راهنمای خرید کلید و پریز

راهنمای خرید کلید و پریز؛ مهم‌ترین نکات خرید

559 بازدید راهنمای خرید / راهنمای تکه کابل

آیا می‌دانید در زمان خرید کلید و پریز بایستی چه نکاتی را رعایت کرد؟ به نظر شما بهترین کلید و پریز موجود در بازار چه خصوصیاتی دارد؟ برای این که بتوانید یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی داشته باشید، لازم است که نکات مربوط به خرید بهترین کلید و پریز را بدانید. در ادامة این راهنما قصد داریم با این نکات آشنا شویم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر از شما دعوت می‌شود در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره خرید کلید و پریز بدانید!

استانداردهای خرید کلید و پریز

در درجه اول باید بدانید که چرا خرید کلید و پریز و دقت در انتخاب آن بسیار حائز اهمیت است. کلید و پریز یکی از تجهیزاتی بوده که همة ما به خوبی با آن آشنایی داریم. با کمک این محصول می‌توان جریان برق را به سادگی قطع و وصل کرد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کلید و پریز مرغوب ایمن بودن آن است. در حقیقت، انتخاب کلید و پریز مرغوب باعث می‌شود که همة افراد بتوانند از این محصولات بدون آسیب دیدن هالوژن‌ها و سیم‌کشی و لوازم برقی با سهولت به انرژی برق دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این، خرید کلید و پریز مرغوب و متناسب با محیط باعث می‌شود که جلوه‌ای چشم‌نواز در اماکن گوناگون به وجود آید. در گذشته اکثر پریزهای موجود در بازار حالت تخت داشتند و به همین خاطر دوشاخه‌ها به سختی به داخل آن‌ها فرو می‌رفتند. امروزه، مدل‌هایی از کلید و پریزها در بازار موجود بوده که حالت گود داشته و به همین دلیل دوشاخه خیلی راحت‌تر در آن‌ها فرو می‌رود. جالب است بدانید که برخی از کلید و پریزهای جدید دارای قابلیت کنترل از راه دور بوده و به همین خاطر کارایی بسیار بالایی نیز دارند.

مهم‌ترین نکات خرید کلید و پریز

خرید کلید و پریز

کلید و پریزهای موجود در بازار دارای انواع متنوعی هستند؛ از این جهت پیدا کردن بهترین گزینه از بین انبوه مدل‌های موجود می‌تواند کاری دشوار باشد

. به همین دلیل در ادامه مهم‌ترین نکات خرید کلید و پریز را به شما عزیزان خواهیم گفت:

۱. توجه به جغرافیای محیط مورد نظر

یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی در نظر داشته باشید این است که به جغرافیای محیط مورد نظر خود توجه کنید. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که باید در نظر بگیرید این است که آیا قصد دارید کلید و پریز را در محیط داخلی نصب کنید یا محیط خارجی. چنان‌چه قرار است کلید و پریز در محیط بیرونی نصب شود،

بهتر است اقدام به خرید نسخة ضد آب کلید و پریز کنید. چنین محصولاتی دارای عایق رطوبتی بوده و به تبع قیمت گران‌تری هم دارند. اگر در مناطق شرجی زندگی می‌کنید که میزان رطوبت در آن زیاد است، پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارات احتمالی به سراغ کلید و پریزهای برقِ ضد آب بروید.

۲. خرید کلید و پریز استاندارد و ایمن

انرژی الکتریکی علاوه بر مصارف بسیار زیادی که داشته، می‌تواند خطرات مختلفی را نیز به همراه داشته باشد. از جمله این خطرات می‌توان به قابل اشتعال بودن و برق‌گرفتگی اشاره داشت. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقات ناگواری بهتر است که به سراغ خرید کلید و پریزهایی بروید که از پلی امیدهای نسوز تولید شده باشند؛ چنین کلید و پریزهایی مانع از جرقه و آتش‌سوزی خواهند شد. برخی از مدل‌های کلید و پریز نیز مجهز به درپوش بوده و کارایی بالایی دارند.

۳. توجه به جنس و ظاهر کلید و پریز

مورد بعدی که بایستی در نظر داشته باشید، جنس و ظاهر کلید و پریز و انتخاب مدلی بوده که با دکوراسیون داخلی منزل شما تناسب داشته باشد. دکوراسیون داخلی و محیط کاری از اصول خاصی پیروی کرده که نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت. چنان‌چه سبک دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر شما مدرن است، پیشنهاد می‌شود که اقدام به سفارش کلید و پریز مدرن کنید. علاوه بر این، برخی از دکوراسیون‌ها سنتی و کلاسیک هستند که می‌توانید متناسب با آن کلید و پریزهای کلاسیک را خریداری فرمایید.

۴. توجه به مکانیزم کلید و پریز

در گذشته مدل‌های مختلف کلید و پریز دارای مکانیزم بسیار ساده‌ای بودند؛ به طوری که تنها چند مدل محدود شاسی‌دار، مکانیکی و سوئیچی در بازار قابل خرید بودند. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از کلید و پریزها با مکانیزم‌های مختلفی مثل حساسیت نسبت به حرکت و صدا، کارتی و فوتوالکتریک، تایمری، لمسی و غیره در بازار موجود بوده که نحوه عملکرد هر یک از آن‌ها متفاوت است. علاوه بر این، قیمت هر یک از این محصولات با هم دیگر فرق داشته و با توجه به این موضوع بایستی اقدام به خرید کلید و پریز متناسب با بودجه و مکانیزم عملکرد آن‌ها کرد.

۵. قیمت کلید و پریز

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که بایستی در زمان تهیه کلید و پریز به آن توجه داشته باشید، قیمت محصول است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که برای خرید محصولات متنوع به بازار مراجعه کرده‌اید و با قیمت‌های بسیار بالایی روبه‌رو شده‌اید.

در چنین شرایطی با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که آیا کالای مورد نظر با توجه به کاربرد و قابلیت‌هایی که داشته ارزش خرید دارد یا خیر. توصیه می‌شود برای تهیه کلید و پریز کمی وقت گذاشته و با دقت کامل محصولات مختلف را به صورت مجزا مورد بررسی قرار داده و در نهایت آن‌ها را با هم دیگر مقایسه کنید. علاوه بر این، می‌توانید از کمک یک متخصص در این زمینه نیز بهره ببرید.

۶. گارانتی و خدمات پس از فروش کلید و پریز

این تجهیزات جزو محصولات پُرفروش به حساب می‌آیند؛ به همین دلیل امکان اختلال و خرابی در آن‌ها نیز بالاست. توصیه می‌شود برای تجربه خریدی امن، محصولی را انتخاب کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن بررسی ضرورت انتخاب بهترین کلید و پریز، به بررسی برخی از مهم‌ترین نکات خرید کلید و پریز پرداختیم و دانستیم که این محصولات ضمن کاربرد در قطع و وصل کردن جریان برق، می‌توانند از لحاظ زیبایی دکوراسیون داخلی نیز بر محیط مورد نظر موثر باشند. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با انواع کلید و پریز دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون خرید انواع کلید و پریز در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

559 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط