شرکت لامپ نور

شرکت لامپ نور؛ شرکتی با سابقه و موفق در زمینه تولید انواع لامپ و چراغ روشنایی

206 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق

با توجه به نیاز چشمگیر به استفاده از لامپ و چراغ، خرید لامپ با کیفیت و مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مهم است. شرکت تولیدکننده لامپ و چراغ تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت و نوع لامپ گذاشته و بسیار مهم است. یکی از شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع لامپ در کشور، شرکت لامپ نور است. شرکت تولید لامپ نور یکی از شرکت‌های با سابقه در این صنعت است که محصولات با کیفیتی تولید و به بازار عرضه می‌کند. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی شرکت لامپ نور پرداخته و محصولات این شرکت را بیان کنیم.

شرکت لامپ نور

شرکت لامپ نور

در گذشته نه چندان دور، تأمین روشنایی منازل و ساختمان‌ها بر عهده چراغ‌های روغنی و شمع‌ها بود اما این روش‌ها خطرات و مشکلات زیادی را به همراه داشتند که همین مشکلات سبب شدند تا انسان را به فکر ساخت وسیله‌ای جایگزین برای این نوع چراغ‌های روغنی، زغالی، پارافینی و … بیاندازد. در سال 1854 میلادی بود که اولین لامپ توسط توماس ادیسون اختراع شد و انقلابی در عرصه روشنایی به وجود آمد. با گذشت زمان لامپ‌ها سیر تکاملی در پیش گرفتند و در مدل‌های مختلف و با کاربردهای متنوع در بازار عرضه شدند.

امروزه لامپ‌ها به جزئی جدا نشدنی از زندگی ما بدل شده‌اند و به هر جا که بنگریم آن‌ها را در مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون خواهیم یافت. با وجود مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی که از این تجهیزات روشنایی‌بخش موجود است، تهیه مدل مناسب که هم متناسب با نیاز مصرف‌کننده بوده و هم جلوه زیبایی به ساختمان و مکان مورد نظر ببخشد، کمی دشوار است. در خرید لامپ باید پارامترهای گوناگون و مختلفی نظیر هماهنگی طرح لامپ با مکان مورد نظر، میزان مصرف انرژی لامپ، نوع رنگ نور آن، قیمت کالا و … مورد بررسی قرار گرفته و سپس اقدام به خرید و استفاده شود.

در بحث تهیه و خرید لامپ‌ها بهترین گزینه مراجعه به شرکت‌ها و نمایندگی‌های معتبر تولید و عرضه لامپ است. در واقع با مراجعه به این شرکت‌ها و نمایندگی‌هایشان مصرف‌کننده می‌تواند مشاوره رایگان دریافت کرده و مناسب‌ترین مدل را انتخاب نماید. از طرف دیگر، تنوع بالای مدل‌ها و وجود تجهیزات روشنایی با قیمت‌های مختلف موجب راحتی مصرف‌کنندگان در تهیه این تجهیزات شده و باعث تجربه خریدی صحیح و به صرفه برای مشتری و جلب اعتماد او می‌شود.

شرکت لامپ نور یکی از باسابقه‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌ها در بین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات روشنایی در کشور است که فعالیت خود را در سال 1363 شمسی و با هدف تولید انواع لامپ‌های رشته‌ای و سایر تجهیزات روشنایی آغاز نموده است. این شرکت نزدیک به نیم قرن سابقه درخشان دارد و با برخورداری از این تجربیات، در کنار آموزش و بکارگیری از تکنولوژی‌های روز دنیا، توانسته است محصولات بسیار با کیفیت و مناسبی را تولید و در بازار عرضه کند.

یکی از پروژه‌ها و همکاری‌های بزرگ و چشمگیر این شرکت، ایجاد قرارداد و رابطه همکاری با شرکت اسرام آلمان است. شرکت نور با همکاری این شرکت موفق به تولید و عرضه انواع لامپ‌های بخار جیوه و سدیم نایئل آمده و آن‌ها را با نام اسرام ایران در بازار داخلی عرضه کند. از این رو، می‌توان نام و برند تجاری اسرام ایران را نیز متعلق به برند لامپ نور دانسته و این برند را زیرمجموعه برند تجاری لامپ نور به شمار آورد.

از جمله مهم‌ترین گواهینامه‌های این شرکت می‌توان به مجوز کاربرد علامت استاندارد مدل‌های گوناگون لامپ و گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌ها اشاره کرد. کارخانه این مجموعه در شهر ساوه واقع شده و دفتر مرکزی آن در شهر تهران قرار دارد. طیف تولید و عرضه محصولات توسط این شرکت گسترده بوده و محصولات مختلفی را به بازار داخلی و حتی خارجی عرضه می‌کند که در ادامه به بررسی مهم‌ترین محصولات این شرکت خواهیم پرداخت.

محصولات لامپ نور

محصولات شرکت لامپ نور

شرکت لامپ نور انواع مختلف لامپ‌ها و تجهیزات روشنایی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. از اصلی‌ترین محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به لامپ‌های متال هالید، لامپ‌های بخار سدیم، لامپ‌های بخار جیوه، لامپ‌های بخار جیوه مستقیم، لامپ‌های مادون قرمز، لامپ‌های ماورا بنفش، لامپ‌های LED، پنل‌های LED، لامپ‌های رشته‌ای، لامپ‌های کم مصرف و … اشاره کرد.

البته لامپ‌های تولیدی این برند را بر اساس مدل و شکل نیز می‌توان به دسته‌های گوناگونی نظیر لامپ‌های اشکی، لامپ‌های شمعی، لامپ‌های هالوژنی، لامپ‌های مات، لامپ‌های حبابی، لامپ‌های شفاف، پنل‌های توکار، لامپ‌های استوانه‌ای، لامپ‌های تیغه‌ای دو سر و … تقسیم‌بندی کرد. لازم به ذکر است که این شرکت علاوه بر ساخت و تولید انواع لامپ، تجهیزات دیگری نظیر ایگنیتور و بالاست الکترونیکی را نیز تولید کرده و با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند.

نتیجه‌گیری

شرکت لامپ نور یکی از باسابقه‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌ها در بین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات روشنایی در ایران است که فعالیت خود را از سال 1363 شمسی و با هدف تولید لامپ‌های رشته‌ای و سایر تجهیزات روشنایی آغاز نموده است. از اصلی‌ترین محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به لامپ‌های متال هالید، لامپ‌های بخار سدیم، لامپ‌های بخار جیوه، لامپ‌های بخار جیوه مستقیم، لامپ‌های اشکی، لامپ‌های شمعی، لامپ‌های هالوژنی، لامپ‌های مات، لامپ‌های حبابی، لامپ‌های شفاف، پنل‌های توکار، لامپ‌های استوانه‌ای، لامپ‌های تیغه‌ای دو سر و … اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی شرکت لامپ نور پرداخته و محصولات این شرکت را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

206 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط