بازار آهن آلات در تهران

نگاهی بر بازار آهن آلات در تهران

102 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / علم و تکنولوژی در صنایع برق و مخابرات

آیا می‌دانید بازار آهن آلات در تهران کجاست؟ به نظر شما هنگام خرید آهن آلات چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ فولاد و آهن آلات از جمله اصلی‌ترین نیازهای انسان در صنایع گوناگون محسوب می‌شود و به همین خاطر استفاده از این محصولات هر ساله رو به افزایش است. در ادامه این راهنما ضمن معرفی بازار آهن در تهران مهم‌ترین نکاتی که بایستی در این بازار مد نظر قرار دهید را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بازار آهن آلات در تهران کجاست؟

بازار آهن آلات در تهران

تاریخچه بازار آهن در تهران

تا دهه هفتاد بازار آهن آلات در تهران در منطقه خیام و مولوی (بخش‌های مرکزی تهران) دایر بود. واقع بودن چنین بازار بزرگی در مرکز شهر در آن‌ سال‌ها مشکلات مختلفی را در پی داشت؛ از جمله این مشکلات می‌توان به آلودگی هوا، افزایش ترافیک به علت تردد وسایل نقلیه سنگین، آلودگی صوتی به علت عبور و مرور شبانه ماشین‌های حمل بار و… اشاره داشت. چنین مسائلی سبب شد که در اواسط دهه هفتاد، این بازار بزرگ به منطقه شادآباد و بازار آهن فعلی انتقال داده شود.

زمانی که درباره بورس آهن آلات در تهران صحبت به میان می‌آید، اولین مکانی که ممکن است به ذهن افراد برسد، دو منطقه آهن مکان و بازار آهن شادآباد است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این دو بازار یکی بوده، اما باید بدانید که این دو بازار به طور کامل از هم دیگر متمایز هستند. در این دو بازار می‌توان به تمامی محصولات فلزی اعم از آهنی و غیر آهنی، ابزارآلات صنعتی و ساختمانی دسترسی داشت.

انجام معاملات در بازار آهن آلات در تهران هم‌چون سایر بازارها فقط در رابطه با خرید و فروش حضوری نیست، بلکه در این بازار می‌توان برای سهولت در کار با یافتن فروشندگان معتبر اقدام به ثبت سفارش آنلاین نیز نمود. با وجود این نوعِ خرید، افراد در هر نقطه‌ای از ایران که باشند می‌توانند با صرف کم‌ترین هزینه و زمان محصولات آهنی و غیرآهنی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

با این حال برخی افراد ترجیح می‌دهند که به روش سنتی پیش رفته و اقدام به خرید حضوری کنند؛ به همین خاطر در ادامه قصد داریم به شما عزیزان بگوئیم که چطور می‌توانید به بازار آهن آلات در تهران دسترسی حضوری داشته باشید.

بازار آهن آلات در تهران؛ بازار آهن مکان

بازار آهن مکان هم‌چون بازار شادآباد یکی از بورس‌های آهن آلات و ماشین آلات صنعتی در تهران محسوب شده که در بزرگراه آزادگان و جنب پل صنیع خانی دایر است. در این بازار شاهد تنوع بازار شادآباد نخواهیم بود اما با این حال آهن مکان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراکز برای خرید و فروش محصولات آهنی و غیر آهنی محسوب می‌شود.

بازار آهن در تهران؛ بازار آهن شادآباد

این بازار در جنوب غرب تهران (منطقه 18) و جنوب میدان شیر پاستوریزه و بزرگراه فتح (احمد متوسلیان) دایر است. از جمله محله‌های مجاور این بازار می‌توان به کوی 17 شهریور، محله امام خمینی و کوی فردوس اشاره داشت.

معرفی مسیرهای حمل و نقل عمومی به بازار آهن آلات

اگر بخواهید برای راحت‌تر شدن کار از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به این بازار استفاده کنید، از سه روش زیر می‌توانید استفاده نمایید:

  • ایستگاه مترو آزادی: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار، ایستگاه آزادی بوده که شما می‌توانید از ایستگاه مذکور خارج شده و بعد از آن برای رفتن به سمت بازار، سوار تاکسی‌های خط آزادی – شادآباد و یا اتوبوس‌های خلیج شوید.
  • ایستگاه مترو صادقیه: راه دوم این است که در ایستگاه مترو صادقیه پیاده شده و بعد سوار اتوبوس‌های خط صادقیه – شادآباد شوید و در نهایت به بازار برسید.
  • ایستگاه مترو نعمت آباد: راه سوم استفاده از ایستگاه مترو نعمت آباد بوده که در خط 3 مترو واقع شده است. بعد از آن بایستی با خط 10 بی آر تی به سمت یافت آباد رفته و از آن‌جا با تاکسی به بازار برسید.

بخش‌های مختلف بازار آهن آلات در تهران

بازار آهن آلات در تهران

در تمامی قسمت‌های این بازار مغازه‌های مختلفی مشغول به کار هستند که در زمینه فروش آهن آلات، ابزار شیرآلات و اتصالات، آلیاژهای غیر آهنی، دستگاه‌های صنعتی، مصالح ساختمانی و ارائه تمامی خدمات مربوط به حوزه آهن و فولاد فعالیت می‌کنند؛ در نتیجه شما در این بازار نه تنها به محصولات آهنی بلکه به موارد مذکور نیز دسترسی خواهید داشت.

قابل ذکر است که این بازار تشکیل شده از چند بازار کوچک‌تر تحت عناوین بازار شادآباد، بهاران یک، بهاران دو، پاییزان و گلستان بوده که در آن‌ها حدود دو هزار باب مغازه و محل تجاری وجود دارد. علاوه بر این، در بازار مذکور طی سال‌های اخیر مجتمع‌های تجاری در زمینه‌های ابزار، شیرآلات صنعتی و ساختمانی، ماشین آلات، لوازم بهداشتی ساختمانی و… نیز تأسیس گردیده است.

مقایسه بازار آهن شادآباد با آهن مکان

این دو بازار آهن آلات در تهران از جنبه‌های مختلفی با یک دیگر در تضاد هستند که اگر این تفاوت‌ها را بدانید می‌توانید دو بازار مذکور را بهتر بشناسید:

  • بازار شادآباد در مقایسه با آهن مکان دارای قدمت بیش‌تری است.
  • در بازار شادآباد امکان تردد ماشین‌های سنگین فراهم نبوده، در حالی که در بازار آهن مکان خیابان‌ها عریض‌تر است و می‌توان با کامیون و سایر وسایل نقلیه سنگین تردد کرد.
  • در بازار آهن مکان فضا برای پارک کردن ماشین فراهم شده، در حالی که در خیابان‌های باریک بازار شادآباد مراجعین همواره با مشکل پارکینگ مواجه هستند.
  • در بازار آهن مکان ممکن است که برخی از کالا‌ها نظیر لوله و محصولات استیل کم‌تر پیدا شود، اما با این حال در این بازار منابع زیادی برای فروش تسمه وجود دارد.
  • بازار آهن مکان علی رغم بعد مسافت، دسترسی راحت‌تری برای مراجعین دارد.

سخن پایانی

محصولات آهنی و غیر آهنی از گذشته تا به امروز همواره تقاضای زیادی داشته‌اند و همین امر موجب شده که شناخت بازرهای فروش این محصولات حائز اهمیت شود؛ لذا در این راهنما سعی کردیم به شما عزیزان بازار آهن آلات در تهران را با آدرس و روش دسترسی معرفی کنیم. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با بازارهای فروش محصولات آهنی و غیر آهنی دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون محصولات آهنی و غیر آهنی با ما و کاربران محترم وب سایت در میان بگذارید.

102 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط