اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون؛ آشنایی با روش‌ها و مراحل اتصال

74 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید بهترین روش اتصال گوشی به تلویزیون چیست؟ به نظر شما ساده‌ترین راه برای متصل کردن گوشی به تلویزیون کدام است؟ برای این که بتوانیم اطلاعات موجود در گوشی خود اعم از موزیک، فیلم و عکس را در ابعاد بزرگ‌تر تلویزیون گوش کنیم و ببینیم، لازم است با روش‌های اتصال موبایل به تلویزیون آشنا شویم؛ لذا در این راهنما قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل و بدون کابل

اتصال گوشی به تلویزیون

به منظور اتصال گوشی به تلویزیون می‌توان از روش‌های با کابل یا بدون کابل بهره برد. اگر تمایل دارید که از یک کابل برای اتصال گوشی خود به تلویزیون استفاده کنید، به کابل‌هایی نظیر HDMI، کابلMHL، کابل AV و… نیاز خواهید داشت. در این روش اتصال، کیفیت صدا و تصویر بسیار خوب و مناسب بوده و نیازی به اینترنت نخواهید داشت. همچنین، در زمان برقراری اتصال و انتقال اطلاعات به تلوزیون شاهد هیچ‌گونه تأخیری نیز نخواهید بود. البته باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که کابل می‌تواند یکسری محدودیت‌ها نظیر دست و پا گیر بودن و محدودیت حرکتی برای کاربر ایجاد نماید.

در مقابل، روش اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بدون کابل را نیز داریم که در این شیوه از تکنولوژی‌هایی مثل  Wi-Fi، Bluetooth، Chromecast  و Apple TV استفاده خواهد شد. همان‌طور که از نامِ این روش اتصال مشخص بوده، برای برقراری ارتباط بین گوشی و تلویزیون به کابل نیازی نبوده و می‌توانید گوشی را به صورت بی‌سیم به تلویزیون خود متصل نمایید.

فراموش نکنید که در این روش به دستگاه‌هایی هم‌چون  Chromecast و Apple TV  نیاز داشته و امکان این که کیفیت صدا و تصویر کمی پایین باشد نیز وجود دارد. افزون بر این، امکان دارد که در این روش انتقال اطلاعات با کمی تأخیر صورت گرفته و همچنین به اینترنت نیز نیاز خواهید داشت.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر و یو‌اس‌بی

اتصال گوشی به تلویزیون

برای این که بتوانید گوشی خود را به تلویزیون از طریق این روش متصل کنید، در ابتدا باید بررسی کنید که پورت گوشی شما چه نوعی است. از جمله پرکاربردترین پورت‌های گوشی‌های هوشمند می‌توان به Micro USB، Type-C و Lightning اشاره داشت. یک سمت کابل مورد نظر شما بایستی پورت یو اس بی باشد؛ چنان‌چه تلویزیون شما پورت Type-C دارد، می‌توانید به جای کابل یو اس بی از کابل Type-C نیز استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که در این روش اتصال گوشی به تلویزیون نمی‌توان دقیقاً تصویر گوشی را در تلویزیون مشاهده کرد؛ چرا که عملکرد آن مشابه با اتصال یک فلش مموری به تلویزیون است. شما در این روش در صفحه تلویزیون خود چند پوشه مختلف را مشاهده خواهید کرد که هر یک از آن‌ها مربوط به یک فایل مشخص هستند. مثلاً، فایل‌های صوتی در یک پوشه، تصاویر در یک پوشه و فیلم‌ها و ویدیوها در یک پوشه دیگر قابل مشاهده خواهند بود.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI

از دیگر روش‌های پرطرفداری که می‌توانید با استفاده از آن گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید، استفاده از کابل HDMI است. در این شیوه شما می‌توانید به دو صورت گوشی را به تلویزیون متصل نمایید: در روش اول می‌توان از یک کابل تبدیل HDMI به تایپ سی، لایتنینگ و یا میکرو یو اس بی بهره برد و در روش دوم به تبدیل و یک کابل دو سر HDMI نیاز پیدا خواهید کرد. در ادامه هر دو روش را توضیح خواهیم داد:

اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل تبدیل TYPE-C به HDMI

اکثر گوشی‌هایی که با سیستم عامل اندروید روانه بازار می‌شوند، مجهز به درگاه تایپ سی هستند. اگر گوشی شما نیز مجهز به درگاه تایپ سی بوده، می‌توانید از یک کابل تبدیل Type-C به HDMI استفاده کرده و تلفن همراه خود را به تلویزیون متصل کنید. در واقع، شما با استفاده از یک تبدیل تایپ سی به مادگی  HDMI و یک کابل دو سر HDMI می‌توانید گوشی‌هایی که مجهز به پورت تایپ سی بوده را به تلویزیون متصل نمایید.

جالب است بدانید که امکان اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با استفاده از همین روش نیز فراهم است. برای انجام این کار تنها کافی است که از یک کابل  تبدیل Lightning به HDMI استفاده نمایید.

اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل تبدیل Micro USB به HDMI

گوشی‌های اندرویدی که دارای پورت Micro USB باشند را می‌توانیم با کمک کابل تبدیل Micro USB به HDMI به تلویزیون متصل نمایید. علاوه بر این، شما می‌توانید به کمک تبدیل Micro USB به مادگی HDMI و یک کابل دوسر HDMI تلفن‌های هوشمندی که مجهز به پورت Micro USB بوده را به تلویزیون خود متصل نمایید.

اتصال تلفن هوشمند به تلویزیون با کابل Mhl

کابل Mhl نوعی آداپتور بوده که از یک سمت به تلفن هوشمند و از سمت دیگر به تلویزیون متصل شده و با استفاده از یک کابل یو اس بی برق مورد نیاز خود را تأمین خواهد کرد. آن طرفی که به تلفن همراه متصل می‌شود، می‌تواند یک نوع کابل میکرو یو اس بی و یا یک کابل تایپ سی باشد؛ ناگفته نماند که گاهاً برخی از مدل‌ها هر دو درگاه را پشتیبانی می‌کنند.

طرفِ دیگر آداپتور مذکور می‌تواند یک مادگی HDMI به منظور اتصال کابل HDMI باشد. افزون بر این، ممکن است که یک کابل HDMI به آداپتور متصل بوده و امکان اتصال مستقیم آن به پورت HDMI تلویزیون فراهم باشد که در این صورت کار برای شما راحت‌تر خواهد بود.

پیش از این که یک کابل MHL تهیه کنید، توصیه می‌شود که از وجود قطعه سخت‌افزاری مربوط به تکنولوژی  MHL در تلفن همراه خود اطمینان حاصل فرمایید. اگر گوشی شما از این تکنولوژی پشتیبانی نکند، می‌توانید یک برنامه یا نرم‌افزار که دارای این قابلیت باشد را روی تلفن همراه خود نصب نمایید. فراموش نشود که گوشی‌های آیفون امکان استفاده از این قابلیت را ندارند.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون بدون کابل، تمرکز بیش‌تری روی نحوه اتصال با استفاده از کابل داشتیم و دانستیم که می‌توان گوشی را با کمک کابل‌هایی نظیر کابل شارژ، HDMI، MHL و غیره به تلویزیون متصل نمود. شما چه روش دیگری بلد هستید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در مورد نحوه اتصال تلفن همراه به تلویزیون در قسمت ارسال دیدگاه برایمان بنویسید.

74 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط