استخراج بیت کوین؛ راهنمای کامل بهره‌بردای بیت کوین

319 بازدید راهنمای خرید / آموزش در صنعت برق

 از آنجا که بیت کوین با ارزهای فیات یا همان پول‌های فیزیکی متفاوت است و نمی‌‌توان برای درریافت آن به بانک و یا صرافی‌های معمولی مراجعه کرد، از روشی به نام استخراج بیت کوین برای بهره‌برداری و دریافت آن استفاده می‌کنند. از آنجا که قیمت بیت کوین قابل توجه بوده و استخراج بیت کوین یکی از مهم‌ترین روش‌های بهره‌برداری از بیت کوین به شمار می‌رود، در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع استخراج بیت کوین پرداخته و نکات موثر در این موضوع را بیان کنیم.

بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز در جهان است که در سال 2009 میلادی توسط شخصی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو طراحی شده و به جهان معرفی شد. این نوآوری، دنیای پول را دگرگون کرده و به عنوان یک سیستم پرداخت جایگزین برای سیستم‌های مالی امروزی، توجه جهانی را به خود جلب کرد. این ارز دیجیتالی غیرمتمرکز با سایر ارزهای فیات کشورهای مختلف تفاوت‌های زیادی داشته و فرق می‌کند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی های منحصر به فرد بیت کوین می‌توان به غیرمتمرکز بودن بیت کوین، امنیت بالا، شفافیت در تراکنش‌ها، محدود بودن تعداد کل بیت کوین‌ها و قابلیت انتقال سریع و آسان با حجم‌ها و میزان‌های مختلف و متفاوت اشاره کرد. در بحث غیرمتمرکز بودن بیت کوین باید گفت که بیت کوین توسط هیچ شخص یا سازمانی کنترل نشده و به صورت مستقل و بدون دستکاری و بررسی‌های جانبی عمل می‌کند. این امر به واسطه فناوری بلاک چین و شبکه‌های ارزهای دیجیتال امکان پذیر شده است.

 

جالب است بدانید بیت کوین بسیار امن بوده و این موضوع مربوط به رمزنگاری قوی تراکنش‌ها را در شبکه بیت کوین است. علاوه بر امنیت، بیت کوین شفاف بوده و تمام تراکنش‌های آن در بلاک چین ثبت و برای عموم قابل مشاهده است.

یکی از مشکلات اصلی ارزهای فیات که باعث ایجاد تورم‌های سرسام‌آور می‌شود، عدم محدودیت این ارزها در چاپ و انتشار در جامعه است اما باید بدانید که تعداد بیت کوین‌ها در کل جهان محدود به 21 میلیون واحد است که باعث مقابله این ارز در برابر تورم جهانی می‌شود. بیت کوین به عنوان یک ارز جهانی، قابل داد و ستد و قابل بوده و می‌توان آن به سرعت و به صورت ارزان به هر نقطه‌ای از جهان ارسال کرده و یا دریافت کرد.

تمامی مزایا و ویژگی‌های بالا باعث شده‌اند تا بیت کوین کاربرد بسیار زیادی در جوامع و کشورهای مختلف پیدا کرده و برای پرداخت و خرید و فروش، ارسال و دریافت حواله، سرمایه‌گذاری و … مورد استفاده قرار گیرد.

اگر چه بیت کوین دارای مزایا بسیار زیادی بوده و تقریبا می‌توان گفت منحصر به فرد است اما دارای چالش‌ها و معایبی همچون نوسانات قیمتی، مصرف انرژی برای استخراج بیت کوین و آینده مبهم است که همین عوامل باعث می‌شوند تا بسیاری از افراد به این ارز اعتماد نکرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری نکنند. با این حال و وجود انواع چالش‌ها، بیت کوین پتانسیل بالایی برای تغییر نحوه استفاده ما از پول داشته و پیشرفت‌های تکنولوژی و افزایش آگاهی عمومی در آینده نه چندان دور می‌تواند به پذیرش گسترده‌تر بیت کوین در سال‌های آینده کمک بسیار زیادی کند.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت‌کوین چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، یکی از اصلی‌ترین روش‌های دریافت بیت کوین، استخراج آن است. استخراج بیت کوین فرآیندی برای تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بیت کوین جدید است که این فرآیند شامل حل مسائل ریاضی پیچیده با استفاده از کامپیوترهای قدرتمند یا به اصطلاح ماینرها انجام می‌شود. ماینرها (استخراج کنندگان بیت کوین) برای حل این مسائل با یکدیگر رقابت کرده و اولین ماینری که به جواب صحیح برسد، پاداش بیت کوین را دریافت می‌کند.

برای استخراج صحیح بیت کوین باید به سخت افزار مناسب، استخر استخراج ماسب، نرم افزارهای جانبی و انرژی برق دسترسی داشته و از آن‌ها برای استخراج و یا به اصطلاح ماین (استخراج) بیت کوین استفاده کنید. در حالت کلی، برای استخراج بیت کوین به دستگاه‌های قدرتمندی به نام ماینر (miner) نیاز دارید. این دستگاه‌ها به طور خاص برای استخراج بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند و قدرت پردازش بسیار بالایی دارند.

پس از انتخاب سخت افزار و ماینر مناسب، به سراغ انتخاب استخر استخراج مناسب رفته و یک استخر کاربردی انتخاب می‌کنیم. استخرهای استخراج گروهی از ماینرها هستند که منابع خود را برای افزایش شانس یافتن بلاک و دریافت پاداش، با یکدیگر ترکیب کرده و اقدام به استخراج و بهره‌برداری از بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگری می‌کنند.

سپس به سراغ نصب و راه اندازی نرم افزار رفته و قسمت نرم افزار روند و فرآیند استخراج را آغاز می‌کنیم. برای اتصال به استخر استخراج و شروع استخراج، نیاز به نصب نرم افزارهای مخصوص استخراج آن ارز دارید. در پایان هم باید به انرژی و جریان الکتریسیته دسترسی کامل داشته و هزینه برق مصرفی را نیز محاسبه کنید.

در حالت کلی عملیات استخراج بیت‌کوین بسیار سودآور بوده و می‌تواند باعث افزایش درآمد شما شود اما در این بین عوامل و نکاتی بر میزان سود شما تاثیرگذار هستند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما در افزایش سود و درآمد شخصی کند. عوامل مهم و تاثیرگذار در فرآیند استخراج بیت کوین شامل قیمت بیت کوین، سختی شبکه، میزان مصرف برق و کارمزد استخراج بیت کوین می‌شوند. همان‌طور که مشخص است هرچه قیمت بیت کوین بالاتر باشد، سودآوری استخراج بیت‌کوین نیز بیشتر خواهد بود.

سختی شبکه دیگر معیاری است که برای دشواری حل مسائل ریاضی استخراج بیت‌کوین حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه شود. جالب است بدانید با افزایش تعداد ماینرها، سختی شبکه نیز افزایش یافته و در نتیجه، سودآوری شما بیشتر می‌شود.

دیگر نکته مهم استفاده از ماینرها یا استخراج‌کننده‌ها، میزان مصرف برق ماینر و بازدهی آن است. در حالت کلی، دستگاه‌های استخراج‌کننده بیت کوین برق زیادی مصرف کرده و هزینه برق مصرفی آن‌ها می‌تواند سودآوری استخراج را به طور قابل توجهی کاهش دهد. کارمزد استخر استخراج یا همان کارکزد استخراج یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی سودآوری بیت کوین است که بخشی از سود را به عنوان کارمزد استخر استخراج برداشته و این کارمزد باید به استخر استخراج پرداخت شود.

مزایا و معایب استخراج کردن بیت کوین

بیت کوین چیست؟

همان‌طور که گفته شد، استخراج کردن بیت کوین با استفاده از دستگاه‌های ماینر می‌تواند بسیار سودآور بوده و مزایا زیادی به همراه داشته باشد. از جمله اصلی‌ترین مزایا استخراج بیت‌کوین می‌توان به پتانسیل سودآوری بالا بیت کوین، کنترل کامل بر روی درارایی‌های بیت کوین، عدم پرداخت مالیات، امنیت بالا و سرعت انتقال زیاد اشاره کرد. جالب است بدانید امروزه بیت کوین به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان، پتانسیل سودآوری بسیار بالایی در مقایسه با ارزهای فیات کشورهای مختلف داشته و اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد، سودآوری استخراج بیت کوین نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.

پس از استخراج هر میزان بیت کوین، شما مالک و صاحب اصلی آن‌ها بوده و هیچ نهاد و یا سازمانی نمی‌تواند بر روی این دارایی اثر گذاشته و یا آن را قفل کند. علاوه بر این، بین کوین‌هایی که استخراج می‌شوند فاقد مالیات بوده و شما نباید به جز کارمزد، کوچکترین هزینه یا مالیاتی پرداخت کنید. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد،

امنیت شبکه و رمز ارز بیت کوین بسیار بالا و کسی نمی‌تواند بدون اجازه‌های لازم، به کیف پول و یا بیت کوین شما دسترسی پیدا کند. در ضمن، سرعت انتقال و جابه جایی بیت کوین بسیار بالا بوده و به سادگی می‌توان هر میزان بین کوین را در هر لحظه از شبانه روز به هر نقطه‌ای از جهان ارسال کرده و به عکس، یا دریافت کرد.

اگر چه بیت کوین و استخراج آن مزایا بسیار زیاد و منحصر به فردی دارد اما دارای معایبی نیز است که اطلاع از آن‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی در افزایش سودآوری عملیات استخراج به شما کند. از جمله اصلی‌ترین معایب استخراج بیت کوین می‌توان به مواردی همچون سودآوری نامشخص، هزینه‌های بالا استخراج و سر و صدای زیاد ماینرها اشاره کرد.

در حالت کلی، سودآوری استخراج بیت‌کوین به عوامل مختلفی مانند قیمت بیت کوین، سختی شبکه و … بستگی داشته و باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد. هزینه‌های استخراج بیت کوین مانند هزینه خرید دستگاه‌های استخراج، هزینه برق، هزینه تعمیرات دستگاه‌های استخراج و … می‌تواند بسیار بالا بوده و بر روی سود استخراج اثر مستقیم گذارد. علاوه بر تمامی معایب گفته شده، ماینرها سر و صدای زیادی تولید کرده و این سر و صدای زیاد می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

نتیجه‌گیری

امروزه ارزهای دیجیتال نقش مهمی در انتقالات ارزی و سیستم‌های مالی پیدا کرده و بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. بزرگترین و مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین است. بیت کوین از روش‌های مختلف و متفاوت حاصل و دریافت می‌شود یکی مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها، استخراج بیت کوین است. از جمله مزایا استخراج این ارز می‌توان به پتانسیل سودآوری بالا بیت کوین، کنترل کامل بر روی درارایی‌های بیت کوین، عدم پرداخت مالیات، امنیت بالا و سرعت انتقال زیاد و از جمله معایب آن می‌توان به سودآوری نامشخص، هزینه‌های بالا استخراج و سر و صدای زیاد ماینرها اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی موضوع استخراج بیت کوین پرداخته و نکات موثر در این موضوع را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

319 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط