محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت؛ چیستی و ویژگی ها

286 بازدید معرفی محصولات صنعت برق
 آیا تاکنون از محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما محافظ‌های برقِ ارائه شده توسط فراز صنعت گزینه مناسبی برای خرید هستند؟ محافظ‌های برق یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزاتی به حساب می‌آیند که لازم است برای مراقبت از تجهیزات الکتریکی خود آن را خریداری کنیم. در ادامه، با تجهیزاتی که توسط فراز صنعت عرضه شده‌اند بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

هر آنچه که باید درباره محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت بدانید!

محافظ برق ماشین لباسشويی و ظرفشویی چیست؟

محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت وسیله‌ای بوده که می‌تواند از لوازم برقی پرکاربردی نظیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی در برابر نوسانات ولتاژ برق به طرز قابل توجهی محافظت کند. محافظ‌های برق دارای انواع مختلفی هستند که از هر کدام از آن‌ها می‌توان برای محافظت از یک یا چند وسیله برقی خاص بهره برد. یک محافظ برق باکیفیتی که بر استانداردهای مورد نیاز طراحی و تولید شده باشد، می‌تواند ضمن کاهش مصرف برق موجب جلوگیری از ورود نوسانات و در نهایت افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی شما نیز شود.

ویژگی‌های بهترین محافظ برق لباسشویی و ظرفشویی چیست؟

همان‌طور که گفته شد، محافظ‌های برق دارای انواع مختلفی هستند و همین موضوع گاهاً می‌تواند انتخاب از بین گزینه‌های مورد نظر را برای ما به کاری دشوار تبدیل کند؛ از این جهت بهتر است که نگاهی بر ویژگی‌های بهترین محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت داشته باشید تا بتوانید در زمان خرید با دیدِ بازتر و آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کنید. در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا خواهیم شد:

  • بهترین محافظ برق ظرفشویی و لباسشویی بایستی در ابتدا بتواند توان مورد نیاز دستگاه الکتریکی را پوشش دهد.
  • به طور معمول توان مورد نیاز برای چنین ماشین‌هایی مابین 2500 الی 3000 وات بوده که با در نظر گرفتن استارت اولیه و گرمایش آب درون دستگاه پیشنهاد می‌شود که محافظ توان 4000 الی 5000 ولت را دارا باشد.
  • محافظ برق باکیفیت بالا و معتبر بایستی دارای گارانتی حداقل یکساله باشد.
  • دامنه پذیرش محافظ‌های برق ماشین ظرفشویی و لباسشویی معمولاً 170 الی 245 ولت است.
  • به اعتبار برند تولیدکننده محافظ دقت داشته باشید؛ چرا که اعتبار برند تولیدکننده می‌تواند تضمینی بر کیفیت بالای آن باشد.
  • چنان‌چه قصد خرید یک محافظ برق را دارید که بتواند محافظت کاملی از دستگاه‌های شما ارائه دهد، استابلایزرهای مخصوص ماشین ظرفشویی و لباسشویی با توان حداقل 3000 ولت آمپر می‌توانند گزینه بهتری باشند. اما باید توجه داشته باشید که چنین محافظ‌هایی معمولاً 5 الی 10 برابر یک محافظ معمولی قیمت داشته و به همین علت بایستی برای تهیه آن‌ها بودجه و همچنین حجم و وزن بیش‌تری در نظر بگیرید.

معرفی محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت

محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت

محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت توسعه از جمله برترین و باکیفیت‌ترین محافظ‌های برق موجود در بازار بوده که علاوه بر ماشین لباسشویی و ظرفشویی می‌توانیم از آن‌ها برای مایکروویو و یخچال صنعتی نیز بهره ببریم. مهندسین مجموعه فراز صنعت توسعه این محافظ‌ها را به گونه‌ای طراحی و عرضه کرده‌اند که دارای چندکاربری باشد؛ از این رو می‌توان با در نظر گرفتن توان بالای مصرفی این محصول از آن برای محافظت از دستگاه‌های نامبرده با اطمینان خاطر بهره ببرید.

همان‌طور که می‌دانید میزان نوسانات برق در کشور ما بسیار زیاد بوده و همین موضوع باعث می‌شود که برای افزایش طول عمر دستگاه‌های خود از محافظی استفاده کنید که در صورت وقوع چنین نوساناتی دچار ایراد نشود. محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت می‌تواند از هر نوع نوسان ناشی از برق جلوگیری کرده و کم‌تر از یک ثانیه برق را به طور کامل قطع کرده و مانع خرابی دستگاه شما بشود.

ویژگی‌های محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت

به طور معمول در محافظ‌های برق با توان بالا از رله‌های قوی، خازن‌هایی با واتِ بالا، مغزی سرامیکی و همچنین دو شاخه توپُر و بدنه‌ای از جنس پلی آمید استفاده می‌شود. از آن جایی که بدنه این دستگاه‌ها از پلی آمید تولید شده، در برابر حرارت ناشی از اتصال برق مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند و در مجموع یک محافظ برق مرغوب محسوب می‌شود.

مزایای استفاده از محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت

بهره‌گیری از این محافظ‌ها می‌تواند مزایای متعددی را به دنبال داشته باشد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش‌ هزینه‌های نگهداری

اگر از محافظ برق برای دستگاه‌های گران قیمت و مهمی مثل لباسشویی و ظرفشویی استفاده کنید، به محض اینکه در خروجی یا مدارهای داخلی اتصالی ایجاد شود، جریان برق بلافاصله به واسطه محافظ قطع شده و در نهایت دستگاه شما خاموش خواهد شد و این کار از خرابی وسیله برقی شما جلوگیری خواهد کرد. در صورتی که اگر از محافظ برق استفاده نشود، حتی اگر موتور دستگاه در اثر نوسان نسوزد، دستگاه شما به مرور زمان فرسوده خواهد شد.

صرفه‌جویی در هزینه‌های برق

هنگامی که ولتاژ برق شهری دچار افت می‌شود، اختلالاتی در عملکرد دستگاه رخ می‌دهد که اصطلاحاً می‌گویند راندمان الکتروموتور کاهش پیدا کرده است؛ در نتیجه دستگاه شما انرژي بیش‌تری مصرف خواهد کرد. چنان‌چه از یک محافظ برق مرغوب استفاده کنید حتی در صورت اختلالات ولتاژی، مصرف برق تا 25 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

عدم نیاز به خاموش کردن دستگاه

درست که ماشین ظرفشویی و لباسشویی به طور دائم روشن نیستند، اما با این حال ممکن است که در حین کارکرد نوسان برق رخ دهد و اگر در چنین شرایطی دستگاه شما مجهز به محافظ برق باشد، آسیبی به موتور دستگاه وارد نخواهد شد.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی فراز صنعت، به بررسی مزیت‌های استفاده از محافظ برق نیز پرداختیم و دانستیم که با کمک این تجهیزات می‌توان از خرابی و سوختن چنین دستگاه‌های گران قیمت و پرکاربردی به طرز قابل توجهی پیش‌گیری کرد. محافظ‌های برق دارای انواع مختلفی هستند که نمونة عرضه شده توسط فراز صنعت می‌تواند با تکیه بر ویژگی‌ها و ساختاری که داشته یکی از برترین گزینه‌ها به حساب آید. شما از چه نوع محافظ برقی برای دستگاه‌های برقی خود استفاده می‌کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون محافظ‌های برق فراز صنعت در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

286 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط