سیم و کابل اصفهان

شرکت سیم و کابل اصفهان؛ معرفی شرکت و محصولات تولیدی

301 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / معرفی محصولات صنعت برق

آیا شرکت سیم و کابل اصفهان را می‌شناسید؟ به نظر شما قیمت محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل اصفهان قابل قبول است؟ مجموعه سیم و کابل اصفهان از جمله شرکت‌های پیشرو در عرصه تولید و عرضه سیم و کابل کشور بوده که فعالیت خود را به صورت تخصصی در سال 1379 آغاز کرد و ما در این راهنما قصد داریم که به بررسی تجهیزات عرضه شده توسط این مجموعه بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

نگاهی بر شرکت سیم و کابل اصفهان و محصولات آن

شرکت سیم و کابل اصفهان

همان‎‌طور که گفته شد، شرکت سیم و کابل اصفهان از جمله شرکت‌های پیشتاز در عرصه تولید و عرضه انواع سیم و کابل بوده که با هدف برطرف کردن نیاز بازار به انواع سیم و کابل‌های افشان، مفتولی، کواکسیال، مخابراتی و شیلددار فعالیت می‌کند. این مجموعه در طی سال‌ها فعالیت خود توانسته با تکیه بر پشتوانه دانش و تکنولوژی بومی در خطوط تولید خود به درجه‌ای مطلوب و استاندارد از سطح کیفیت محصولات برسد.

محصولات شرکت سیم و کابل اصفهان

همان‌طور که گفتیم، مجموعه نامبرده در زمینه تولید انواع سیم و کابل در بازار ایران به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. در ادامه، به معرفی تجهیزات عرضه شده توسط شرکت سیم و کابل اصفهان خواهیم پرداخت:

سیم افشان

از جمله محصولات عرضه شده توسط شرکت مذکور سیم افشان بوده که نوعی سیم تک رشته‌ای به حساب می‌آید. هادی یا رسانایی که در ساختار این سیم تعبیه شده از جنس فلز مس بوده و عایق تعبیه شده در آن پلیمر پی وی سی است. این دسته از سیم‌ها به نحوه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که کاربران می‌توانند از آن‌ها در وسایل برقی و محافظت از سیم‌های روشنایی‌بخش در محیط‌های مختلف و همچنین درون لوله‌ها و زیر و روی گچ‌ها بهره ببرند.

سیم‌های افشان انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و به همین علت نصب و استفاده از آن‌ها به صورت مستقیم بر روی سینی کابل کانال کابل‌کشی و مخازن به هیچ وجه مجاز نخواهد بود. از دیگر مواردی که بایستی در رابطه با سیم‌های افشان در نظر داشته باشید این است که ولتاژ نامی آن‌ها متغیر بوده؛ به عنوان مثال ولتاژ نامی در سیم‌های 500/300 ولت تا سطح مقطع 1 میلی‌متر مربع محاسبه می‌شود.

کابل افشان

از دیگر تولیدات شرکت سیم و کابل اصفهان می‌توان به کابل‌های افشان اشاره داشت که به عنوان یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین انواع کابل‌ها شناخته می‌شود. این دسته از کابل‌ها تحت عنوان کابل نرم نیز شناخته شده و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند؛ از این جهت مصارف آن‌ها منحصربه‌فرد است. به عنوان مثال، می‌توانیم از این دسته کابل‌ها برای مصارف انتقال برق با ولتاژ بالا و بیش از 36 هزار ولت بهره ببریم. این دسته از تولیدات سیم و کابل افشان عمدتاً در نیروگاه‌های تولید و توزیع برق، تأسیسات صنعتی و تابلوهای الکتریسیته کارایی دارند.

کابل شیلددار

از دیگر تجهیزات ارائه شده توسط شرکت سیم و کابل اصفهان می‌توانیم به کابل‌های شیلددار اشاره داشته باشیم. این مدل از کابل‌ها نوعی کابل الکتریکی به حساب می‌آیند که در آن‌ها رسانا و لایه عایق در یک یا چند شیلد یا سپر رسانا قرار داده می‌شوند. به طور معمول شیلد یا سپری که برای پوشاندن این کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از فویل فلزی یا سیم بافته شده تولید خواهد شد. وجود شیلد در این مدل از محصولات موجب افزایش ایمنی و مقاومت کابل‌های مذکور خواهد شد.

کابل کواکسیال

شرکت سیم و کابل اصفهان

نمونه دیگری از انواع پرطرفدار کابل‌های موجود در شرکت سیم و کابل اصفهان، کابل کواکسیال بوده که یک نوع کابل مسی محسوب می‌شود. این محصول متشکل از یک رسانای داخلی، یک عایق و یک رسانای نازک بوده و به لطف اجزایی که در ساختار آن به کار رفته، می‌تواند از تداخل سیگنال‌ها جلوگیری به عمل آورد. ناگفته نماند که مغزی موجود در ساختار کابل‌های کواکسیال از جنس فلز مس بوده و به همین علت داده‌ها توسط این کابل با سرعت بسیار بالایی منتقل خواهند شد.

کابل مخابراتی

کابل‌های مخابراتی همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست در خطوط مخابراتی کارایی داشته و وظیفه اصلی آن‌ها انتقال سیگنال در شبکه‌ها و سیستم‌های مخابراتی است. این دسته از کابل‌های عرضه شده توسط شرکت سیم و کابل اصفهان با هدف آسان‌سازی ارتباطات و انتقال دیتا طراحی و عرضه می‌شوند.

هدف اصلی بهره‌گیری از این دسته کابل‌ها انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر و همچنین تقویت و برقراری روابط دو طرفه در طی مسافت‌های طولانی است. از این دسته کابل‌ها می‌توان به منظور اتصال مشترکین مختلف از نقاط مختلف دنیا به هم دیگر بهره برد. در واقع، به لطف این دسته از محصولات امکان اتصال و برقراری ارتباط مابین افراد از محله‌ها، شهرها و کشورهای مختلف فراهم خواهد شد.

کابل مفتولی

منظور از کابل‌های مفتولی آن دسته از کابل‌هایی بوده که دارای یک هادی تک سیمی هستند. می‌توان گفت که کابل‌های مفتولی نقطة مقابل کابل‌های افشان به حساب می‌آیند؛ چرا که برخلاف کابل‌های افشان انعطاف‌پذیری بالایی نداشته و تعداد رشته‌های زیادی ندارند. همچنین، هادی استفاده شده در ساختار این دسته از کابل‌ها فقط دارای یک رشته هادی ضخیم بوده و به همین علت انعطاف‌پذیری زیادی از خود نشان نمی‌دهد.

این دسته از کابل‌ها با تکیه بر ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، مورد استفاده در اماکن مختلفی هم‌چون نیروگاه‌های تولید و توزیع نیروی برق هستند. عایق‌بندی موتورخانه‌ها، کابل‌کشی بناهای مختلف و غیره از جمله مصارف کابل‌های مفتولی به حساب می‌آیند. ناگفته نماند که امکان نصب این کابل‌ها درون لوله‌های ساده و لوله خرطومی نیز وجود دارد.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با شرکت سیم و کابل اصفهان به بررسی مهم‌ترین محصولات آن پرداختیم و دانستیم که این شرکت به صورت تخصصی با هدف تأمین نیاز بازار در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل افشان، کابل شیلددار، کابل کواکسیال، کابل مخابراتی، کابل مفتولی و کالاهای دیجیتال فعالیت می‌کند.

کلیة سیم و کابل‌هایی که توسط این شرکت به بازار عرضه می‌شوند از لحاظ کیفیت استاندارد هستند؛ چرا که در فرایند تولید تک تک آن‌ها از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود. آیا تجربه خرید و استفاده از محصولات عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل اصفهان را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سیم و کابل‌های عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل اصفهان در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

301 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط