شرکت آموج فرایند

شرکت آموج فرایند؛ معرفی شرکت و محصولات

270 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تاکنون از محصولات عرضه شده توسط شرکت آموج فرایند خریداری و استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما مجموعه آموج فرایند در ساختار محصولات خود از مواد اولیه مرغوب استفاده می‌کند؟‌ مجموعه نامبرده در زمینه تولید تجهیزات سیستم‌های حفاظت در برابر صاعقه و ارتینگ فعالیت کرده و ما در این راهنما قصد داریم به بررسی تجهیزات عرضه شده توسط این مجموعه بپردازیم.

هر آنچه که باید درباره شرکت آموج فرایند بدانید!

شرکت آموج فرایند

همان‌طور که گفته شد، شرکت آموج فرایند یکی از مجموعه‌های فعال در حیطه تولید و عرضه انواع تجهیزات سیستم‌های حفاظت در برابر صاعقه و ارتینگ بوده که فعالیت خود را به صورت تخصصی در سال 1381 شروع کرد. این شرکت با تکیه بر دانش متخصصین و استفاده از تجهیزات مدرن توانست در بازه زمانی کوتاه مدت در پروژه‌های کشوری مختلفی هم‌چون خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و جایگاه‌های سی ان جی در سراسر کشور شرکت کند.

در ادامه، با تجهیزات ارائه شده توسط آموج فرایند بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

محصولات شرکت آموج فرایند

در ادامه به بررسی هر یک از تجهیزات آموج فرایند می‌پردازیم:

صاعقه‌گیرهای الکترونیک خازنی

از جمله محصولات عرضه شده توسط شرکت آموج فرایند، صاعقه‌گیرهای الکترونیک خازنی بوده که تحت عنوان صاعقه‌گیرهای اکتیو نیز شناخته می‌شود. این دسته از صاعقه‌گیرها در عین حال که ظاهری ساده داشته، تأثیرگذاری و کارایی بسیار مهمی دارند. این دسته از صاعقه‌گیرها از جمله مهم‌ترین و بهترین تجهیزات برای حفاظت در برابر اثرات ناشی از اصابت مستقیم صاعقه است. در حالت کلی، صاعقه‌گیر بایستی که تمام نقاط موجود در ساختمان را مورد حفاظت قرار داده و از برخورد مستقیم صاعقه با سازه و تخلیه جریان صاعقه به زمین جلوگیری به عمل آورد.

به منظور نصب این دسته از محصولات شرکت آموج فرایند بایستی که به مواردی نظیر نحوة قرارگیری صاعقه‌گیر بر روی پایه مربوطه، بهره‌گیری از یک یا چند هادی میانی، گیره تست برای هر هادی میانی به منظور اندازه‌گیری مقاومت زمین، سیستم زمین جداگانه برای هر یک از هادی‌های میانی و همچنین به هم‌پتانسیل‌سازی سیستم‌های ارت توجه ویژه‌ای شود.

با کمک تکنولوژی الکترونیک خازنی و ایجاد یک چتر پوششی وسیع‌تر می‌توانیم از اصابت مستقیم صاعقه با سازه فقط با نصب یک ترمینال صاعقه‌گیر جلوگیری به عمل آوریم. ناگفته نماند که این دسته از صاعقه‌گیرها در مقایسه با سایر موارد مشابه بسیار مقرون به صرفه‌تر نیز هستند.

صاعقه‌گیرهای پسیو

از دیگر محصولات ارائه شده توسط شرکت‌آموج فرایند، صاعقه‌گیر پسیو بوده که در مقابل صاعقه به صورت عکس عمل خواهد کرد. در واقع، این دسته از صاعقه‌گیرها پس از نصب منتظر می‌مانند تا صاعقه اصابت کرده و بعد انرژی آن را به زمین منتقل خواهند کرد. در حالت کلی، صاعقه‌گیرهای پسیو به تنهایی عمل نکرده و فقط در زمانی که ضربه صاعقه به آن اصابت کند، عمل خواهند کرد؛ به این معنا که نیازی به انرژی الکتریکی خارجی نداشته و هیچ نوع پایش مداومی را انجام نمی‌دهد. از جمله صاعقه‌گیرهای پسیو که توسط آموج فرایند به بازار عرضه شده می‌توانیم به نوعِ استیل، مسی، سدل و پایه صاعقه‌گیر و انواع مختلف آن اشاره داشته باشیم.

تجهیزات اندازه‌گیری

منظور از تجهیزات اندازه‌گیری، شمارنده و تستر بوده که شامل موارد زیر می‌شود:

  • شمارنده Cirprotec: عملکرد محصول مذکور بدین شکل بوده که هادی میانی سیستم صاعقه‌گیر از درون آن عبور کرده و در موقع تخلیه جریان، ترانس جریان داخلی فعال شده و در نهایت موجب عملکرد کنتور می‌شود؛
  • تستر صاعقه گیرهای Kalre: از این محصول می‌توان بلافاصله پس از پیچاندن دو شاخه مخصوص انتهای کابل به میله ESE و فشردن دکمه روی دستگاه آزمایش، وجود یا عدم وجود اتصال کوتاه یا نقص در ژنراتور یون را تشخیص داد؛
  • شمارنده Kalre:‌ به واسطه این شمارنده یا کانتر می‌توانیم تعداد دفعات اصابت صاعقه را ثبت کنیم. محل نصب این کانتر در ارتفاع دو متری از سطح زمین و در بالای گیره تست مدار خواهد بود.

جوشکاری کدولد

از دیگر تجهیزات عرضه شده توسط شرکت آموج فرایند مربوط به جوشکاری کدولد است. منظور از جوشکاری کدولد در واقع جوشکاری احتراقی بوده که عمدتاً برای اتصال سیم، لوله، میله و صفحات مسی به کار گرفته می‌شود. جوشکاری کدولد نوعی جوشکاری حالت مذاب بوده که در آن با استفاده از یک فرایند احتراقی با حرارت بسیار بالا دو قطعه با پودر جوش ذوب شده و در نهایت با استفاده از قالب‌های گرافیتی به هم دیگر جوش داده خواهند شد. در سیستم‌های ارتینگ بایستی که تمامی اتصالات دفنی بین هادی‌های زمین با استفاده از این جوشکاری ایجاد شوند.

شرکت آموج فرایند

قرقره همبندی

از دیگر تجهیزات ارائه شده توسط شرکت آموج فرایند، قرقره همبندی بوده که برای هم‌بندی سقف مخازن شناور با بدنه مخزن و در نهایت در سیستم ارتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرقره‌های مذکور دارای مزیت‌های مختلفی هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • مجهز به نشان CE  و ATEX بوده و امکان استفاده از آن در مناطق حادثه‌خیز فراهم است؛
  • موجب ایجاد یک مسیر مستقیم و قابل اعتماد بین سقف شناور و بدنه مخزن برای جلوگیری از جرقه‌زنی در مواقع بروز خطا خواهد شد؛
  • این تجهیز دارای سه سال گارانتی تعویض بی قید و شرط است؛
  • بدنه و قرقره تولید شده از جنس استیل ضد زنگ است؛
  • هادی تعبیه شده در همبندی از جنس مس بافته شده قلع‌اندود مجهز به خودنگهدار است.

اقلام ارتینگ

از دیگر تجهیزات ارائه شده توسط شرکت آموج فرایند، اقلام ارتینگ بوده که شامل میله‌های کاپرباند، میله‌های زمین استیل، بست یکپارچه سیم، بست‌های دو پارچه سیم، بست‌های دو پارچه تسمه، کلمپ اتصال به استراکچر، کلمپ‌های U شکل و انواع آن و… می‌شود.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با شرکت آموج فرایند، به بررسی تجهیزات حفاظت در برابر صاعقه و ارتینگ ارائه شده توسط این مجموعه نیز پرداختیم و دانستیم که این شرکت فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرد و تا به امروز توانسته با تکیه بر تجربه و دانش فنی و تخصصی در حیطه سیستم‌های ارتینگ اعتبار بالایی کسب نماید. از جمله محصولات ارائه شده توسط این مجموعه می‌توانیم به صاعقه‌گیرهای الکترونیک خازنی، صاعقه‌گیرهای پسیو، تجهیزات اندازه‌گیری، جوشکاری کدولد، قرقره همبندی و اقلام ارتینگ اشاره داشت. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون تجهیزات عرضه شده توسط آموج فرایند در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل بنویسید.

270 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط