قرقره کابل چوبی

قرقره سازی رضایی قم؛ تولیدکننده انواع قرقره‌های چوبی و کاربردی در صنعت سیم و کابل

570 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق

یکی از تجهیزات مهم در زمینه به‌کارگیری و استفاده از انواع سیم و کابل، قرقره‌های حامل سیم و کابل هستند. این تجهیزات با وجود ساختار ساده، بسیار پرکاربرد بوده و از نقش بسیار پررنگی در حمل راحت و سریع انواع سیم‌ها و کابل‌ها برخوردار هستند. یکی از شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع قرقره‌های چوبی در کشور، شرکت قرقره سازی رضایی در شهر قم است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی قرقره سازی رضایی قم پرداخته و انواع قرقره‌های کاربردی در این زمینه را بیان کنیم.

قرقره و کاربرد آن

انواع قرقره حمل کابل

همه ما با قرقره‌ها آشنایی داشته و آن‌ها را از قبل در زندگی روزمره مشاهده کرده‌ایم. قرقره‌ها انواع گوناگونی دارند و بسیار پرکاربرد هستند. از این رو، قرقره‌ها در صنایع مختلف کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند. قرقره‌هایی که در صنعت سیم و کابل وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند، اغلب از بدنه بزرگ‌تری نسبت به سایر قرقره‌ها برخوردار بوده و حجم بزرگتری نسبت به قرقره‌های معمولی دارند اما آیا تا ‌به حال به کاربرد این قرقره‌ها در حوزه سیم و کابل اندیشیده‌اید؟

در حالت کلی، سیم و کابل‌هایی که در پروژه‌های مختلف نظیر پروژه‌های سیم‌کشی و کابل‌کشی‌های شهری و بین شهری و یا در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اغلب از متراژ و وزن بسیار بالایی برخوردار هستند. همین موضوع سبب مشکلات زیادی در بحث حمل و نقل آن‌ها برای اپراتور می‌شود.

برای حل مشکل حمل و نقل این سیم و کابل‌ها، قرقره‌ها روی کار آمدند تا علاوه بر سبک کردن وزن، نظم و سهولت به امر جابه‌جایی بخشیده و مشکلات جانبی این حوزه را حل کنند. عموما قرقره‌های استفاده شده در این صنعت از جنس چوب هستند که وزن کمتری نسبت به نوع فلزی داشته و به سادگی حمل و جابه‌جا می‌شوند. شرکت قرقره سازی رضایی قم نیز بیشتر در حوزه ساخت و تولید انواع قرقره‌های چوبی فعال بوده و انواع قرقره‌ها را به توجه به نیاز مشتری تولید و عرضه می‌کند.

در حلت کلی، قرقره‌ها یکی از بهترین دستگاه‌ها و وسایل جهت حمل انواع سیم و کابل‌ها، بالا و پایین بردن وسایل و همچنین باز و یا جمع نمودن سیم و کابل‌ها هستند. هدف اصلی از طراحی این تجهیزات را می‌توان سازماندهی و جلوگیری از به هم ریختگی و آسیب به سیم و کابل‌ها دانست. امروزه انواع مختلفی از این قرقره‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند. قرقره‌های مورد استفاده در حوزه و صنعت سیم و کابل را می‌توان از جهات مختلفی نظیر روش کار، محور، جنس، ابعاد و اندازه و … به انواع گوناگونی بخش‌بندی کرده و تقسیم نمود.

از لحاظ جنس این قرقره‌ها به انواعی نظیر قرقره چوبی، قرقره تخته چندلا، قرقره پلاستیکی و قرقره استیل دسته‌بندی و تقسیم می‌شوند که در این بین قرقره چوبی از محبوبیت بالایی در زمینه حمل و جابه‌جایی سیم و کابل برخوردار بوده و بسیار کاربردی است. در ادامه قصد داریم به بررسی یکی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مطرح انواع قرقره‌های چوبی در کشور به نام قرقره سازی رضایی قم پرداخته و ویژگی‌های مختلف این تولیدی را بیان کنیم.

قرقره سازی رضایی قم

قرقره‌سازی رضایی قم

همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفته شد، قرقره چوبی یکی از محبوب‌ترین انواع قرقره‌ها در زمینه حمل و جابه‌جایی سیم و کابل به شمار می‌رود که وزن سبک و مناسبی داشته و به سادگی حمل می‌شود. یکی از تولیدکنندگان این تجهیزات پرکاربرد در کشور، قرقره سازی رضایی قم است که از سابقه‌ای نزدیک به دو دهه برخوردار بوده و مشتریان ویژه خود را دارد. این واحد تولیدی از جمله مهم‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان در زمینه تولید این قطعات در کشور به شمار رفته که کار خود را از سال 1385 آغاز نموده و اکنون نیز در این عرصه و حوزه فعال است.

این تولیدی با تکیه بر سابقه نزدیک دو دهه خود و استفاده و به کارگیری متخصصین با تجربه در این صنعت، توانسته است قرقره‌هایی بسیار با کیفیت و متناسب با نیاز روز بازار را طراحی، تولید و عرضه نماید. تولیدات قرقره‌سازی رضایی قم بسیار متنوع بوده و انواع قرقره‌های چوبی نظیر نمونه‌های صادراتی، قرقره‌های سفر یک‌طرفه و قرقره‌های میان استیل را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

جالب است بدانید یکی از فاکتور‌های مهم در هنگام انتخاب قرقره، جنس مناسب و کیفیت مطلوب چوب کار شده در ساخت آن قرقره است که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت سیم و کابل ما گذاشته و آن را نسبت سایر انواع قرقره‌ها متمایز کند. از آنجایی که محصولات تولیدی رضایی قم از کیفیت بالایی برخوردار هستند، تهیه تجهیزات از این تولیدی می‌تواند مزایای زیادی برای مصرف‌کنندگان به همراه داشته و رضایت آن‌ها را به طور نسبی جلب کند.

همچنین لازم به ذکر است که شرکت قرقره سازی رضایی قم با شرکت‌هایی نظیر سیم و کابل سیمکات تبریز، سیم و کابل صائب تبریز، سیم و کابل هادی برق قزوین، سیم و کابل رسا مفید زنجان، سیم و کابل مشهد، سیم و کابل نور زنجان، سیم و کابل ستاره یزد، سیم و کابل البرز قزوین، سیم و کابل توسعه برق ایران و بسیاری از شرکت‌های دیگر سابقه همکاری داشته و شرکتی شناخته شده و مطرح در این حوزه محصوب می‌شود.

نتیجه‌گیری

قرقره‌ها یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها اختراع شده توسط بشر هستند که در جهت حمل و نثل و جابه‌جایی انواع وسایل از آن‌ها بهره برده می‌شود. قرقره‌های در حوزه سیم و کابل‌ها نیز کاربرد داشته و برای بالا و پایین بردن وسایل، سازماندهی و جلوگیری از به هم ریختگی و آسیب به سیم و کابل‌ها و همچنین باز و یا جمع کردن انواع سیم‌ها و کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این تجهیزات پرکاربرد در ایران قرقره سازی رضایی قم است که از سال 1385 در این عرصه فعالیت کرده و سابقه همکاری با شرکت‌های مختلف و متعددی را در کارنامه دارد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی قرقره سازی رضایی قم پرداخته و انواع قرقره‌های کاربردی در این زمینه را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

570 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط