راهنمای خرید کابل آنتن مس

راهنمای خرید کابل آنتن مس

451 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید در زمان خرید کابل آنتن بایستی چه مواردی را رعایت کنید؟ با راهنمای خرید کابل آنتن مس آشنایی دارید؟ این راهنما به ما کمک می‌کند تا بتوانیم بهترین کابل را بر اساس کاربرد، ساختار و همچنین امپدانس پیدا کرده و در نهایت کابلی متناسب با نیاز تلویزیون خود خریداری کنیم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای خرید کابل آنتن مس

کابل آنتن مس

معرفی کابل آنتن

پیش از این که به بررسی راهنمای خرید کابل آنتن مس بپردازیم، خوب است که نگاهی بر چیستی کابل آنتن داشته باشیم. کابل آنتن در حقیقت نوعی کابل کواکسیال بوده که متشکل از یک یا چند رشته هادی مسی است. این دسته از کابل‌ها موظف هستند که سیگنال‌های صوتی و تصویری را با بهترین کیفیت ممکن انتقال دهند. همان‌طور که گفته شد هادی این محصولات معمولاً از جنس مس و مغزی آن‌ها نیز مسی است.

این دسته از کابل‌های موجود در بازار دارای یک لایه عایق از جنس پی وی سی یا پلی اتیلن و شیلد بافته شده آلومینیومی یا مسی هستند که این شیلد از کابل آنتن در مقابل اختلالات و نویزهای الکترومغناطیسی به بهترین شکل ممکن محافظت خواهد کرد. آخرین لایه که غالباً مشکی، سفید و طوسی بوده کلیه اجزا را در بر گرفته و معمولاً این روکش از جنس پی وی سی و نسوز است.

نحوه عملکرد کابل آنتن مس

در راهنمای خرید کابل آنتن مس خوب است که اشاره‌ای به نحوه عملکرد محصولی که قصد خریدش را دارید نیز داشته باشیم. زمانی که از یک وسیله صوتی یا تصویری سیگنال‌هایی به واسطه امواج تولید می‌شود، کابل آنتن مس این سیگنال‌ها را دریافت کرده و در نهایت به یک دستگاه دیگر منتقل می‌کند.

این دسته از کابل‌ها از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و به همین خاطر فرم دهی و شکل‌پذیری آن‌ها نیز مطلوب است. مورد بعدی که بایستی در رابطه با این کابل‌ها مد نظر داشته باشید، امکان استفاده طولانی مدت از این دسته کابل‌ها است؛ چرا که دوام بسیار بالایی دارند. از آن جایی که این کابل‌ها برای انتقال داده‌های تلویزیون کارایی داشته، غالباً تحت عنوان کابل تلویزیون نیز شناخته می‌شوند.

به طور کل شما باید در راهنمای خرید کابل آنتن مس موارد مختلفی را در نظر داشته باشید؛ به عنوان مثال بایستی انواع کابل آنتن، ساختارشان، کاربرد و مقاومتی که در برابر جریان از خود نشان می‌دهند را در نظر بگیرید.

راهنمای خرید کابل آنتن مس؛ بررسی ویژگی‌های کابل

با شناخت ویژگی‌های بهترین کابل آنتن می‌توانید در زمان خرید، اقدام به تهیه بهترین نسخه موجود از آن کابل در بازار کنید:

  • کابل‌های آنتن در نمونه‌های مسی و آلومینیومی در بازار موجود هستند که نمونه مسی در مقایسه با آلومینیومی عملکرد بهتری داشته و می‌تواند سیگنال‌ها را با دقت بسیار بالاتری انتقال دهد. ناگفته نماند که این مدل کابل آنتن قیمت بیش‌تری نسبت به مدل آلومینیومی دارد.
  • یک کابل آنتن استاندارد به نوعی فویل یا شیلد مجهز می‌شود؛ به همین خاطر گاهاً از آن تحت عنوان کابل آنتن فویل‌دار نیز یاد می‌شود. به دلیل وجود فویل یا شیلد، کابل‌های آنتن در برابر نویز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند.
  • کابل‌های مذکور به فرستنده‌هایی مثل آنتن مرکزی و از طرف دیگر به گیرنده متصل خواهند شد.

دسته‌بندی انواع کابل آنتن

استانداردها و ویژگی‌های مهم خرید کابل آنتن مس

انواع کابل آنتن از نظر کاربرد

  • بعضی از کابل‌های آنتن به همراه پسوند 3C به بازار عرضه می‌شوند که از نوع کابل‌های معمولی یا ساده هستند. این مدل از کابل‌های آنتن گزینه خوبی برای مسافت‌های کم‌تر یا حداکثر 15 متر به حساب می‌آیند.
  • کابل‌هایی که دارای پسوند 5 C باشند عمدتاً از نوع کابل‌های صادراتی محسوب شده و می‌توان از آن‌ها برای مسافت‌های بیش‌تر از 15 متر استفاده کرد. در راهنمای خرید کابل آنتن مس ناگفته نماند که این دسته از کابل‌های آنتن پهنای باند بسیار بیش‌تری دارند.

انواع کابل آنتن از نظر ساختار

همان‌طور که گفته شد، آشنایی با انواع کابل یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که در راهنمای خرید کابل آنتن مس باید مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که شناخت این تجهیزات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین کابل را برای مجموعه خود خریداری فرمایید. اگر بخواهیم کابل‌های آنتن مس را بر حسب ساختار دسته‌بندی کنیم، خواهیم داشت:

  • کابل آنتن نازک: این مدل از کابل‌های آنتن انعطاف‌پذیری بالایی داشته و وزن سبکی نیز دارند. به طور معمول قطر این مدل از کابل‌های آنتن 0.25 اینچ در نظر گرفته می‌شود. از آن‌جایی که انعطاف‌پذیری بالایی داشته، از آن‌ها به وفور استفاده می‌شود.
  • کابل آنتن ضخیم: نمونه دیگری از انواع کابل‌های آنتن بوده که ساختار ضخیم‌تری داشته و به تبع میزان انعطاف‌پذیری آن‌ها کم‌تر است. به طور معمول قطر در نظر گرفته شده برای این کابل‌ها 0.5 اینچ در نظر گرفته می‌شود و برای استفاده در مجموعه‌های صنعتی گزینه‌ای مناسب هستند.

انواع کابل آنتن از نظر امپدانس

علاوه بر تقسیم‌بندی کابل‌های آنتن بر حسب ساختار و کاربرد، در راهنمای خرید کابل آنتن مس نوع دیگری تقسیم‌بندی وجود داشته که بر اساس امپدانس است. در صورتی که امپدانس کابل با شبکه مورد نظر سازگار نباشد، شبکه دچار مشکل شده و در نهایت سیگنال به درستی انتقال پیدا نخواهد کرد. در حالت کلی کابل‌های آنتن را می‌توان بر حسب مقاومت در برابر جریان یا امپدانس به دو دستة کابل آنتن 50 اهمی و کابل آنتن 75 اهمی تقسیم‌بندی کرد. به طور معمول کابل آنتن ماهواره، دستگاه دیجیتال، تلویزیون و سایر موارد 75 اهمی بوده و مقدار امپدانس بر روی کابل و روکش آن درج شده است.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی راهنمای خرید کابل آنتن مس پرداختیم و دانستیم که کابل آنتن به نوعی کابل هم محور به حساب آمده که موظف است داده‌هایی مثل تصویر و صوت را  انتقال دهد. کابل‌های آنتن بر حسب ساختار، کاربرد و امپدانس قابل دسته‌بندی به انواع مختلفی هستند که با شناخت آن‌ها می‌تواند آگاهانه‌تر و بهتری اقدام به خرید مناسب‌ترین نمونه از کابل کنید.

به طور معمول در ساختار این کابل‌ها از هادی و مغزی مس استفاده می‌شود؛ به همین خاطر کابل‌های مذکور قادر هستند سیگنال را با بهترین کیفیت دریافت کنند. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با کابل آنتن مس دارید؟ لطفاً نظرات خود را در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران تکه کابل بنویسید.

451 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط