شرکت بسپار سازه الوند

بسپار سازه الوند، بهترین ارائه دهنده الکتریکی و الکترونیکی

548 بازدید تولیدکنندگان کات اوت و برقگیر و مقره در ایران

صنعت برق با اختراع لامپ گسترش جهانی خود را شروع کرد و امروزه شاهد نفوذ برق به لحظه لحظه زندگی انسان‌ها هستیم. در لامپ خانه، گوشی همراه، رایانه، لوازم آشپزخانه تا بزرگترین کارخانجات، جریان برق مانند خون در رگ‌های زندگی نقش دارد. تجهیزات مربوط به برق کشی و توزیع آن کمک می‌کنند که استفاده از برق آسان و سریع شود. شرکت بسپار سازه الوند، به عنوان یکی از بهترین پیشروها در صنعت برق ایران فعالیت دارد که بیش از 2 دهه قدمت دارد. در این مقاله از تکه کابل قصد داریم با این شرکت معتبر و محصولات آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت بسپار سازه الوند

شرکت بسپار سازه الوند در شهرک صنعتی شکوهیه قم تاسیس شد و همچنان در همان جا به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این واحد صنعتی از سال 1381 فعالیت خود را در مناطق صنعتی شمال شرق تهران آغاز کرد.

با پیشرفت روز افزون صنعت برق، بازار بزرگ برق نیز به مقره‌هایی با طول عمر و قابلیت‌های بیشتر نیاز پیدا کرد و در اینجا بود که کارخانجات زیادی شروع به تولید مقره کردند. شرکت بسپار سازه الوند فعالیت خود در تولید تخصصی مقره‌های سیلیکونی را بر مبنای تجربه 20 ساله‌ی تیم فنی و مهندسی خود در حوزه محصولات پلیمری و استفاده از استانداردهای IEC61109 و IEC61952 آغاز کرد.

اکنون بعد از گذشت 20 سال و استقبال روز افزون از محصولات شرکت بسپار سازه الوند، این شرکت موفق به تولید محصولات با کیفیت در اقلیم‌های متفاوت در سراسر کشور عزیزمان شده است.

نیروی کار سخت کوش

محصولات شرکت بسپار سازه الوند

مقره های سیلیکونی

در مراکز صنعتی و دکل‌های برق امنیت سیستم از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و بنابراین نباید هیچ مشکلی پیش بیاید. به عنوان مثال تخلیه الکتریکی در پست‌های برق، باعث ایجاد اخلال در روند انجام کارها می‌شود و موجب بروز مشکلات بزرگی می‌شود. جهت جلوگیری از این مشکلات و کاهش خاموشی‌ها، از مقره‌های سیلیکونی استفاده می‌شود.

مقره‌های سیلیکونی یک پوشش عایق سیلیکونی دارند که ضد آب و ضد رطوبت است و از دکل‌ها در برابر عوامل محیطی، رطوبت و آلودگی‌های صنعتی جلوگیری می‌کند. این نوع مقره‌ها وزن بسیار کمی دارند و در برابر تابش خورشید بسیار مقاوم هستند. از این رو نقش مهمی در برق رسانی ایفا می‌کنند. شرکت بسپار سازه الوند، انواع مقره‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • مقره‌های آویز
  • مقره‌های سوزنی
  • مقره‌های اسپیسر
  • مقره‌های جمپر
  • مقره‌های لاین پست
  • مقره‌های هالو کامپوزیت

مقره سیلیکونی شرکت بسپار سازه الوند

کات اوت فیوز سیلیکونی

کات اوت فیوز یکی از بخش‌های سیستم توزیع انرژی الکتریکی است که برای جدا کردن بخش‌هایی که دچار خطا شده‌اند، استفاده می‌شود. درون کات اوت فیوز یک عنصر وجود دارد که هنگام بروز خطا ذوب می‌شود و ترانسفورماتور را از خط قطع می‌کند. به این ترتیب از خسارت به ترانسفورماتور و مدارهای اولیه جلوگیری می‌شود. اگر فیوز کات اوت نباشد، به مدارهای اولیه آسیب می‌رسد و مشترکین را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یک کاربرد دیگر از فیوز کات اوت، جدا کردن مدارهای اولیه دچار خطا یا اضافه بار از بقیه قسمت‌های سالم است. در واقع نقش اصلی کات اوت فیوز، محافظت از ترانسفورماتورها، بانک‌های خازنی و خط است. شرکت بسپارساز الوند، انواع کات اوت فیوزها را ارائه می‌دهد:

  • کات اوت فیوز 11 کیلووات
  • کات اوت فیوز 24 کیلووات
  • کات اوت فیوز 36 کیلووات

کات اوت فیوز سیلیکونی

کلید قطع کننده تیغه‌ای

این کلیدها در مدارهای کنترل و فرمان به کاربرد می‌روند و همچنین برای برق رسانی به وسایل الکتریکی جریان دائم و الکتروموتورهای تک فاز کوچک، بسیار مناسب هستند؛ اما اگر موتور سه فاز باشد این کلید‌های تیغه‌ای مناسب نیستند. شرکت بسپارساز الوند، انواع کلید قطع کننده تیغه‌ای را ارائه می‌دهد:

  • کلید قطع کننده تیغه‌ای 11 کیلووات
  • کلید قطع کننده تیغه‌ای 24 کیلووات
  • کلید قطع کننده تیغه‌ای 36 کیلووات

کلید قطع کننده تیغه_ای

برقگیر سیلیکونی

برقگیر وسیله‌ای است که از تجهیزات شبکه برق در مقابل آسیب‌های ناشی از ولتاژ اضافه محافظت می‌کند. این ولتاژ‌های اضافه می‌توانند از طریق رعد و برق و صاعقه اتفاق بیافتند. عملکرد برقگیر سیلیکونی به این صورت است که در مقابل ولتاژهای معمولی مقاومت بسیار زیادی در حد عایق الکتریکی از خود نشان می‌دهد. اما برای ولتاژ‌های آنی مقاومت بسیار ناچیزی دارد و همین امر باعث می‌شود که موج‌های الکتریکی را به خوبی به زمین منتقل کند.

برقگیر باید به صورت موازی با وسیله‌ای که قصد داریم از آن محافظت شود قرار بگیرد تا انرژی ولتاژ اضافه را از جسم مورد نظر دور و به زمین تخلیه کند. شرکت بسپارساز الوند، انواع برقگیرها را ارائه می‌دهد:

  • برقگیر سیلیکونی 11 کیلووات
  • برقگیر سیلیکونی 24 کیلووات
  • برقگیر سیلیکونی 36 کیلووات

برقگیر سیلیکونی شرکت یسپار سازه الوند

تجهیزات ارتینگ

شرکت بسپار سازه الوند سیستم ارتینگ عمیق یکپارچه‌ای را در میان محصولات خود ارائه می‌کند. سیستم ارتینگ عمیق یکپارچه و بدون اتصال، روشی کاملا منحصر به فرد و مدرن جهت بارگذاری سیستم های ارت و اتصال به زمین می‌باشد. این نوع سیستم ارت به دلیل مزایای متعدد می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیستم‌های ارت سنتی محسوب گردد.

لازم به ذکر است این نوع سیستم، در هر نقطه‌ای که به سیستم‌های ارت الکتریکال و حفاظتی نیاز باشد، قابلیت اجرا بوده و عملکرد کاربردی دارد. از مزایای این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف اتصالات سست در طول مسیر هادی تخلیه ولتاژ
  • یکپارچگی الکترود ارت
  • جدا نمودن بخش الکتریکال و مکانیکال سیستم با هدف حفاظت از الکترود اصلی در مقابل هر گونه آسیب و ایجاد پیل تنشی

اجزای این سیستم از پیکان پیشرونده، میله پیش‌رو، میله پس‌رو و همچنین الکترود یا هادی یکپارچه تشکیل شده است. همچنین شایان ذکر است که سیستم ارتینگ عمیق یکپارچه به دلیل خلاقیت و نوآوری‌های به ارمغان آورده در صنعت سیستم‌های اِرتینگ و حفاظتی، در بخش مالکیت معنوی ثبت اسناد و املاک کشور با شماره  97798 ثبت اختراع گردیده است.

تجهیزات ارتینگ

اتصالات

برای اتصالات از کلمپ استفاده می‌شود و بیشتر برای شبکه‌های هوایی کاربرد دارد. در شبکه‌های هوایی با فشار ضعیف یا متوسط، برای اتصال سیم‌های آلومینیومی و مسی به یکدیگر از کلمپ استفاده می‌شود. کلمپ را به راحتی می‌توان جدا کرد و تنها کافیست پیچ‌های آن را باز کرد. شرکت بسپار سازه الوند، انواع کلمپ‌های فشار ضعیف و فشار قوی را ارائه می‌دهد.

اتصالات

افتخارات شرکت بسپار سازه الوند

  • وندور لیست وزارت نفت
  • تاییدیه توانیر
  • 50 نفر نیروی متخصص و غیر متخصص
  • زمینی به متراژ حدود 7500 متر مربع در شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • انعقاد قرارداد همکاری با پژوهشگاه نیرو در سال 1396 اشاره نمود که منتج به تولید مقره‌های پست فوق توزیع شد.
  • دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰1 CSQ در مدیریت کیفیت در سال  2015 از شرکت  IMQ ایتالیا
  • دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰1 در مدیریت کیفیت در سال  2015 از شرکت IGNET ایتالیا

آدرس و شماره تلفن شرکت بسپار سازه الوند

آدرس و شماره تلفن دفتر مرکزی:

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – خیابان شهید کلاهدوز – خیابان آقا میری – خیابان بهرنگ – پلاک 9 – واحد 12

تلفن: 22772310-021

فکس: 22771014-021

ایمیل : info@baspar-sazeh.com

آدرس و شماره تلفن کارخانه:

آدرس : قم – شهرک صنعتی شکوهیه

ایمیل : info@baspar-sazeh.com

شاید مقالات زیر نیز برای شما مناسب باشد:

برقگیر پایا

برقگیر توس

سامانه های نوین افرا تولید کننده انواع مقره‌های فشار قوی و فشار متوسط با نام تجاری VOLTAGE

نیرو کلید پارس اولین تولید کننده تخصصی مقره‌های سیلیکونی در ایران

548 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط