنگام خرید کولر آبی مشهد دوام در نظر داشته باشید، برخورداری کولر از پدهای سلولزی است. برخورداری از پدهای سلولزی بر سلامت و کیفیت باد سرد ایجاد شده تأثیر به سزایی دارد. در حقیقت، پوشالی یا سلولزی بودن کولر از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید موقع خرید این دستگاه به آن توجه داشت.

اکثر کولرهای آبی که در بازار موجود هستند از نوع پوشالی بوده و در کنار آن‌ها انواع کولرهای سلولزی نیز روی کار آمده‌اند. اگر قصد خرید کولر آبی دارید باید بدانید که پوشال موجود در کولرهای پوشالی می‌تواند سبب ایجاد باکتری، هدایت ذرات ریز آلوده، میکروب، گرد و خاک و… به داخل محیط کار شود که سلامت انسان را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد. در مقابل، کولرهای آبی که مجهز به پدهای سلولزی هستند به تعویض فیلتر نیازی نداشته و از ورود میکروب و آلودگی به درون محیط جلوگیری خواهند کرد.

داشتن کلید محافظ در کولر آبی مشهد

یکی از حیاتی‌ترین مسائلی که لازم است موقع خرید این تجهیزات سرمایشی در نظر داشته باشید، داشتن کلید محافظ است. کلید محافظ جان دارای 2 قطب قطع و وصل همزمان بوده که هادی جریان فاز و نول برق است. داشتن کلید محافظ جان از بروز برق‌گرفتگی در زمان نصب دستگاه جلوگیری خواهد کرد. ناگفته نماند که فیوز محافظ جریان برق در صورت نشتی معادل 30 میلی‌آمپر، یکی از خروجی‌های کولر و زمین را به سرعت قطع کرده و از بروز برق‌گرفتگی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

داشتن تایمر در کولر آبی مشهد

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که می‌توان از آن بهره برد و برخورداری از آن یک امتیاز برای کولر به حساب می‌آید، قابلیت تایمر یا زمان‌سنجی است. داشتن تایمر این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که خاموش یا روشن بودن کولر را در یک بازه زمانی خاص مشخص کنند که این موضوع بر کاهش هزینه‌ها تأثیرگذار است. با وجود مواردی که گفته شد، موارد دیگری نظیر داشتن نمایشگر دیجیتال، سیستم Soft Start، قابلیت  Economy، سیستم خاموش‌کننده اتوماتیک و… نیز مد نظر هستند که داشتن این ویژگی‌ها می‌تواند بر قیمت نهایی محصول موثر باشد.

سخن پایانی

کولر آبی مشهد دوام یکی از سیستم‌های سرمایشی باکیفیت عالی در بازار بوده که در انواع مختلف طراحی و عرضه می‌شود. آیا تجربه استفاده از این محصولات را دارید؟ به نظر شما بهترین کولرهای آبی چه خصوصیاتی دارند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کولرهای آبی مشهد دوام با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

314 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط