شرکت فاراتل

خرید یو پی اس فاراتل؛ نگاهی بر راهنمای نصب و استفاده

262 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید یو پی اس فاراتل چیست و در چه مواقعی می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟ به نظر شما بهترین روش برای نصب و استفاده از یو پی اس چیست؟ یو پی اس یک منبع تغذیة بدون وقفه بوده که در کنار تجهیزات برقی یا درون جعبه رایانه نصب شده و می‌تواند در زمان قطعی برق و یا نوسانات شدید یا جزئی، امکان کارکرد در حالت نرمال را برای دستگاه فراهم سازد.

هر آنچه که باید درباره خرید یو پی اس فاراتل بدانید!

یو پی اس فاراتل

یو پی اس فاراتل چیست؟

مطابق با دفترچه راهنمای یو پی اس فاراتل، می‌توان گفت که این دستگاه یک نوع منبع تغذیه بدون وقفه به حساب می‌آید که مطابق با به روزترین تکنولوژی در دنیا طراحی و عرضه شده و از هر لحاظ کیفیت ساختاری و همچنین کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. دستگاه مذکور به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند بدون در نظر گرفتن نوسانات و اختلالات برق شهری، از قطعی کامل برق به طور کامل جلوگیری به عمل آورد.

شرایط نصب و نگهداری یو پی اس فاراتل

یو پی اس‌های عرضه شده توسط شرکت فاراتل از لحاظ کیفیت و همچنین عملکرد به مدت یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش دارند و همین موضوع یک مزیت برای آن‌ها به حساب می‌آید. افراد پس از خرید این دستگاه برای استفاده از خدمات گارانتی بایستی کارت ضمانت موجود در بسته‌بندی آن را به تکمیل کرده و برای شرکت فاراتل پست نمایند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بایستی در رابطه با این تجهیزات در نظر داشته باشید این است که نصب یو پی اس بایستی حتماً توسط نمایندگان مجاز آن انجام شود. قابل ذکر بوده که در راهنمای نصب این دستگاه بیان شده که مصرف‌کنندگان به تنهایی مجاز به نصب و یا تعمیر این دستگاه نیستند. در خاطر داشته باشید که پیش از حضور نمایندگان در محل نصب، حتماً شرایط و محیط برای نصب یو پی اس را فراهم سازید.

یکی دیگر از مواردی که جای دارد در رابطه با یو پی اس فاراتل به آن اشاره داشته باشیم، این است که کلیه مصرف‌کنندگان بایستی در صورت وجود هرگونه مشکلی در عملکرد دستگاه فوراً مدل و شماره سریال را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و بعد با نزدیک‌ترین نماینده مجاز فاراتل ارتباط برقرار کنند. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از گارانتی این دستگاه استفاده کنید، بایستی که تمامی قوانین ذکر شده در دفترچه راهنمای آن را رعایت کرده باشید؛ در غیر این صورت یو پی اسِ شما مشمول گارانتی نخواهد بود.

مهم‌ترین نکات ایمنی و نگهداری

در رابطه با نحوه نگهداری از یو پی اس فاراتل یک سری نکات ایمنی وجود داشته که لازم است پیش از خرید و استفاده از این دستگاه آن‌ها را بدانید:

  • مصرف‌کنندگان بایستی که باتری‌های یو پی اس را در معرض شعله و حرارت قرار ندهند.
  • از باز کردن باتری نیز خودداری کنید؛ چرا که این باتری‌ها در ساختار خود حاوی مواد اسیدی بوده که با باز کردن آن احتمال این که پوست یا چشم شما آسیب ببیند وجود خواهد داشت.
  • مطابق با نکات ذکر شده در راهنمای یو پی اس‌های فاراتل، به هیچ‌وجه با ترمینال کابینت باتری تماس فیزیکی پیدا نکنید؛ چرا که احتمال خطر شوک الکتریکی و آسیب‌های آن وجود خواهد داشت.
  • مصرف‌کننده بایستی هر ماه یک بار اتصالات برق دستگاه یو پی اس خود را مورد بررسی قرار دهد. توجه داشته باشید که سیم‌های برق بایستی در مسیر ورودی و خروجی یو پی اس از لحاظ الکتریکی به طور کامل ایزوله شده باشند.

نحوه نصب یو پی اس فاراتل

در این بخش از راهنما به نحوه نصب یو پی اس فاراتل خواهیم پرداخت. همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، نصب دستگاه یو پی اس بایستی که توسط نماینده مجاز شرکت فاراتل صورت بگیرد. توجه داشته باشید که اگر خودِ شخص به تنهایی اقدام به نصب یو پی اس کند، دستگاه شما دیگر مشمول گارانتی نخواهد بود. با توجه به این موضوع بایستی که برای نصب آن حتماً به نزدیک‌ترین نمایندگی معتبر در محل اقامت خود مراجعه نمایید. پس از این که دستگاه نصب گردید، اکنون می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنمای یو پی اس عملکرد دستگاه خود را مورد بررسی قرار دهید:

  • در طی بررسی عملکرد دستگاه یو پی اس، بایستی در ابتدا برای خاموش کردن یو پی اس دکمه off که بر روی پنل پشت دستگاه تعبیه شده را فشار دهید.
  • ورودی برق به ترمینال را قطع کنید؛ توجه داشته باشید که اگر ورودی برق به ترمینال قطع نشده باشد، دستگاه در زمان خاموش به شارژ باتری‌ها خواهد پرداخت.

مهم‌ترین نکات خرید یو پی اس

یو پی اس فاراتل

اکنون که با یو پی اس فاراتل و نکات مهم آن آشنا شدیم، در این بخش از راهنما قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که با در نظر داشتن آن‌ها می‌توانید در انتخاب یو پی اس عملکرد بهتری داشته باشید:

  • به طور معمول یو پی اس‌های آنلاین می‌توانند محافظت بهتری از دستگاه الکترونیکی انجام دهند؛
  • یو پی اس‌های آنلاین برای برنامه‌های بحرانی مثل سرورها و سیستم‌های تلفن و مخابرات گزینه بسیار بهتری هستند؛
  • یو پی اس‌های استند بای یا لاین اینتراکتیو برای مواقعی که قطعی برق چندان مشکل بزرگی نبوده اما ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات بشود، گزینه مناسبی هستند؛
  • یو پی اس استند بای قادر است در هنگام نوسانات برق، دستگاه‌ها را قابل اجرا نگه دارد. از این تجهیز می‌توانید برای دستگاه‌هایی نظیر فاکس یا کامپیوتر مستقل نیز استفاده کنید؛
  • یو پی اس لاین اینتراکتیو برای مواقعی که نوسانات برق بسیار زیاد باشد، گزینه مناسبی خواهد بود. نوسانات برق در این یو پی اس‌ها به جای باتری داخلی با ترانسفورماتور برطرف خواهد شد.

سخن پایانی

در این راهنما با یو پی اس فاراتل و همچنین مهم‌ترین مواردی که بایستی در زمان خرید یو پی اس در نظر داشته باشد؛ هم‌چون کارایی انواع یو پی اس، آشنا شدیم. یو پی اس‌ها نوعی منبع تغذیه بدون وقفه به حساب می‌آیند که شما می‌توانید با کمک آن‌ها در زمان قطعی ناگهانی برق، از تجهیزات الکترونیکی خود به خوبی مراقبت کنید. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون یو پی اس فاراتل دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با یو پی اس‌های فاراتل در قسمت ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

262 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط