سیم و کابل سیمیا

سیم و کابل سیمیا با بیش از 40 سال سابقه فعالیت

606 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

از جمله شرکت‌هایی که بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت در تولید سیم و کابل باکیفیت را دارد، می‌توان شرکت سیم و کابل سیمیا دانست. امروز در این مطلب از تکه کابل قصد داریم بیشتر درباره این شرکت صحبت کنیم.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت سیم و کابل سیمیا

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زمانی که عرصه صنعت کشور از شرکت‌های خارجی خالی شده بود و بازار تولید سیم و کابل هم در شرایط ملتهبی بود، شرکت سیم و کابل سیمیا در ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۰ تأسیس شد. این شرکت در ابتدا با نام الکتریکال وایرز به ثبت رسیده بود و بعدها در راستای فارسی سازی اسامی شرکت‌ها، نام آن به سیمیا تغییر یافت. محل اولیه کارخانه یک سالن ۴۸۰ متری واقع در اسلامشهر بود و در سال ۱۳۷۰ محل کارخانه به نصیر آباد در نزدیکی رباط کریم انتقال پیدا کرد. در سال ۱۳۸۵ محل جدید این کارخانه در تهران به بهره‌برداری رسید و هم اکنون شرکت سیم و کابل سیمیا با بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل توانا و باتجربه، قادر به تولید ۱۸ هزار تن انواع سیم و کابل برق و مخابرات را دارد.

محصولات شرکت سیم و کابل سیمیا

۱. سیم‌های مفتولی و نیمه افشان

این سیم برای نصب ثابت به عنوان سیم‌های رابط در انواع داکت زیرزمینی و تجهیزات کنترلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سیم‌های مفتولی نیمه افشان می‌توان در داخل لوله و زیر گچ استفاده کرد.

۲. سیم افشان

این نوع سیم‌ها برای نصب ثابت به عنوان سـیم‌های رابط در داکت‌های زیرزمینی، ماشین آلات و تابلوهای فرمان که به انعطاف پذیری زیادی نیاز دارند به کار گرفته می‌شوند. قرارگیری مسـتقیم این نوع سـیم‌ها بر روی سینی‌های کابل، کانال‌هـا یا مخازن مجاز نیست ولی قرارگیری در داخل لوله و زیر گچ مجاز است.

۳. کابل افشان سبک

این نوع کابل ها برای استفاده در وسایل برقی، تجهیزات و ماشین های برقی کوچک و همچنین در لوازم برقی خانگی مثل چراغ های رومیزی، آباژورها مناسب هستند. استفاده کابل افشان سبک در وسایل پخت و پز یا گرمایشی ممنوع است. و همچنین برای استفاده صنعتی، تاسیسات خارجی یا استفاده در ماشین آلات کشاورزی مناسب نیستند.

۴. کابل افشان معمولی

این نوع کابل ها به عنوان کابل رابط برای استفاده در لوازم برقی، لوازم خانگی و ماشین آلات مناسب هستند. تماس مستقیم کابل با قطعات داغ در وسایل پخت و پز و گرمایش مجاز نیست و کابل نباید در معرض حرارت قرار گیرد.

 

۵. کابل کنترل افشان

این نوع کابل‌ها برای استفاده در تابلوهای فرمان مناسب هستند. کاربرد این نوع کابل‌ها در فضای آزاد، سیستم‌های نقاله و مکان‌های دارای میدان مغناطیسی توصیه نمی‌شود.

سیمیا

۶. کابل کنترل افشان شیلددار

این نوع کابل‌ها برای استفاده در تابلوهای کنترل و مکان‌هایی که میدان مغناطیسی وجود دارد مناسب هستند. استفاده از این نوع کابل ها در فضای باز و سیستم های نقاله توصیه نمی‌شود.

 

۷. کابل کنترل تخت

این نوع کابل‌ها اغلب به عنوان کابل‌های متحرک جرثقیل‌ها، آسانسورها و سیستم‌های نقاله به کار گرفته می‌شوند. این کابل‌ها برای استفاده در تاسیسات داخلی ساختمان مناسب بوده و از مزایای آن می‌‌توان به انعطاف‌پذیری بالا، نیاز به حداقل فضا، امکان قرارگیری در بسته‌بندی‌های کوچک اشاره کرد.

 

۸. کابل مفتولی و نیمه افشان سبک

این نوع کابل ها در زیر یا روی گچ، روی دیوارهای آجری و بتنی و در مکان‌های خشک یا مرطوب امورد استفاده قرار می‌گیرند، اما برای استفاده در بتن مسلح یا فشرده مناسب نیستند. استفاده از این نوع کابل‌ها در تاسیسات خارجی تنها در صورتی مجاز است که در معرض نور مستقیم خورشید نباشند.

 

۹. کابل‌های تک رشته مسی یا آلومینیومی

از این نوع کابل‌ها می‌توان برای تأمین برق برای نصب ثابت در زیرزمین، کانال‌ها، تاسیسات داخل ساختمان و در فضای باز که امکان آسیب مکانیکی به کابل وجود ندارد استفاده کرد. در مکان‌هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد از مواد LSZH برای جلوگیری از انتشار گازهای سمی و گازهای خورنده استفاده می‌شود.

 

۱۰. کابل‌های قدرت چندرشته

جنس و کلاس هادی این کابل از مس آنیل شده کلاس ۱ است و عایقی از نوع پی وی سی دارد. در زره آن از مفتول یا نوار فوالد گالوانیزه استفاده می‌شود.

 

۱۱. هادی‌های هم مرکز

از این کابل‌ها برای توزیع برق در شبکه‌های مشترکین، پست‌ها و سیستم‌های برق خیابانی استفاده می‌شود. استفاده از این نوع کابل‌ها در فضای باز، زیرزمین، تاسیسات داخلی و کانال ها مجاز است. همچنین هادی‌های مرکزی این کابل‌ها را می‌توان به عنوان هادی ارت یا شیلد استفاده کرد.

 

۱۲. کابل ابزار دقیق

این نوع کابل‌ها برای انتقال اطلاعات مناسب بوده و می‌توانند در اتاق‌های کنترل دستگاه‌های صنعتی و پست‌های برق به کار روند. حفاظ الکـترواستاتیکی می‌تواند مدارها را در برابر تداخل الکتریکی محافظت کند. اسـتفاده از ساختار کابل‌های زوجی باعث کاهش همشنوایی می‌شود. این کابل‌ها برای ارتباط مسـتقیم بـا منابعی مانند برق شهر که امپدانس پایین دارند مناسب نیستند.

 

۱۳. کابل‌های دریایی

از این کابل‌ها در کشتی ها و سازه‌های دریایی استفاده می‌شود.

 

۱۴. کابل‌های کواکسیال

این نوع کابل‌ها در انتقال فرکانس بالا به ویژه در فرستنده‌ها و گیرنده‌ها، کامپیوترها، گیرنده‌های رادیو و تلویزیون و دوربین‌های مداربسته کاربرد دارند.

 

۱۵. کابل‌های شبکه

این نوع کابل‌ها به عنوان وسیله‌ای برای انتقال و ارسال اطلاعات برای شبکه های گیگابیتی و سایر پروتکل‌های شبکه استفاده می‌شود. همچنین به دلیل داشتن فویل و شیلد می‌تواند در برابر صداهای محیطی عملکرد بهتری داشته باشد و بیشترین کارایی را در پروژه ها به خود اختصاص دهد.

 

۱۶. سیم و کابل‌های مقاوم در برابر آتش

در مکان‌هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد از این سیم‌ها برای جلوگیری از انتشار گازهای سمی و خورنده استفاده می‌شود.

 

۱۷. سیم و کابل‌های خودرویی

برای اتصال کلیه دستگاه‌های الکتریکی به باتری و مولد جریان الکتریکی خودرو، از سیم و کابل‌های خودرویی استفاده می‌شود. به دلیل زیاد بودن تعداد رشته سیم‌ها، معمولا آن‌ها را به صورت کلاف و دسته سیم در می‌آورند و عایق بندی می‌کنند.

 

۱۸. کابل‌های مخصوص پمپ شناور

این نوع کابل‌ها مخصوص پمپ‌های شناور با ساختار خاص طراحی شده اند. عایق دارای مشخصات گیره است و ساختار پوشش به گونه‌ای است که امکان خم شدن مناسب، جذب آب کم، مقاومت عایق و پایداری بالا را برای افزایش عمر مفید کابل فراهم می‌کند.

 

۱۹. سیم و کابل‌های هوایی و خودنگهدار آلومینیومی

این نوع کابل‌ها برای انتقال و توزیع برق در خطوط هوایی استفاده می‌شوند و ویژگی‌های بهتری نسبت به هادی‌های مسی آنیل نشده دارند. با توجه به عایق بودن سیم‌ها امکان اتصال سیم‌ها و سرقت برق از بین می‌رود.

گواهینامه و افتخارات شرکت سیم و کابل سیمیا

۱‌. گواهینامه استاندارد‌های ملی؛
۲. پروانه تحقیق و توسعه؛
۳. تاییدیه‌های آزمایشگاه همکار؛
۴. تاییدیه‌های وزارت نفت؛
۵. گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده؛
۶. گواهینامه شرکت‌ها؛
۷. گواهینامه‌های بین المللی؛
۸. گواهینامه‌های کابل‌های دریایی؛
۹. گواهینامه‌های واحد نمونه؛
۱۰. تاییدیه‌های شرکت‌های توزیع برق؛
۱۱. تقدیرنامه‌ها؛
۱۲. تاییدیه‌های مطابقت با استانداردهای تولید توانیر.

آدرس و شماره تلفن

آدرس
ایران – تهران – خیابان دکتر بهشتی – خیابان پاکستان – کوچه حافظی – شماره ۵ – طبقه چهارم

ایمیل
info@simiacable.com

تماس
۰۲۱۸۷۲۶۶۲۱۵

نمایندگی فروش سیم و کابل سیمیا در تهران در این بخش در دسترس شماست و شما می توانید محصولات سیمیا را با بهترین قیمت و کیفیت در تهران از این نمایندگی ها خرید نمایید (نمایندگی های سیم و کابل سیمیا)

سخن پایانی

شرکت تولیدی سیم و کابل سیمیا با حدود بیش از ۴۰ دهه سابقه در حوزه تولید و عرضه و صادرات سیم و کابل در حال افتخارآفرینی برای کشور عزیزمان ایران است. این گروه به‌طور مداوم و با رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی به عنوان بهترین تولیدکننده انتخاب شده است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مجموعه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران، از گذشته تا کنون

606 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط