آلومراد

شرکت دانش بنیان آلومراد

534 بازدید آموزش در صنعت برق

یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دانش بنیان آلومتک را می‌توان شرکت آلومراد دانست. امروز در این مطلب از تکه کابل قصد داریم بیشتر درباره آن صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت آلومراد

شرکت آلومراد در سال ۱۳۵۶ بر اساس نیاز شرکت‌ها و بازار به رادهای آلومینیومی که جزء مواد اولیه تولید هادی‌های هوایی است در مجاورت شرکت آلومتک تأسیس و راه‌اندازی شد.

شرکت آلومراد دارای ۲ خط تولید برای ۲ محصول کلیدی در صنایع آلومینیومی است که عبارت است از:
۱. خط تولید مفتول راد آلومینیومی و آلیاژی با قطر ۹.۵ و ۱۲ میلی متر با ظرفیت ۲۷۰۰۰ تن در سال.
۲. خط تولید بیلت‌های آلومینیومی با آلیاژهای مختلف با ظرفیت ۱۰۰۰۰ تن در سال.
از مهم‌ترین دستگاه‌های موجود در کارخانه آلومراد می‌توان به کوره ذوب tilt با ظرفیت ۴۲ تن، کوره ذوب با ظرفیت ۲۰ تن، ۲ کوره نگهداری با ظرفیت ۱۷ تن، دستگاه ریخته گری، دستگاه نورد گرم، دستگاه کوئیلر، صفحه ریخته گری DC تولید بیلت عمودی، کوره هموژن و اره بیلت‌بر اشاره کرد که برای تولید رادوبیلت به کار می‌روند.

محصولات آلومراد و ویژگی آنها

آلومراد

۱. تولید راد

در کارخانه آلومراد، از ذوب شمش‌های آلومینیومی مناسب در کوره MF و اعمال فرآیند ریخته گری پیوسته شمش ذوزنقه‌ای شکل تولید و پس از عبور شمش از میان غلطک‌های دستگاه نورد گرم تحت کاهش سطح مقطع قرار گرفته تا در نهایت به راد آلومینیومی با قطر ۹.۵ و یا ۱۲ میلی متر می‌رسد و پس از جمع شدن راد بر روی دستگاه کوئیلر آماده استفاده می‌شود. وزن کویل‌های راد تولیدی حدود ۲ تن است و به عنوان مواد اولیه تولید هادی به کار می‌رود. کلیه تست‌های تولیدی بر اساس روش تست استاندارد ASTM B233 انجام می‌شود.

۲. تولید بیلت

در کارخانه آلومراد، پس از آلیاژسازی مذاب در کوره ۲۰ تنی در پروسه ریخته گری مستقیم عمودی، همزمان ۲۴ بیلت با طول ۶ متر تولید می‌شود. شرکت آلومراد با توسعه سبد محصولات و همچنین افزایش تولیدات خود، یکی از برترین تولیدکنندگان راد و بیلت‌های آلومینیومی در کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر شرکت آلومراد با بیش از ۴۰ دهه سابقه درخشان در تولید راد و بیلت‌های آلومینیومی در کشور، با افزایش کیفیت محصولات خود و رقابت با شرکت‌های خارجی، توانست صادرات محصولات خود را چندین کشور اروپایی و آسیایی آغاز کند.

اهداف و خط مشی

  • ارتقاء فناوری
  • تنوع محصول و گسترش بازار
  • رسیدگی موثر به شکایات
  • دستیابی به وفاداری مشتری
  • جلب رضایت تمامی ذینفعان

آلومراد با هدف شناسایی فناوری‌های روز و روند رو به رشد تقاضای انرژی در صنعت برق و صنایع وابسته به آلومینیوم در ارتباط مستمر با موسسات تحقیقاتی و سازمان‌های فنی و دانشگاهی است.

گواهینامه و افتخارات

آلومراد به عنوان اولین تولید کننده بیلت و مفتول آلومینیوم و پیشرو در صنعت برق و آلومینیوم دارای دانش و تجربه فنی و کیفی بالایی در رفع نیازهای روزافزون مشتریان داخلی و خارجی می باشد. آلومراد با بهره گیری از روش های پیشرفته و تجهیزات آزمایشگاهی مجهز، انواع آزمایشات را در صنعت سیم و کابل انجام می‌دهد و علاوه بر اعمال استانداردهای مورد نیاز مشتریان، در کنترل پارامترهای کیفی مرتبط با مواد اولیه، فرآیند تولید، از کارشناسان ماهر و آموزش دیده بهره می ‌برد. محصول، نیازهای مکانیکی و الکتریکی محصولات و در نهایت حمل و نقل تا زمانی که محصول به دست مشتری برسد، ارزیابی های دقیقی را انجام می‌دهد.

آدرس و شماره تلفن

دفتر مرکزی
تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان استاد نجات الهی، خیابان لباف، پلاك 13 طبقه دوم

کارخانه
قزوین، بلوار آیت اله خامنه ای، بعد از میدان مینودر، کارخانجات شرکت آلومتک و آلومراد

كد پستي
۱۵۹۸۷۷۶۶۱۳

ایمیل
info@alumrodcorp.com

تماس
۰۲۱۸۶۰۳۴۷۵۴

سخن پایانی

شرکت آلومراد زیر مجموعه گروه صنعتی آلومتک در حوزه تولید و عرضه رادهای آلومینیومی، در حال افتخارآفرینی برای کشور عزیزمان ایران است. این گروه به‌طور مداوم و با رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی به عنوان بهترین تولیدکننده انتخاب شده است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مجموعه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

534 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط