کاور و اتاقک محافظ پکیج

کاور و اتاقک محافظ پکیج؛ روشی موثر و کاربردی برای محافظت از پکیج

1832 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

محافظت از پکیج در برابر عوامل خارجی و عوامل جوی است. پکیج‌ها همواره در معرض عوامل مختلفی مثل سرما و گرما، یخ‌زدگی، گرد و غبار، ضربه و آسیب فیزیکی و یا حتی سرقت قرار دارند. یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از پکیج، استفاده از کاور و اتاقک محافظ پکیج است. کاور و یا اتاقک محافظ پکیج نقش بسیار موثری در حفاظت از پکیج داشته و آن را از انواع خطرات حفظ می‌کند. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی کاور و اتاقک محافظ پکیج پرداخته و کاربرد آن را بیان کنیم.

معضل نگهداری پکیج‌های خارج ساختمان

اتاقک محافظ پکیج

چنانچه قصد دارید که از سیستم گرمایشی که با آب گرم کار می‌کند، استفاده کنید و همزمان فضایی برای موتورخانه و آبگرمکن ندارید، استفاده از پکیج بهترین، ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین راه برای شما است. پکیج، یک سیستم گرمایش بسته‌بندی شده است که شامل تمامی اجزای لازم برای گرمایش در یک واحد بوده و در بسیاری از موارد در خارج از ساختمان قرار گرفته و نصب می‌شود. در حالت کلی، انواع مختلفی از پکیج بر اساس محل نصب و نوع و گنجایش پکیج تولید و به بازار عرضه می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پکیج دیواری، پکیج ایستاده و پکیج زمینی یا خوابیده (کاربرد کمتری در مقایسه با دو نوع قبلی دارد) اشاره کرد.

پکیج‌های دیواری، معمولا در داخل ساختمان نصب می‌شوند اما از آنجایی که فاقد منبع ذخیره آب بوده و نمی‌توانند همزمان سیستم گرمایشی را گرم کرده و حتی گاهی فضا مورد نیاز برای نصب این نوع پکیج در دسترس نیست، گاها در خارج از ساختمان نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. پکیج‌های زمینی دیگر نوع پکیج هستند که برای ساختمان‌هایی با متراژ پایین مناسب بوده و بخاطر داشتن سر و صدای زیاد، در تراس نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پکیج‌ها نسبت به نوع دیواری آن‌ها، دارای قدرت و ظرفیت بالاتری بوده و از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

پکیج‌های ایستاده که ترکیبی از دو مدل قبلی هستند، برای ساختمان‌های بزرگ مناسب بوده و کاربردی زیادی نیز دارند. عموما این نوع پکیج‌ها دارای دو خروجی و دو سیستم رادیاتور و گرمایش از کف هستند که می‌توان از دو بخش آن به طور مجزا و با دماهای متفاوت استفاده کرده و بهره برد. پکیج‌های ایستاده نیز عموما در قسمتی خارجی ساختمان نصب می‌شوند که در این صورت، برای اینکه پکیج ایستاده بتواند دمای هر دو مدار را تامین کند، باید در جای مناسب خود قرار گرفته و نصب شود.

همان‌طور که گفته شد، پکیج‌ها بر اساس محل نصبشان به سه نوع و دسته مختلف دیواری، ایستاده و زمینی تقسیم‌بندی می‌شوند. در بسیاری از موارد ممکن است که انواع پکیج و به ویژه پکیج دیواری، در تراس و یا قسمت بیرون ساختمان نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد. همین امر، موجب می‌شود تا پکیج در معرض سرما و گرما، یخ‌زدگی، گرد و غبار، آسیب‌های فیزیکی، دزدی و… قرار گرفته و آسیب دیده و یا به سرقت رود. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از بروز این‌گونه مشکلات، استفاده از کاور و اتاقک محافظ پکیج است.

کاور و اتاقک محافظ پکیج

محافظ پکیج

همان‌طور که گفته شد، کاور یا اتاقک محافظ پکیج یکی از پرکاربردترین ابزارها برای انواع پکیج‌هایی است که در خارج از ساختمان نصب شده و ممکن است در معرض آسیب‌های جوی و یا فیزیکی قرار گیرند. استفاده از کاور و اتاقک محافظ پکیج، علاوه بر اینکه باعث حفاظت از بدنه پکیج و افزایش طول عمر آن می‌شود،

به افزایش راندمان پکیج نیز کمک کرده و بازده کاری پکیج را بالا می‌برد. در صورت عدم استفاده از اتاقک احتمال به وجود آمدن مشکلاتی مانند عدم وجود عایق مناسب، هدر رفت انرژی و در نتیجه کاهش بازدهی، بسیار بالا می‌رود اما استفاده از کاور و یا محافظ با عایق‌بندی مناسب، به افزایش بهره‌وری پکیج کمک کرده و باعث عدم انتقال حرارت آن به بیرون از محفظه می‌شود.

پکیج‌ها عموما در سه نوع دیواری، زمینی و ایستاده طراحی و تولید می‌شوند. همان‌طور که انواع مختفی از پکیج‌ها در بازار موجود بوده و در معرض عموم قرار دارند، انواع مختلفی از کاورها و اتاقک‌های محافظ پکیج نیز متناسب با انواع پکیج‌ها ساخته و به بازار عرضه شده‌اند. هرکدام از این مدل‌ها، با توجه به محل قرارگیری پکیج، می‌تواند مناسب بوده و مشکلات احتمالی را حل کند.

علاوه بر جنس متفاوت که در ادامه به آن میپردازیم، بعضی از کاورهای پکیج‌ها دارای پنجره‌ای جهت دسترسی راحت‌تر به آن و برخی فاقد پنجره هستند که این پنجره نیز می‌تواند به عنوان یک مزیت در برخی از کاورها و اتاقک‌های محافظ پکیج قرار گرفته و نصب شود. در حالت کلی، انواع کاور و اتاقک محافظ پکیج بر اساس جنس به کار رفته در تولید آن‌ها به دو دسته اصلی ام دی افی و فلزی تقسیم‌بندی می‌شوند.

همان‌طور که از نام اتاقک محافظ ام دی افی مشخص است، این اتاقک‌ها از جنس ام دی اف بوده و از آنجایی که نسبت به تغییرات هوا آسیب‌پذیر هستند، از آنها برای پکیج‌هایی که در فضای بسته قرار دارند، استفاده می‌شود. اتاقک محافظ فلزی دیگر نوع اتاقک محافظ است که برای پکیج‌هایی که در حیاط، تراس و سایر مکان‌هایی که فاقد سقف هستند، قرار دارند، مناسب بوده و استفاده می‌شود چرا که می‌تواند از پکیج در شرایط مختلف محافظت کرده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کند.

نتیجه‌گیری

یکی از وسایل پرکاربردی که برای گرمایش ساختمان‌ها به کار رفته و موارد استفاده زیاد و متنوعی دارد، پکیج گرمایشی است. پکیج در مکان‌های مختلفی انکان نصب و استفاده دارد. یکی از مکان‌های معمول نصب پکیج، خارج از ساختمان است. در این‌گونه موارد ممکن است پکیج تحت تنش‌هایی نظیر سرما و گرما، یخ‌زدگی، گرد و غبار، ضربه و آسیب فیزیکی و … قرار گرفته و آسیب دیده و خراب شود. یکی از بهترین راه‌های مقابله با مشکلات بالا، استفاده از کاور و اتاقک محافظ پکیج است.

کاور و اتاقک محافظ پکیج، مانند یک عایق عمل کرده و از پکیج‌ شما در برابر عوامل مختلف، محافظت می‌کند. علاوه بر آن، جلوی خروج گرما را گرفته و سبب افزایش راندمان انرژی و پکیج می‌شود. در این مقاله سعی کردیم به بررسی کاور و اتاقک محافظ پکیج پرداخته و کاربرد آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

1832 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط