لامپ بلوتوثی

لامپ بلوتوثی؛ چیستی، ویژگی و کاربرد

47 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید لامپ بلوتوثی چیست؟ تا به حال از این مدل لامپ در منزل خود استفاده کرده‌اید؟ لامپ‌های بلوتوثی در واقع همان لامپ‌های هوشمند هستند که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارند. لامپ‌های هوشمند در مقایسه با لامپ‌های معمولی مزیت‌های بی‌شماری دارند و می‌توان از آن‌ها در بخش‌های مختلف منزل بهره برد. در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی لامپ‌های هوشمند بپردازیم؛ لذا از شما دعوت می‌شود تا انتها همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره لامپ بلوتوثی بدانید!

لامپ بلوتوثی

نگاهی بر لامپ هوشمند

اگر قصد دارید از فناوری هوشمندسازی ساختمان بهره ببرید اما نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید، پیشنهاد ما به شما این است که با خرید یک لامپ هوشمند کار را شروع کنید. با جایگزین کردن لامپ بلوتوثی یا هوشمند با لامپ‌های معمولی و نصب یک نرم‌افزار روی گوشی هوشمند خود می‌توانید از بین طیف رنگی گسترده یکی را انتخاب کرده، شدت نور را تغییر داده، از قابلیت زمان‌بندی خاموش و روشن کردن لامپ بهره برده یا از افکت‌های نوری مختلف استفاده نمایید.

به طور معمول واژه هوشمند در دنیای تکنولوژی برای تجهیزاتی به کار برده می‌شود که قابلیت نظارت و عملکرد اتوماتیک، آنالیز اطلاعات و گزارش‌دهی داشته باشند. تجهیزات هوشمند به واسطه پروتکل‌های مختلفی با هم دیگر و سیستم کنترل در ارتباط هستند؛ به عنوان مثال لامپ هوشمند از پروتکل‌هایی نظیر وای فای، زیگبی، بلوتوث و زی وِیو بهره می‌برد.

این مدل از لامپ‌ها از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با سایر لامپ‌های موجود در بازار ندارند، اما بر خلاف لامپ‌های ساده قابلیت اتصال به شبکه اینترنت و کنترل از راه دور را دارند. لامپ بلوتوثی در مقایسه با لامپ‌های فلورسنت و ال ای دی معمولی قیمت بالاتری دارد، اما در مقابل انرژی مقرون به صرفه‌تری را نسبت به لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت مصرف می‌کنند.

امکان کنترل این مدل از لامپ‌ها با استفاده از تاچ پنل هوشمند و معمولی، گوشی، تبلت یا حتی دستیار صوتی فراهم است. قابل ذکر بوده که کنترل این لامپ‌ها تنها محدود به خاموش و روشن کردن آن‌ها نیست، بلکه می‌توان از قابلیت‌های دیگری هم‌چون تغییر رنگ، تنظیم شدت نور یا حتی پخش موزیک بهره برد.

لامپ بلوتوثی چیست؟

لامپ بلوتوثی

اگر پیگیر اخبار تکنولوژی باشید، حتماً به خوبی می‌دانید که دنیای امروز در حال حرکت به سمت و سوی بسیار عجیبی است! امروزه شاهد تولید و عرضه محصولات بسیار کاربردی و جالبی نظیر لامپ موزیکال بلوتوثی در بازار هستیم که مجهز به اسپیکر است؛ به عنوان مثال یکی از لامپ‌های معروف ال ای دی موزیکال که مجهز به اسپیکر بلوتوثی بوده را در نظر داشته باشید.

پایه‌ای که در این چراغ‌ها استفاده شده معمولاً از نوع E27 است. این پایة مشهور همان پایه‌ای بوده که در لامپ‌های 100 به کار می‌رود. در واقع، آن بخش فلزی که دارای شیارهای مارپیچی بوده همان پایه لامپ است و می‌توان چنین لامپ‌هایی را در سرپیچ مخصوص آن‌ها نصب کرد. لامپ‌ ال ای دی هوشمند نیز از همین پایه بهره برده و امکان نصب آن در سرپیچ‌های فعلی موجود در منازل فراهم است.

با توجه به این ویژگی لامپ بلوتوثی، دیگر نیازی به سیم‌کشی مجدد و خرید تجهیزات الکتریکی نبوده و احتیاجی نیست که برای رفع نواقص نصب به الکتریکی مراجعه کنید.  این مدل از لامپ‌ها از ساختار ال ای دی بهره‌مند هستند. اگر یادتان باشد لامپ‌های 100 به این دلیل نام‌گذاری شده بودند که به اندازة 100 وات توان مصرف می‌کردند. در دنیای امروز 100 وات مقدار زیادی بوده و البته ناگفته نماند که چنین لامپ‌هایی دیگر منسوخ شده‌اند؛ زیرا تلفات زیادی داشتند و از طرفی از لحاظ الکتریکی و گرمای تولیدی نیز به هیچ وجه به صرفه نبودند.

فناوری ال ای دی در لامپ‌های بلوتوثی

در لامپ بلوتوثی از فناوری ال ای دی بهره‌گیری شده که قادر است نور زیادی را با مصرف توان الکتریکی پایین تولید نماید. شایان ذکر است لامپی که مثال می‌زنیم 12 وات بوده و علاوه بر نور سفید، می‌تواند با چندین رنگ دیگر نیز روشن شود. بهره‌گیری از ال ای دی‌های چند رنگ در این لامپ امکان روشن شدن با طیف رنگی متنوعی را به شما داده و می‌توانید بر حسب سلیقه خود اتاق را به رنگ خاصی در بیاورید. برای انجام این کار تنها کافی بوده که از ریموت کنترلی که در کنار لامپ ارائه می‌شود ضمن تغییر رنگ برای کنترل شدت نور بهره ببرید.

اسپیکر در لامپ‌های موزیکال بلوتوثی

این مدل لامپ علاوه بر این که قابلیت تولید نورهای رنگی داشته، قادر است که به عنوان یک اسپیکر نیز کار کند. در واقع شما با خرید و نصب چنین لامپ‌هایی یک منبع روشنایی مصنوعی قابل کنترل در منزل دارید که ضمن پخش نور سفید، می‌تواند نورهای رنگی نیز تحویل دهد. افزون بر این، امکان کنترل صفر تا صدِ عملکرد لامپ  نیز با استفاده از ریموت کنترل در اختیار شما است. در کنار این خصوصیاتِ منحصربه‌فرد، شما می‌توانید از اسپیکر داخلی که در این لامپ به منظور پخش موزیک تعبیه شده نیز بهره ببرید!

شما می‌توانید به سادگی و با استفاده از فناوری بلوتوث داخلی لامپ، از طریق گوشی خود به لامپ ال ای دی متصل شده و فایل‌های صوتی مختلف را در اتاق مورد نظر پخش نمایید. با توجه به ویژگی جالبی که لامپ بلوتوثی داشته، برای استفاده در جشن‌های دو نفره یا مهمانی‌های خانگی گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. اگر تمایل دارید که تنها با استفاده از یک لامپ حال و هوای جمع دوستانه یا خانوادگی خود را عوض کرده و اوقات خوشی را سپری کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ لامپ بلوتوثی موزیکال بروید.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن نیم‌نگاهی که بر لامپ هوشمند داشتیم، به بررسی یکی از نمونه‌های جالب و هیجان‌انگیزِ این لامپ؛ یعنی لامپ بلوتوثی موزیکال، پرداختیم و دانستیم که شما می‌توانید با تهیه و نصب چنین لامپی علاوه بر تأمین روشنایی اتاق مورد نظرتان، فایل‌های صوتی مورد علاقة خود را نیز از طریق اتصال گوشی به لامپ ال ای دی با استفاده از پروتکل بلوتوث پخش کرده و لحظات شگفت‌انگیزی را سپری کنید. آیا تجربه استفاده از لامپ‌های اسپیکردار را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون لامپ‌های بلوتوثی در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل بنویسید.

47 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط