محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

437 بازدید معرفی محصولات صنعت برق
 به نظر شما در زمان خرید محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ آیا استفاده از محافظ برق پکیج دیواری ضروری است؟‌ امروزه در اکثر منازل از پکیج استفاده می‌شود؛ چراکه نقش پُررنگی در گرمایش فضای داخلی و آب دارد. یکی از روش‌های محافظت از این دستگاه، استفاده از محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت است.

هر آنچه که باید درباره محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت بدانید!

پکیج یکی از تجهیزات پرکاربرد در اکثر منازل بوده که به صورت همزمان از آب، گاز و برق برای کارکرد بهره می‌برد. برای ساخت پکیج از قطعات گران قیمتی هم‌چون پمپ سیرکولاتور، فن و برد الکترونیکی بهره‌گیری می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، امروزه به وفور شاهد اختلالات و نوسانات برق هستیم که همین موضوع می‌تواند به پکیج و قطعات مختلف آن آسیب زیادی وارد کند. (به عنوان مثال برد الکترونیکی)

برندهای تولید و عرضه‌کننده پکیج تنها زمانی اقدام به تعویض برد سوخته در مدت زمان گارانتی می‌کنند که شما از محافظ الکترونیکی پکیج دیواری استفاده کرده باشید؛ در غیر این صورت بایستی اقدام به پرداخت هزینه بابت تعویض برد کنید. بنابراین، بهره‌گیری از یک محافظ برق پکیج باکیفیت هم‌چون محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت بسیار حائز اهمیت است.

نحوه کار محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت

نحوه کار محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت هم‌چون سایر محافظ‌ها به این شکل بوده که میزان ولتاژ برق ورودی به دستگاه را به صورت لحظه‌ای تشخیص می‌دهد. اگر به علت افزایش بار شبکه، رعد و برق یا هر دلیل دیگری ولتاژ ورودی به برد کاهش یا افزایش پیدا کند، محافظ شروع به عمل خواهد کرد. این تجهیز به گونه‌ای طراحی شده که توانایی تثبیت برق ورودی به دستگاه را ندارد، بلکه تنها می‌تواند در زمان نوسانات برق مسیر انرژی الکتریکی این وسیله را به صورت موقت مسدود نماید. با انجام این کار، محافظ برق اجازه ورود ولتاژ بالاتر از محدوده کاری دستگاه به آن را نخواهد داد.

بعد از گذشت چند ثانیه الی چند دقیقه، ولتاژ ورودی به ثبات رسیده و مقدار آن در یک محدوده مشخص قرار می‌گیرد. در این شرایط محافظ برق مجدداً مسیر جریان را وصل خواهد کرد. عملکرد محافظ برق از ورود شوک الکتریکی به برد پکیج محافظت کرده و از سوختن برد دستگاه در زمان نوسانات برق نیز جلوگیری خواهد کرد.

نکات طلایی خرید محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت

در زمان خرید هر محصولی لازم است که به یکسری نکات توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین نمونه از محصول مورد نظرتان را خریداری کنید. این موضوع در رابطه با محافظ پکیج نیز صدق می‌کند؛ در ادامه با مهم‌ترین نکات خرید محافظ الکترونیکی پکیج آشنا خواهیم شد:

توجه به محدودة ولتاژ

یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت این است که در زمان خرید، محافظی را انتخاب کنید که در رنج ولتاژ دستگاه شما باشد. به طور معمول پکیج‌هایی که در بازار موجود بوده دارای سطح ولتاژ بین 180 الی 240 ولت هستند. متناسب با این محدوده ولتاژ، شرکت‌های تولیدکننده محافظ پکیج اقدام به طراحی و تولید محصولات خود کرده‌اند.

دقت و سرعت عملکرد محافظ

زمانی می‌توان گفت یک محافظ پکیج کیفیت بالایی دارد که دقت آن در اندازه‌گیری ولتاژ بالا باشد و بتواند در زمان ورود ولتاژ غیر استاندارد، بلافاصله ولتاژ را قطع کرده و از آسیب دیدن پکیج جلوگیری به عمل آورد. چنانچه میزان تأخیری که محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت در صورت ورود ولتاژ غیر استاندارد تا برق‌رسانی مستقیم به دستگاه در حالت عادی اعمال کند، بیش از یک دقیقه باشد، می‌توان گفت که محافظ عملکرد مناسبی دارد. این زمان تأخیر می‌تواند منجر به کاهش ریسک شده و از آسیب دیدن دستگاه شما جلوگیری کند.

داشتن علامت استاندارد

از دیگر نکات خرید که بایستی در زمان خرید بهترین محافظ برای پکیج در نظر داشته باشید، علامت استاندارد است. توصیه می‌شود به علائم و تأییدیه‌های درج شده بر روی بسته‌بندی دستگاه توجه داشته باشید. معمولاً آن دسته از برندهایی که توانسته‌اند استاندارد ایران، اروپا و استاندارد قابلیت حفاظت از مدار در مقابل اضافه ولتاژ و جریان‌های آنی را به دست آورند، گزینه بهتری هستند.

گارانتی و اعتبار برند

محصولی که دارای گارانتی باشد، قابل اعتماد است. فراموش نکنید که تمامی تجهیزاتی که همواره با انرژی الکتریکی سر و کار دارند، در معرض آسیب هستند. از این جهت، بهتر است به سراغ محافظی بروید که بتواند از چنین تجهیزاتی در برابر نوسانات ولتاژ به خوبی محافظت کند و قابل اعتماد باشد.

اگر محافظ پکیج مورد نظر دارای گارانتی معتبر باشد، در صورت بروز مشکل در طول زمانی که محصول شامل گارانتی شده، می‌توانید نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کرده و هزینه‌ای بابت آن پرداخت نکنید. علاوه بر این، گارانتی می‌تواند معیاری برای سنجش اعتبار برند سازنده محافظ پکیج نیز باشد. اصولاً برندهای معتبر با هدف کسب رضایت مشتریان برای محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر می‌گیرند.

امکانات و تجهیزات جانبی محافظ پکیج

اگر قصد خرید بهترین محافظ برای پکیج خود را داشته باشید، احتمالاً در جست‌وجوی خود با محافظ‌هایی که دارای یک سری امکانات و ویژگی‌ها بوده مواجه شده‌اند. به طور معمول چنین محافظ‌هایی قیمت گران‌تری دارند؛ چرا که با تکیه بر ویژگی‌های اضافی خود می‌توانند کارایی بهتری داشته باشند. از جمله امکانات و تجهیزات جانبی برای محافظ‌های پکیج می‌توان به تعداد بالای پریز، امکان خاموش و روشن شدن محافظ با کلید، محافظ کودک، محافظ داخلی دما و نمایشگر ال ای دی ولتاژ اشاره داشت.

سخن پایانی

پکیج یکی از تجهیزات ضروری در خانه‌ها بوده که به صورت همزمان از آب، برق و گاز برای ارائه عملکرد استفاده می‌کند. از آن جایی که این تجهیز از برق نیز بهره برده، ضروری است که به منظور محافظت از عملکرد آن، از یک محافظ برق باکیفیت استفاده کنیم.

محافظ الکترونیکی پکیج دیواری فراز صنعت یکی از بهترین محافظ‌های موجود در بازار به حساب آمده که می‌تواند سلامت و ایمنی پکیج را در زمان نوسان برق تضمین کند. آیا تجربه استفاده از این محافظ برای پکیج دیواری را دارید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون محافظ‌های مناسب برای پکیج دیواری در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

437 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط