جنبه های زیبایی ریسه سوزنی

ریسه سوزنی 25 متری؛ ریسه‌ای برای انواع اعیاد، جشن‌ها و مراسمات

416 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / راهنمای خرید امن

یکی از راهکارهای نورپردازی که هم در محیط داخلی ساختمان‌ها و هم در فضاهای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از ریسه‌ها نوری است. ریسه انواع و اشکال مختلفی دارد که یکی از پرکاربردترین و زیباترین آن‌ها، ریسه سوزنی 25 متری است که از طول مناسبی برخوردار بوده و می‌تواند از آن در بسیاری از مجالس، اعیاد و سایر موارد بهره برده و استفاده کرد. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی ریسه سوزنی 25 متری پرداخته و انواع ریسه‌های کاربردی را بیان کنیم.

ریسه و انواع آن

ریسه سوزنی رنگارنگ

همان‌طور که گفته شد، امروزه نورپردازی یکی از مهم‌ترین مسائل در مکان‌ها و ساختمان‌های گوناگون به شمار رفته و بسیار حائز اهمیت است. نورپردازی صحیح می‌تواند باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا در انواع ساختمان‌ها، منازل، مراکز تجاری، مراکز تفریحی و … شده و محیط را دلپذیر و خاطره‌ساز کند. در نورپردازی‌های مدرن امروزی ریسه‌ها از نقش بسیار پررنگی برخوردار شده و کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند.

این تجهیزات نورپردازی را امروزه می‌توان در مکان‌های مختلف از جمله نماهای خارجی ساختمان، نمای داخلی ساختمان، حیاط‌ها، پارک‌ها، در تزیینات اتاق‌ها، در نورپردازی وسایل منازل و به خصوص وسایل آشپزخانه و حتی در سقف ماشین‌ها به کار برده و از آن‌ها استفاده کرد. اگر چه این ریسه‌های بسیار پرکاربرد بوده و نسبتا محبوب هستند اما آیا تا به حال به ساختار این تجهیزات ساده و قطعات تشکیل‌دهنده آن‌ها دقت کرده‌اید؟

در واقع ریسه‌ها را می‌توان نوارهایی باریک و کاربردی به شمار آورد که در سر تا سر آن‌ها لامپ‌های کوچکی وجود دارند. این لامپ‌ها به‌وسیله یک مدار الکتریکی به یکدیگر متصل شده و در صورت اتصال جریان الکتریسیته، شروع به فعالیت می‌کنند. بسیاری از ما با شنیدن نام ریسه به یاد جشن‌ها و اعیاد مختلف می‌افتیم اما جالب است بدانید که دیگر مانند گذشته از این ریسه‌ها تنها در نورپردازی مراسم‌ها و مجالس استفاده نشده و ریسه‌ها به بخش اصلی و جدایی‌ناپذیری از دکوراسیون منازل و سایر مکان‌ها و ساختمان‌ها تبدیل شده‌اند.

به طور کلی، ریسه‌ها از پنج بخش اصلی نوار یا سیم، چیپ LED، کیت یا فلاشر، درایو یا سوکت و رابط ریسه تشکیل شده‌اند. نوار یا سیم ریسه که بخش اصلی ریسه است، بدنه ریسه را تشکیل داده و قسمت اصلی ریسه را تشکیل می‌دهد. در واقع منابع نوری ریسه که شامل انواع مختلفی از لامپ‌ها و قطعات الکتریکی می‌شوند بر روی این بخش قرار گرفته و نصب می‌شوند. دومین مورد اصلی ریسه، چیپ LED است. در واقع همین چیپ‌ها هستند که در زمان اتصال جریان الکتریکی از خود نور ساطع کرده و باعث روشنایی و نورپردازی می‌شوند. کیت یا فلاشر سومین قطعه اصلی تشکیل‌دهنده ریسه است که به تنظیم دلخواه نور ساطع شده از ریسه کمک می‌کند.

درایو و سوکت ریسه نیز وظیفه تبدیل برق شهری را به برق استاندارد و مناسب ریسه را برعهده داشته و به نوعی از ورود جریان خارجی به ریسه و سوختن آن جلوگیری می‌کند. رابط ریسه نیز پنجمین قطعه مهم و کاربردی ریسه است که وظیفه متصل کردن ابتدا و انتهای ریسه‌ها به برق شهری را برعهده دارد. البته قطعات تشکیل‌دهنده ریسه‌ها با توجه به نوع آن‌ها ممکن است تغییرات اندکی داشته باشد اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین فسمت‌ها و قطعات آن‌ها همان قطعات نام برده شده در بالا بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

ریسه‌ها را بر اساس کاربردشان می‌توان به دو نوع ریسه تزیینی و ریسه ساختمانی تقسیم‌بندی کرد اما از آنجایی که این تقسیم‌بندی بسیار کلی است، می‌توان این قطعات کاربردی را بر اساس شکل ظاهری به دسته‌های گوناگونی نظیر ریسه شلنگی، ریسه نواری، ریسه نئون فلکسی، ریسه معمولی، ریسه سوزنی و … تقسیم‌بندی نمود. یکی از پرکاربردترین و زیباترین انواع ریسته‌ها، ریسه سوزنی 25 متری است که در ادامه قصد داریم به بررسی کامل ریسه سوزنی 25 متری پرداخته و کاربرد آن را بیان کنیم.

ریسه سوزنی 25 متری

تزیین با ریسه سورنی 25 متری

حال که با ریسه و انواع آن آشنا شدید به سراغ بررسی ریسه سوزنی و به خصوص ریسه سوزنی 25 متری که کاربردی فراوان و متنوعی دارد، رفته و کاربردهای مختلف آن را بیان می‌کنیم. در واقع به ریسه‌هایی که از چراغ‌هایی به شکل استوانه تشکیل شده باشند، ریسه سوزنی گفته می‌شود. این ریسه‌ها که به نام ریسه کبریتی نیز شناخته می‌شوند، بدنه یا سیم منحصربه‌فردی دارند که معمولا جنس این بدنه ژله‌ای بوده و در رنگ‌های سفید شیری، مشکی و یا بی‌رنگ تولید و ب ه بازار عرضه می‌شود. در این بین سیم‌های بی‌رنگ از بیشترین استقبال برخوردار بوده و خواهاهن و طرفداران نسبتا بیشتری در مقایسه با دو رنگ دیگر دارند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های ریسه‌های سوزنی می‌توان به حالت‌های مختلف نوردهی آن‌ها اشاره کرد. این ریسه‌ها از رقص نور 8 حالته برخوردار بوده و با برق شهری 220 ولت کار می‌کنند. این ریسه‌ها در انواع مختلفی نظیر 10 متر، 25 متر، 30 متر، 100 متر و … در بازار موجود هستند که در این بین ریسه سوزنی 25 متری یکی از پرکاربردترین انواع ریسه‌های سوزنی است. از آنجا که ریسه‌های سوزنی 25 متری دارای طول مناسبی و قیمت به صرفه‌ای دارند، در انواع مجالس، تولدها، اعیاد و … مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارند.

از جمله مهم‌ترین کاربردها و ویژگی‌های ریسه سوزنی 25 متری می‌توان به استفاده از این نوع ریسه در تزیین اتاق، عکاسی، عدم نیاز به باتری، مقاوم در برابر شرایط محیطی، تنوع رنگ بالا، داشتن برد کنترلر، قیمت مناسب، مصرف برق پایین، طول عمر بالا و … اشاره نمود. این ریسه در رنگ‌های مختلفی نظیر بنفش، زرد، آبی، انبه‌ای، سفید و … تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

نتیجه‌گیری

یکی از پرکاربردترین ابزارهای نورپردازی که کاربرد زیادی در انواع ساختمان‌ها دارد، ریسه‌ها هستند. ریسه‌ها را می‌توان نوارهای باریکی به شمار آورد که در سر تا سر آن‌ها لامپ‌های کوچکی وجود داشته و این لامپ‌ها به‌وسیله یک مدار الکتریکی به یکدیگر متصل هستند. ریسه‌ها را بر اساس شکل ظاهری می‌توان به دسته‌های گوناگونی نظیر ریسه شلنگی، ریسه نواری، ریسه نئون فلکسی، ریسه معمولی، ریسه سوزنی و … تقسیم‌بندی نمود. ریسه‌های سوزنی در انواع مختلفی نظیر 10 متر، 25 متر و … در بازار موجود بوده که در این بین ریسه سوزنی 25 متری یکی از پرکاربردترین انواع ریسه‌های سوزنی است.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی ریسه سوزنی 25 متری پرداخته و انواع ریسه‌های کاربردی را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

416 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط